2 Ağustos 2007 Perşembe

PELİTLİ KÖYÜNDE KALAN ÜÇ RUŞET

Ben işleri bitirdim hala muhabbet devam ediyordu.bir avuç arıları ,Trakyadan arılarım gelene kadar,güçlendirmeye çalışıyorum.
Ruşetteki çıtanın kovandaki çıtaya bağlanmış hali.bu işle bazen karşılaşırsınız buna iyi bakın.bazen arıya gidemessiniz arıda boşa petek örer ve anada yumurta atar buna benzer bir şekil yapıp petegi çıtaya bağlayın.

Eskişehir yerlisi anaarı.

Ruşetten aldıgım çıtaları daha önce kulanıp terkettigim 15 cm.lik çıtalara bağladım.arı o kadar zayıfki gelişmesi de yavaş oluyor.arılarımın burda olmaması bunlara takviye yapmamı engelliyor işte bir avuş aruyı adam etmeye çalışıyoruz.
Ruşetten Başka bir ruşete alınan zayıf arı.Bal sulandırıp veriyorum.bu ruşette Eskişehir,den Yusuf beyden hediye gelen eses yerli ana var.
Bir çıta olmayan bir kovanda muğla ana döktürüyor.ama ruşetten kovana aktardım gücü çok az.
Bu anaarı muğla cinsi.o kadar çok yumurta atmışki,artık işçiler kovalıyor yeter artık diye.

Muşmulaların olmasına daha çok var beee.ama ben beklerim.

Armudun iyisi burada.gel vatandaş,bir ata sözü vardı o geçti.artık armudun iyisini parası olan yiyiyor.


Siyah erikleerrrrr.yerim sizzzziiii.duyan olmadı dimi.etrafta kimse varmııııı???

Erikler çeşit çeşit.
Ana kavunda var.buralarda::))

Karpuzzzzzza gel.

Ben ruşetlere bal vermeye çalışıyorum.oh muhabbete bak.
Ne üzümler,Maşallah .yeme yanında yat derler ne anlayacaksa yanında yatıp.


Nefis organik sebzeler.
Hayret ya benim adım çıkmış.es es li Kıbrıs Armutunu götürüyor.


Ben anlamadım gitti,nerden bulaştık bu Eskişehir,lilere resimde Halil amcam ve Eskişehir,li Oktay.işleri bitirip domates,biber,badem,erik ve armut poşetleriyle motora binip gebzeye geldik.haa üzümler daha tam olmamış.::))incirde sonra olur.
NOT:Arkadaşlar burada 15 sene civarı arılarımı kışlattım.ve burası sanayi içinde kaldı.400 den fazla meyve fidanı var ama yakında buralarda fabrika olacak.bir sene sonra burası beton yıgınına döner.anılarımda kalsın diye sizlerle paylaştım.daha bir sürü şey var resimi çekilecek.

1 yorum:

  1. Ali merhaba, Kimse duymasın laf aramızda o görünenlerden birer tanecik bir çuvalamı doldurursun, koliyemi koyarsın bilmem. ordan adresi yaz denize bırak burda sahilde bekliyorum...İyiki varsın be gözümüz doydu. Sağolasın, Dikendende Allah razı olsun..

    YanıtlaSil