13 Haziran 2007 Çarşamba

80 BİNLİK ARI AÇIKLAMASI

Ben bu sene arılarımı tam ayarlayamadım.ana arı üretimim ilk etepta başarısız oldu ve bana 10 gün kaybettirdi,arıcılıkta 10 gün çok önemlidir.çünkü yaptıgım hesaplara göre üretecegim analar kestane nektar akımına denk gelecek şekilde yumurtlatıp tarlacılar üretmekti,bu olmadı.elimizdeki eski anaları teşvik ederek mümkün oldugu kadar yumurta attırmaya çalıştım.bu hesaplar nektar akımından önce yapılıp,6 hafta önce uygulanmalıydı.tüm arıcı kardeşlerimi o dönemde uyardım.çünkü bü gün atılan yumurta 6 hafta sonra tarlacı arı oluyor.(istisnalar hariç).ayrıca yapılan istatistiklere baktıgımızda ise en yüksek verimde 80 bin nufuslu arılı kovanlarda oldugu saptanmıştır.arıları neden bal akımında birleştirdim derseniz,daha önce bu güçteki arı kovanını elinizde sağlıklı bir şekilde tutamazsınız.arınız mutlaka oğula meyledecektir,onun için nektar akımında birleştirdikki balla uğraşırken başka şeyleri düşünmeye vakti olmasın.hasattan sonra gene bu arılar zayıf arılara dagıtılacak.elimde 50 kovan civarında arı vardı şu an 30 tanesi 80-90-100 binlik mevculu hale getirildi kestane bal hasadından sonra tekrar bir kaç çıta olan arılarım var ana yeniliyor şu sıralar onlara geri çıtalı arı olarak verilecek.yani 20 kovan arı toplasan hepsini 40 çıta yapmaz durumda.arıların nufus sayımı nasıl oluyor diyenler olabilir.bir sıkı sıkı arı sarmış çıta 3-4 bin arı demektir.10 çıta arı kaplı çıta 40 bin arı,20 arı kaplı çıta çok sıkışık olacak,al sana 80 binlik kovan.hayrını görün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder