27 Haziran 2007 Çarşamba

KESTANE BALI SAGIMI "ARI HABERCİSİ"ALİ TÜRK






Bal
sağımımız başarılı bir şekilde bitirildi.28 katlı kovanım vardı 22 teneke bal alındı.burada yapmış oldugum hatalar vardı,aslında bazı yönlendirmeler insanı hata yapmaya zorluyorda diyebiliriz.efendim kafkas arısı kestanede yavruyu kesermiş.hayret kesmiyor,aksine tam bal gelişinin hızlandıgı günlerde verdigim ham petekleri bile şişirip yarısına bal yarısına yavru bastı.şimdi diyecek bazıları senin arın kafkas degil.çok bilenlerimiz varya.bu arılar Artvin Maçahelden geldi saf diye.yani anlayacagınız arılarınız bala girerken kesin ızgara kullanın ben bu sene cezasını çektim.daha çok bal alabilirdim.uygulamalarda hata oluyor işte.bu arada arılarımın içinde 3-4 tane kalburcu özelligi taşıyan arılar buldum.kafkaslar bu yerli arılar yanında yaya kalır.kalburcu arı balı yaptımı ilk yaptıgı onu sırlamak.bunu bu sene keşfettim.ve diger arılar kadar kalabalık olmuyorlar.az arı çok şahane bal yapıyor.

4 yorum:

  1. Allah bereketinizi arttırsın. Kıskandım şimdi yahu, biz burda sıcaktan kovan açamıyoruz siz hasatı bitirdiniz. Darısı başımıza. Seneye inşallah daha çok olur, güle güle harcayın. Selahattin GÜNEY

    YanıtlaSil
  2. sayın ali türk
    kafkasın bal dönemine girerken yavruyu kestiğini biz değil muhsin doğaroğlu söylemiş ama doğrudur yavruyu kesiyor belki muğla arısı kesmiyor olabilir
    ikinci konu ise
    kafkasın diğer bölgelerde başarılı olmayacağını bunu reklam olduğunu her arının her bölgede olmayacağı konusu böylece ispatlanmış oldu en iyisi bulunduğun bölgenin yerli arısı bunu sende ispatlamış oldun böylece doğruyu bulduk
    sana bol ballı yıllar dilerim
    taskın

    YanıtlaSil
  3. Abi hayırlı olsun da kalburcu ne demek?

    YanıtlaSil