8 Ağustos 2007 Çarşamba

SANAL ARICILIKTAKİ YERİMİZE BAKIŞ

Biz buraya nereden geldik.bu işi ilk başlatan sayın Murat ÇAKIR’ dır.ilk olarak arıcılık gentereyi kurarak başlamış,daha sonra beyaz kovan siteleriyle bizlere hizmet etmeye çalışmış.bu dediğim olay 4-5 yıl öncesiydi.Bu arada bazıları da boş durmayıp ne yapabiliriz sanal alemde ne var ne yok diye araştırma yapan,K.MARAŞ’ lı Ahmet BİRBİLEN abimiz ilk Murat ÇAKIR ve Amerika’dan Devrim OSKAY’ ı bulur.İşte başlangıç budur.Daha sonra Halil BİLEN bulunur ve sanal alemde büyük ilerleme böyle başladı.Halil BİLEN herkesin anlayacağı dilde yazarsam şu an benim siteyi ayarlayan ve herkese site yapan kişiydi.şimdi kolay eskiden bu sitelerin içeriği İngilizceydi.şimdi baktığımızda 15-20 Blog’umuz var.(yani sitemiz.) Bunun yanında da,bir sürü firmanın arı ürünleri siteleri var.bu siteler alt yapısını gene Murat ÇAKIR kardeşimize borçludur.çoğu bilgileri kopyala yapıştır yapılarak diğer sitelerde kullanılmıştır.

Blog tarzındaki ücretsiz siteler arıcılarımız tarafından kullanılmaya başlandıktan sonra.bir çok yerdeki arıcılık evimize geldi.oturduğumuz yerden arıcılık takvimine bakar gibi onlara baktık.zaten blog demek kişinin kendine has yaptığı işleri başkalarıyla paylaşmasıdır.başka yerlerden kopyala yapıştır yap değildir.Bilgi arayana zaten internette var ne ararsan bulursun.bizim blogcunun yapması gereken kendi yaptıklarını aktarması gerekir.bu konuda da Murat ÇAKIR Halil ve Ali var diyor.faal olanlar arasında Yusuf GÜRBÜZ ve Selahattin GÜNEY var.diğerlerimiz yatıyor. Bazısı malzeme bulamıyor, bazısının yeteneği bu kadar.yeni cevherler bulmalıyız,aslında Edirne’den çıkacak biri var ama hala atağa geçmedi.


Şimdi bazı Bloglara bakıyoruz,aylardır bir satır bile yazmayanlar var.yazmasada bizim için çok kıymetlidir onlar.gidin 5 sene geriye ne bulacaksınız bakalım.yerli arı resimlerimiz bile yok.hala gazetelerde arıyla ilgili çıkan haberlere uyuz oluyorum.adamlar arı diye sinek resmi yayınlıyorlar.bizim gibi amatörler sayesinde bir sürü resimlerimiz oldu.biz bunları yayınlamak zorunda değiliz,yaptıklarımızı paylaşmak zorunda değiliz.inancım gereği insanlara gülümsemeyle bile bakmaya sadaka sevabı var olduğundan haberdar biriyim.ve insanlara faydalı olmaya çalışıyoruz.bu sıralar doğrudur biraz magazincilik yapıyorum.arılarım bana şu an 250 km.uzakta.ne yapabilirimki? arılardan nasıl haber versem.birde şunu bilin şu an bulunduğumuz ortamdaki sanalcıların hiç birinin tuzu kuru değil.arkadaşlar zor şartlar altında sizlerede zaman ayırıyorlarsa bunun kıymetini iyi bilin.şimdilik elimizden gelen bu.keşke 10 tane Murat ÇAKIR,10 tane daha Halil BİLEN olsaydı.uzun yazılardan nefret ederim ama bazen gerekli demek ki.:J

Şimdi ben her zaman derimki,Halil BİLEN'i bana yüz tane bilim adamı verseler degişmem.Bilim adamlarını aşağılamak ve küçümsemek değil maksadım.şimdi bilim adamlarımız diplamalarını alınca bence halkla arada bir kopma oluyor,nedendir anlamıyorum.şimdi yabancı ülkelere bakıyoruz adam arıyla ilgili bilim adamı maskeyi giyinmiş arılıkta çalışıyor.bizdekilerin maskeli resimlerini bulmam bayağı zor.kopma başladı işte.Şimdi bilim adamımız olsa ne olur olmasa ne olur.kimseye faydası olmadıktan sonra.gerçekleri yazdınızmı da birilerine batıyor ve fincancı katırlarını ürkütüyorsunuz.şimdi sizede soruyorum,bilim adamlarımızı ne kadar izliyorsunuz arıcılar olarak,Halil BİLEN'i ne kadar izliyorsunuz.hanğileri daha çok ilginizi çekiyor.kimlere hemen ulaşabiliyorsunuz bunlar çok önemli.

