31 Temmuz 2007 Salı

BİZİM MALZEMECİLERİMİZ NEDEN BU KADAR GERİ ACABA


Bu makinanın aynısını 2 yıl önce kullandım çok rahat ama piyasada üreten yok.Malzeme üretenler neden arıcılardan görüş almaz,neden yılların makinalarında ısrar ederler anlamıyorum.ya bu makinayı yapmak ötekini yapmaktan daha basit.ama bize hala eski modelleri dayatmaya devam ediyorlar.nasıl olsa her şeyi yiyoruz.makinanın nasıl çalıştıgını görmek için ,filmine bakın:http://www.beyazkovan.com/
NOT:Bu konudan tüm arıcılarımız dertli,anlaşıldığına göre.bazı firmalar kovan üretiyor çıtalı.nedense üstteki çıtayı hiç yandan çakanı göremedik.aslında yanaktan çakılması lazım ama ne hikmetse hep üstünden çivi atarlar.üstten istersen 10 çivi çak,el demiriyle kaldır üstçıtayı eline gelsin .artık ağzına ne gelirse say hangi firmadan aldıysan.birde el demirleri var beş para etmeyen.hatta bazı firmalar biz ürettik diye göğüsleri kabarır,sanki ülkemize füze yaptınız.Büyük bir tornavida sizin beş para etmeyen el demirine 5 çeker.aslında malzemecileri arılıklarda çalıştırmalıki eksiklikleri görsünler.burdada sorun gene uygulama olmadıgından hatalar devam ediyor.arıcıların uygulamalarını görseler eksiklikleri görecekler.geçenlerde Çin larva kaşıgı lazım,ünlü firmamızda yok ve diyorki o adi bir şey.sanane kardeşim ben onu istiyorum,benim işimi o görüyor.ve bana önerdigi telden yapılmış ve fiyatı 45 Ytl olan bir kaşık.biz onu zaten ataçtan yapıyruz.belkide bir kaç ytl ya.ondan getirmiyorlar,maksat arıcılığa katkı degil,para kazanmak öyle anladım.petek alıyorsun üzerinde şu ölçü yazıyor,petek başka ölçüde.bunları beyaz kovanda tartışmalıyız.bizim ilk ve tek arıcılık sitemiz orası.yıllar önce Murat kardeşin tutuşturduğu meşale oradan başladı ve acayip şekilde büyüyerek devam ediyoruz.1 senede acayip ilerledik dahada iyi olacağız,öyle görüyorum.

4 yorum:

  1. Bundan sonra tüketiciye göre malzeme üretecekler. Bak forma yazdılar maske küçük diye anında battal beden maske gelmiş. Biz belki göremiyoruz ama devamlı takipteyiz. Elbet birileri çıkıp o makineyi yapar ve bizler satın alırız. Sonuçta arıcılar ihtiyaçlarını karşılayan ekipmanları en iyisini kendileri üretir. Sonrası belli birileri seri üretir bizlerde satın alırız. Olsa ben 6 petek alanını almak isterim. Peteklerde kırılmaz en azından.

    YanıtlaSil
  2. Yusuf ustam bu makina sana gelmez,nedeni ise çıtayı saga sola döndürdügünde,bir yüzü terste kalır::)))

    YanıtlaSil
  3. Ali merhaba, bizim malzemecilerimiz geri değil, bizim arıcılarımız biraz araştırmasını bilmiyor. Bal süzme makinelerinde hiç çerçeve çevirmeden süzenleri var. Kesinlikle peteklerde kırılmaz. Temel Petek (İstanbul), Civan arıcılık(Bursa), İpek petek (İzmir)...Şimdi bir malzemeci listesi hazırlıyorum zaten. Yayınladığımda epeyce faydalanacağız.
    Selahattin GÜNEY

    YanıtlaSil
  4. Selahattin Bey,

    Bence sanal dünyada aktif olan arıcılarımız araştırmasını gayet iyi biliyor. Web üzerinden arıcılık ismini duyduğumuz her sitenin altını üstüne getiriyoruz.

    Bence Türkiye'de esnaflık zihniyetinden kaynaklanan ciddi bir problem var.

    Modern pazarlama sistemlerinde, satıcı sürekli müşterisinin nabzını tutar, ona göre ar-ge faaliyetlerinde bulunur, müşterisinin ihtiyaçlarını belirler, gerekirse daha çok satış için müşteriye yeni ihtiyaç alanları doğurur.

    Türkiye'de ise özellikle bizim sektörümüzde tam tersi bir durum var.

    Sektör müşterinin taleplerinin çok gerisinden gidiyor.

    Süzme makineleri ile ilgili ismini saydığınız şirketlerin sitelerine bağlandığımızda, sadece Temel Petek sitesinde motorlu olan 2 makinenin çerçevenin arkasını çevirmeye gerek kalmayan sistemli olduğu notu var.

    Diğer modeller ve sitelerde bu konu ile ilgili bir açıklama yok.

    Son zamanlarda yurtdışından bir takım arıcılık ekipmanları getirilmeye başlandı. Ama satıcılar bunların ne işe yaradığını bile bilmiyor.

    Sattıkları malların teknik özellikleri sorulduğunda yeterli cevapları veremiyor. Kovanlarınız TSE ölçülerinde mi diye sorduğunuzda şaşırıyorlar.

    Size daha ironik birşey anlatayım. Olayın şahidi benim. Tabi orada ben kimliğimi açıklamadım, onu da belirteyim.

    İsmini saydığınız İstanbuldaki Arıcılık şirketine alışverişe gittim. Tezgahtar arkadaşın işinin bitmesini ve sıranın bana gelmesini beklerken şöyle bir diyaloga şahit oldum.

    2 tane amatör oldukları belli olan arıcı geldi. 15 kolonileri varmış. Dediler ki biz işi bilmiyoruz ne lazımsa ver işte bize.

    Verilenler, petek, maske, Vitamin, fumudil-B, Apivesin.

    Tezgahtar arkadaş dedi ki, bu ilaçları şerbete katın, arılarınız hem iyi gelişir hem de hastalanmaz.

    Ben orada müdahale etmek durumunda kaldım, dedim ki; şu anda hastalık dahil antibiyotik kullanılması yasak. Apivesin kullanmayın.

    Tezgahtar arkadaşın bana cevabı, doğru söylüyorsun antibiyotik yasaklandı ama apivesin antibiyotik değil. Paketi sardı verdi.

    Arıcılar olarak böyle bir sektörde ve bu olayların içinde yönümüzü bulmaya, rotamızı çizmeye çalışıyoruz.

    Allah hepimize kolaylık versin.

    YanıtlaSil