20 Ağustos 2007 Pazartesi

TRAKYA DÖNÜŞÜMÜZDEN GÖRÜNTÜLER VE YENİ YERİMİZ

Bu seneki yerin son resimleri.Yalnız üzücü bir haberle karşılaştım,yer sahibimize araba çarpmış,15 gündür hastanede yatıyormuş.Telefonla aradım durumu bayağı düzelmiş,yoğun bakımdan çıktım dedi.Allah acil şifalar versin.

Arkadaşlarım arılar nasıl diye soruyor,arılar çok zayıf,tarlacı arı yok diyebilirim.çünkü trakyada bizden başka benim bölgemde yani,arı kalmamış bizim arılık arı kuşlarının çöreklendiği yer olduğundan,çıkan arıyı kapmışlar.arı yok zannettim gittiğim gün tekme atıyorum uğulduyor.akşam 5-6 gibi arı çalışmaya başladı baktım su çekiyor.hayvanlar acayip tırsıp sinmiş arı kuşundan.buda bize başka bir tecrübe oldu.
Kovanlarımızı hazırlayıp akşamı beklerken,bu arıyı buldum.Çakır dikenine tam gözün bitiminden saplanmış.daha önce başka bir yerde görmüştüm yıllar önce,o karnından saplanmıştı.bu sert bir yerden o diken nasıl girdi anlamadım.akşam güneş batarken çektim 22 resimden en iyisi bunlar.resim kalitesi hoşuma gitmedi.arıda ayağında polen de var.ölüm kimi nerde yakalayacağı belli değil işte.

Kovanları yola hazırlarken,bazen çıtalar çektim.gördüğünüz gibi çok sıcaktan bazı ballı çıtalarda göçmeler olmuş.ama ziyanı yok diyebiliriz.
Katlı arıların bazılarında böyle yavrulu çıtalar vardı.
Arabanın yüklenip,ipinin çekilmiş hali.
Bu arkadaşlar Çiftlikköylüler,arı yüklemeye adam lazımı abe yav dediler.bende gelin abe dedim.sağ olsunlarçok çabuk yola çıkmamıza yardım ettiler,saat 9,45 te gece yola çıktık.gebzeye 2,30 da geldik.bayağı bir konvoy vardı yol yapımı için.en az bir saat yolculuk bu yüzden uzadı.
Eniştem,Ünsal bu sene her nakliyatta onu çağırdım.çok işime yaradadı sağ olsun.
Ben kovanı alırkenyanımda dikilen benim asistan.Kadir başkan öyle dedi.bu senin asistan beni öldürecek diyor.bende senimi benimi dedim::)Arılarımızın şu anki konakladığı yer.üstten çekim aşağıdakide alttan çekim.

Arılarımızda fazla tarlacı yok.ertesi günü sularını tamamlamak için bir çuval su getirdim.demekki çuvallada su taşınıyor.bu kadar küçük kaplarınız olursa hangisini taşıyacaksınız elinizde? doldurun çuvala alın sırtınıza.çuvalla su taşınır,taşınmaz diye inadı bırakın kardeşim::))
Buda beni kahreden hadiselerden biri.Bunu Beyaz kovandaki formada taşıdık.ama insanlar bazı şeylerin önemli olduğunu yaşadıkları zaman öğrenmeli demekki.Ben gece dörtte eve geldim benim asistan ben arıların yanında yatayım,gündüz köye giderim dedi.bende iyi dedim ertesi gün 10 gibi gelirim dedim.ama biraz geç kalmışım yol adamı acayip yoruyor.birde dönüşte ben kullandım kamyonu.asistanım Ahmet arıyor Eli ağbi arıları buraya neye getirdik burda püren yok.şarteller attı.dedim seneye sen ne yaparsan yap.bizim asistan lafa geldimi çok bilir.biraz sonra bie telefon daha,arılar birbirine girdi.kırıyor ve benide eşek arısı soktu.hemen kovanların muslukları daralt dedim.aşağıya inip motoru çıkardım doğru arılığa vardım.asistan bizim başkanla ormanda geziye çıkmışlar,nerelerde arı var diye.ve iki tane katlı kovan anında yağmalanmış.arının başında duran biri,bu hatayı yapmamalıydı.yağmalayan arılar daha önce sizle bir sehba paylaştık o kovanlar.yaklaşık bize 500-600 metreden geliyorlar.bu yağma öyle acayip bir işki dün akşam gittim başka bir katlı kovan gene gümlemiş.hiç başlatmayacaksınız.başladımı salğın hastalık gibi gittikçe yayılırBenim asistan hayal kuruyor seneye şu kadar oğul yakalarım.yahu sen elindekine bakamıyorsun,oğulla ne işin vardedim.Peyğamberimizin güzel bir sözü var."Dün geçti,yarın gelecek,sen bu güne bak"der.sen yapacaklarını yapma hayal etmeye devam et asistan.
Bu beyaz kovan Büyük şefin.Şimdi kovanların ağzını bu şekilde darlttık.ama hala tehlike geçmiş değil.ben trakyada arıları yola hazırlarken zayıf arıların anası varmı yokmu,hepsine baktım.yaklaşık 60 kovanı elden geçirdim.4 kovanda ana yoktu hemen orada silkeledim.şu an dört tanede yumurta atmamış ana var.yağmaların en başlıca nedeni kovanların anasız olması.buna dikkat edin.bal gelirken sorun olmaz.bal kesildimi işler sakatlaşıyor.
Yeni arı koyduğumuz yere 400 metre mesafedeki su.yeni buldum burayı.diğer arılar buradan su alıyor.bizimkiler henüz burayı bumuş değiller.çünkü sularını ben veriyorum.
sanki şurup vermişim.arılar suya o kadar saldırıyorki hayret edersiniz.bunun adıda meydan sulaması.bu kova dün gittigimde az bir şey kamıştı bitmesine.

1 yorum:

  1. Şimdi ben böyle bir öğrenci bulmakla iyi mi yaptım kötü mü ? Onu düşünüyorum...
    Zaten akademik hayatta böyledir. Öğretim elemanı ders verir sonra ders alan Prof. olur gelir bölümün başına geçer... Öğretim elemanı hep Öğretim elemanı..
    Saygılar bölüm başkanım...

    YanıtlaSil