İşin özü şu,insanlar birşeyler yapmaya gayret etiklerinde Allah'ta onlara yardım edecektir.yatmakla bir şey olmuyor.Geçen haftadan bir olay yazayım.nasıl olsa dagıttık::)).Kadir abim var benim şefim olur.geçenlerde ailesiyle denize gidiyor.çocukları ve kendisi yüzme bilmez.kendisi suya dahi ayaklarını sokmamış.kenarda gezerken çocuklarından çıglıklar gelmeye başlar.ve suya batıp çıkmaya başlamışlar,farkında olmadan derin yere sürüklenip boguluyorlar yani.Kadir abide hemen koşarak yardıma gider çocukları çekeyim derken,çocuklar onu derine çekiyor.ve diyorki ben ölecem çucuklarım kurtulsun,onları arkalarından itiyor ileriye kendisi şamandıra gibi inip çıkarken başkalarıda gelip onu kurtarıyor.dışarı çıkardıklarında kendisini çocukları kurtarın diyor hala işe odaklanmışya.yaa karanlığa küfretmekle bir şey olmuyor.karanlıktan kurtulmak için bir mumda siz yakın.ah üstadım nereden bulaştırdın beni bu işlere sanamı kaldı millete site yapmak.bu yetmiyormuş gibi 3.Marmara arıcılık konferansında işi site nasıl kurulur sunusunu hazırlıyor.başımıza başkalarınıda musallat edecek heralde.biz de topu taça atıp bazen oyalanırız sahneye yeniler çıkarsa.daha yazacam ama yeter.yazdıkça yazasım geliyor.::

NOT:Hala hızımı kesemedim.Şimdi 5 sene öncesine bir uzanın bakalım,gene bilim adamlarımız olduğunu göreceksiniz,ama ne yazıkki siyah beyaz foto bile bulamadınız demi.?şimdi gelin geriye yeniden son durumlara iyi bakın.Şimdi gene bilim adamlarımız var.sağ olsunlar faydalanıyoruz,güzel resimlerine ve yorumlarına bakıyoruz.daha çok şimdiki bilim adamlarından istiyorummmmmmmmmmmmmmm.

8 yorum:

  1. Bismillahirrahmanirrahim..

    Ne oluyor be... Vahiy mi geldi yine...

    YanıtlaSil
  2. Ne olacak seçim geçti artık fırçalama zamanı geliyor galiba. Kızdırmayın aliyiiiiiiiiiiiii

    YanıtlaSil
  3. Abicim ne oldu sana boyle yine doldurmussun kendini. Arilardan bu kadar uzak kalirsan iste olacagi bu...

    YanıtlaSil
  4. Ali abi lafı uzatmaya gerek yok kısacası ağzına sağlık, iyiki varsınız;sizi anlatmaya gerek yok, değerinizi bilen biliyor , geirisi boş

    YanıtlaSil
  5. Hayırlar olsun Alim. Gene hızını alamamışsın.

    YanıtlaSil
  6. Taşkın efendi arıcıydında ne yaptın.zaten senin gibiler için yazdım.ve benim sitede yorum yazma.senin yaşın kaçta benden önce arıcılık yapıyordun.

    YanıtlaSil
  7. Bu muhtıra bana verilmedi ki :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de bugün hesapladım da 30 yıl olmuş arı ile tanışıklığımız. Hani merak edenler olursa diye..

    Tabi eski olupta yeniliklere açık olan az olunca yeni arıcı zannediliyor herhalde..

    Ne eski arıcılar gördüm ben erkek yavru gözü ile işçi arı gözünü ayıramıyor daha....

    YanıtlaSil