30 Ağustos 2007 Perşembe

BU GÜN NELER GÖRMÜŞÜZ BİR BAKIN

Çadır direği ararken neler buldum ama daha olmamış.
Sır tekneside yeni,Kromdan yapılmış fiyatı biraz uçuk ama aldık yapacak bir şey yok.Krom oldugundan fiyat yüksekmiş,Bu krom altın gibi bir şeymi??? ki.
Bana kalsa bunu maliyeti düşer nasılmı ? şu alttaki tava ve elek bölümünü,sert plastik yaparsın olur biter.bir işi yaparken akılcı düşünen yokki.
Şuan kullanma pozizyonunda degil.kullanırken alttaki tavayı bir üstte alıyorsunuz.tavanın üzerinde elek teli var oda krommuş.kırntılar yukarda kalıyor,balda aşağıya süzülüyor.
Artık bana geçti ya,görmeyende kalmadı gerisi size kaldı.daha detaylı fotoğraf cumartesi pazar çekilecek.bu hafta sonu sır teknesini deneyecegiz.
Not.Galvaniz aletlerin üretimini yasaklamışlar.Çünkü balda kurşun ve çinko çıkmış suçuda galvanize bulmuşlar.onun için artık bu tür malzemeler krom olacakmış.bal süzüm makinalarıda dahil.
Gelen çadırda direk yoktu.içten altı tane direge gerek var.ormandan direk kesip,ucuna çivi çakıyorsunuz çiviyede ipi bağlayıp,yere çakılı kazığa bağlıyorsunuz.
Bu benim yeni çadırım.İnşallah hayırlı hasatlarda yıllarca kullanırız.Bu gün Ahmetin balları aldık,şu an çadırda kasa kasa ballar duruyor.Yarın süzülecekler.
He bunlarmı benim Azeri asistan Ahmet efendinin ağ kurdu üretim çiftliği diyelim gitsin.Her şey bol bu kadar rahatlık çiftlikte yoktur ya.
Şu rezilliğe bakın,yağmalanıp sönen kovanların ,son hali.Güzelim hemde bu sene örülüp işlenmiş petekler çöp oldular artık.
Peteklerde o kadar çok polen varmışki,Hepsine yazık oldu.aşağıdaki resimde yerde görülenlerde polen.Ağkurtları yemediklerini aşağıya atmışlar.
Aslında bu kurtları değerlendirmeli.Üreticiler boşuna kürek çekmesinler diye düşünüyorum.Sektörün önünü açmak lazım.Yemli balık avlarında kesin işe yarar,Ne sazanlar gelir .Lakin kimseyede iyilik yapmaya gelmezki???

4 yorum:

  1. Eeeee o sır alma aleti nanay yaaa...

    Olmaz onunla.. Kim ır alaaksa beli ağrır..

    YanıtlaSil
  2. geç sen onralrı geç,benim yok diye kıskanmayasın.resimleri detaylı attık millet gerekeni yapsın dedik.model ortada geliştirmesi herkese ait.gel yarın belinmi ağrıyor gör.bide sana koltuk getireyim sır alırken.ama kıskanıp çamur atmak yok.::))

    YanıtlaSil
  3. Bu çadır işine aklım ermedi. Çadır alıyorsun direği yok, ormandan direk kesiyorsun. Yakınında orman yoksa ara dur çadıra direk dikcem diye.

    Heralde yakında çadır alınca brandası da çıkmaz.

    YanıtlaSil