11 Haziran 2007 Pazartesi

BU HAFTA SONUDA BÖYLE GEÇTİ ?NASILMI BAKIN



Şile"ye giderken pelitliye uğrayıp eşleştirme kutularını artık yavaş yavaş kovanlara alıp birleştiriyorum arıları,analarıda kafes olmadıgı için elek telinden kafes yapmıştım anaları salıp Şileye yola koyuldum

motor ne yapsın arkadaş cuma mesai bitti çıta lazım koştum Cemil ustama geçtim tezgaha alt çıtaları biçip eve geldim yatak döşek ve çıtaları yükleyip güneş batmadan arılıga vardım,başkanda geç kaldı bir şemi oldu diye tel etmiş ama duymamışım.
abiler gece közde patates yaptık bol bol sohbet oldu harika bir geceydi.birde koku muhabbeti vardı onuda anlatmayayımbe bizde kalsın????

Murat cumartesi akşamı aramıza katıldı gece bol bol kaynattık.gelişmeyen ilerlemeyen arınız varsa Kadir başkanımız bir yol bulmuş,getirin arınızı yürütelim hatta koştururuz.Bir azerbeycanlı vardı onu işlettik bayagıda kafasına yattı aslında başkan diyorki agacı budamazsan agaç küser gelişmez arıda böyle,yürümeyen arılarını buraya getir ben onları çıta çıta yürüteyim bak nasıl gelişecek.başkan haklı kovanında budanması lazım::)))

arıcı eline geçen fırsatları degerlendirmeli,FIRSATLARI KAZAYA BIRAKMAYA GELMEZ bizde kazaya bırakmadık adamı hazır bulmuşum çıtaları deldirip,tellerini çektirdim ne yapayım Murat ÇAKIR bir daha ele geçmeye bilir.sizde fırsatları sakın kazaya bırakmayın haa.::))

aşagıda gördügünüz 36 nolu kovanın son hali.arkadaşlar daha öncede yazdık en iyi bal verimi 80 binlik arı kolonilerinde.yani tek katlı bir arınız var verecegi bal 20 kilo,iki tane tek katlı kovanınızolsa alacagınız bal işler yolunda giderse 40 kg.ama kovandaki katı alıp diger kovanı iki katlı yaparsanız gene işler yolunda giderse alacagınız bal 80 kg.çıkıyor.ben 4 katlı yapıp 160 kg. bal alayım derseniz bu sefer verim 120 kg.düşüyor.yani araştırmalar en yüksek verimin 80 binlik arılarda oldugunda ben yazdım.ben okuduklarımı ve bildiklerimi uyguluyorum ve sizinle başarısız dahi olsam sonuşları paylaşacam ne biliyorsam aktarıyorum.

bu resmi filimden izleyin 43 nolu kovan 41 nolu kovanla birleştirildi,68 nolu kovanda 36 nolu kovanla birleştirildi bal geliri iyi ve yüksek mevcutlu arılara ihtiyacımız var.

resimde gene ismini bilmedigim bir diken arılar o kadar çok ziyaret ediyorki,murat"la bayagı izleyip resimledik.

böğürtleğen çiçegi,o kadar çokki dere boylarında daha açmasına çok var.

bu çiçege biz sarmaşık deriz,özellikle trakyada ayçiçek bittiğinde tarlalarda çok açar.

Şile tam bir bahar her türlü çiçek yeniden açıyor okadar çok çiçek varki çogunu bilmiyoruz.bu resimdeki yerlerde dolu minicik çiçek arı uçmadan dolanıp duruyor yerde çiçek çiçek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder