24 Ağustos 2007 Cuma

SON DURUMLAR İÇ AÇICI DEĞİL.

Arılarımızı pazar günü ormana indirmiştik.en yakın arı 500-600 metrede.Birlikte hareket ettiğim,Azeri Ahmet'in 3 adet anasız katlı kovanı yağmalandı ve ballarıda gitti.Şu an 3 kovanda kapalı duruyor.Benim bir ruşetim yağmalandı,ruşete değilde içindeki anaya üzülüyorum.yeni anaydı Trakyada eşleşmişti oda yok.Dün akşam dördücü şurubu verdim tek katlara,ama hala yavru atmıyorlar,yavru atmama sebebi bence polen gelmeyişi.Hava bir yağsa herşey rahatlayacak.Dereler kurumuş vaziyette her,akşam bir kova su veriyorum.Arı suya bile şurup gibi saldırıyor.Pazartesi ve salı yagış gösteriyor inşallah yağarada herşey rahatlar.Arıların etrafında dönen yağmacılar,habire kolluyor hangisine dalabilirim diye.Püren açmak üzere açsa arı kovan kollayacağına püren kollasa bari.Püreninde kuvetli açması yağmura bağlı.yağmassa çoğu tomurcuk halindeyken yanar gider,açmaz yani.Her şeyin hayırlısı diyelim.

Yazıyı yazdıktan sonra ,biraz düşündüm.zayıflar yavru yapmıyor demiştim.Bakıyorum her gün bir kova su bitiyor.demekki katlılar yavruya yattı.bu kadar su nereye giderki.Gündüz gözüyle arıları şu an açıp bakmak imkansız.Hemen açılan kovanlara çörekleniyorlar.Bu hafta sonu birkaç katlı kovana,bakmalıyım alt katta durumlar nasıl.balları bu hafta süzemeyiz ama büyük ihtimal ay sonuna işi bitirmeliyimki arı, balsız kalınca daha iyi çalışır.Bal bulamazlarsa aldığımızı tekrar veririz,olur biter.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder