6 Ekim 2007 Cumartesi

6 EKİMDEN GERİYE KALANLAR

Yukarda Şefik bey ve ben,::))makinaya otomatik çekim yaptırdım.üzerimdeki ise poşet sabah hava çok soğuktu önlem aldım terletti beee.poşeti deldim ayagımı geçirdim fazlalıkları cebime sokuyorum,birazda şalvara benzemiş,motorize ekipler çekinmeden modelimi kullanabilirler.
Şefik DOGANAY Adana'lı ama Tekirdağ merkezdeymiş.Aynı zamanda Tekirdağ Arı yetiştiricileri birlik yönetimindeymiş.Baygı muhabbet ettik.Bayvarol almış reklamlarında çok etkili demişler.İnşallah bunun altındanda bir şey çıkmaz.Çoğu kişiler bayvarolu organik ilaç zannediyor,buda kimyasal ilaçlardan biri.Demekki dışardaki ülkelere satamadılar bize yöneldiler,biz nasılsa kobayız deneyin beee.Emniyetten emekli bir arıcı kardeşimiz.
Küçük ana kutuları boştular.
Şefik abi bu arı benim arım altına yaz dedi.
Bazı kocayemişler açmış,bazılarıda tomurcukları büyümüş.Yakında açmaya başlar.
Şefik abi bu çıtayı yeni vermiştim diyor,iki çıta arı boş vermiş en dışa.Arı bal ve polen koymuş.
Ahmet KOŞAR 700 kovan arıları varmış,Ahmet'le 2001 yılında Tekirdag İnecik'te tanışmıştık.
Karı koca acayip hoşuma gitti,ikisi 700 kovanın tüm işlerini yaparlarmış.Ahmet ve eşi Esen hanım kardeşimiz.Bayan bir arıcı oldumu dahamı ilgi çekiyor ne anlamadım gitti.
Adana'laı mustafa resimlerimizi çekti,onu geçen haftadan tanırsınız.Benim kıyafet motorize ekipler için yeni tasarladım işte.
Bu resmin arkasında duran taksı Ahmetlerin. 15 dakika sonra o taksi haşat oldu.
Ahmetlerin arı iki ayrı yerdeymiş,biz sohbet ederken hanımı Esen arıların uçuşunu begenmedim dedi,birde ötekilere bakıp geleyim. Taksiye atladığı gibi gitti.benimde arılarıma gitmem lazım fazla durmadım,az sonra bende ayrıldım.
Arılıktan yaklaşık 1 kiometre uzakta baktım kaza var.Bir baktım az önce tanıştıgım Esen,Oturmuş ağlıyor,nelikle kazanmıştık,ne zorluklar içinde.... Arabayı mafettim diyor.içim parçalandı.Gerçekten arıcılar çok sefillik çekiyor.Hemen ahmeti aradım,onlar gelene kadar oturmasını söyledim,arabanın kaç takla attığı belli degil.Teselli etmeye çalıştım ama,mal canın yongası işte.Eşi geldi,peşinden Adana'lı şefik abiyi aradım.Oda geldi Esen kardeşimizi hastaneye götürdüler.Benim orada yapacak işim kalmamıştı,arılarıma doğru devam ettim.Ahmetin köpek arabanın başında kaldı.Hep telefon ettim son durum ne diye.Arabayı arıcı arkadaşlar yoldan kaldırmış olaya Jandarma falan karışmadan.Akşam Gebzeye dönerken uğrayacaktım yolumun üzeri, dediler Pendikten yola çıktık biz oralarda yokuz.Durum nasıl iyi sorun yokmuş.Ve yolda tekrar karşılaştık durup konuşup ayrıldık.Allahtan hayırlısı.Bu yolda giderken 15-20 le gidiyorum acayip bir yol.Esen kardeş ucuz atlattı bence araba 20 metre devamlı takla atmış.
Arılığa girdim koşarak ilk iş,geçen hafta ruşetten kafese alıp yeni devşirdiğim kovana verdigimiz Muğla ana ne yaptı.Kafes aşagıya düşmüş ama anayı çıkarmışlar.Ve boşluga petegi asmışlar.
Petekte günlük yumurta olması güzeldi,ruşette bir çıtaya yapıştırdım.
Anasız kovana anaarı verdiniz,petek örüldüyse zaten işler yolundadır.Anasız kovan petek örmez.Ama Halil neder,Manos ne demez?ayıpya bu mevsimde petek örülürmü?Adam Yunanistan dan arılarını yanıma getirmeye kalkıyor.Devrim hocanın demesine göre Monas beni çok sevmiş hayret.Nerelere gittik bee,Bal bolya örün örün.Kim ne derse desin pehhhhhh.::))
Günlük yumurta doluydu,bunu korpartım,başka bir kovandan bir kapalı yavru verdim.
Bir litre su,90 gr.oksalik asid vebir kilo toz şeker.hepsini karıştır kafana göre arılara ver.Oksalik asid 75-100 gram.arası doz bu ölçüde kullanılabilir.
Meşur bizim ellibir numaralı kovan,sığırlıkta yapılan larva tranferinden verilen memeyi besledi ve anayı çıkarmıştı geçen hafta.Bu haftadadaki durum iyi.Ana yumurta atmış ve yumurtalarda çatlamış.Son turfanda kafkas melezi erkekler Muğla,bazılarına göre bu anaların devamı saldırgan olacak bakacaz bahara.
İşlem tamamdır heralde bundan sonra sorun çıkmaz sanırım.Bir çıtada kapalı yavru kaptırdım 51 nolu kovana.Bu işlemler yapılırken ara sıra gidip oksalik asidi sallayıp geliyorum.Hemen erimiyor,acil işleri yapmaya devam ediyorum.
Bu şişe acayip hoşuma gidiyor,içine ne yapacaksan doldur ve salla.Hemen erimiyor tabi bir kaç kovanda iş varsa,git onları karıştır gel bir daha salla,zaman degerli işte.
Kullanıma hazır hale gelmiş oksalik asid.filmini atacam en altta izlersiniz. Zafer abi sorular soruyor bu işin uzmanı Halil Bilen ve Devrim Oksay'dır.Geniş bilgiyi bu sitelere bakarak alabilirsiniz.Ben asidler hakkında çok bilgi sahibi biri degilim ama kullanıyorum.
Oksalik asit uygulanmış bir kovan.arılar acayip tırsıyor,yiyor ama bir arıya sorsan ne der acaba?
Buda Barbaros ÖZMEN,miş arılıkta çaılışırken açayip gürültüler geliyordu.bir baktım bunlar.Bu ekibin başkanıyım dedi,içimden bakan olmada ne halt olursan ol dedim::))
Gelmeyin gelmeyin arılar var,ananızı bilmem ne yapar diyor.Haydaaa arı sizin evdeki ananıza ne yapabilirki,dimi yaniii,hayret yaaaa,nerde entel dantel var,taaa dağın başında buluyor işte.
Seneye bu anaüretmek için yapmış oldugum çıtaların etrafını kapatacam.açık oldumu sınırsız oluyor ve olmuyor.
Arka yüzdeki memeyi kesip aldım. Memelerin resmini çekebilmek için arıları oradan uzaklaştırmak zor.
Asistanın ruşetteki anayı kovana almıştık.Kendi yumurtasından tekrar Muğla ana yaptırıyoruz.Fazla memelerden birini,geçen hafta verdiğim anayı öldüren kovana verdim.

Son larva tranferi vardı,sığırlıkta.4 Ana arı çıkmıştı,biri hariç 3 tanesi eşleşmiş beee.aşagıda yumurtası. Son çıtırlarda gene yolda.bir bende var birde asistanda.bakalım bir çıksınlar.İkiside Muğla olacak. Keşke daha çok tranfer yapsaydım,eşleşemez diye düşünmüştük,hemde kısa sürede eşleşip yumurta attılar hayret....Birinin filmide aşagıda,o daha yumurta atamadı,hazırlık yapıyor.

Günün belkide en güzel resimlerinden birini yakaladım.Bu çok hoşuma gitti.İsteyerek çekilen bir resim degil.

Yukarda oksalik asit uyğulaması yapmamı görüntüledim.

Bu filim benim için çok özel.Eşleşmiş bir anaarının,arkasında kalan parçaları atmak için çabaladıgını görüntüledim.İki gündürde yüklemek için uğraşıp durdum sonunda oldu.Biraz fazla özele takılmaya başladık bu sıra,Allahtan hayırlısı.Yakında kırmızı noktalı anaarı filimleri çekersem şaşırmayın:::)))))))))

10 yorum:

  1. Ahmet ve eşi Esin hanıma geçmiş olsun diyorum.. Mal her zaman geri gelir. Önemli olan cana bir şey gelmesin....

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar bende esin hanıma geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
    Ali bey kardeşim, sayın bakanım;
    bu oksalit asit işini biraz açarmısın. bu suya katılıp şerbet şeklindemi verilecek. birde bu işlem varroa içinmi yoksa başka bir hastalık içinmi? Formik asıd uyguladım son kezde bu oksalit asidi uygulamamı tavsiye edermisiniz.
    sizin ve tüm arıcı arkadaşların geleccek ramazan bayramınızı kutlarım.

    YanıtlaSil
  3. Esin hanım gibi arı dostlarının üzerinden her türlü negatifliğin uzak olması dileklerimle;

    Adımızın geçtiği bölümler için telif hakkımı yatırıver hesaba..

    Sen gel de bizim buralarda ördür o peteği bakalım.. Orada değil arılar ben bile petek örerim.

    Ayrıca bana attığın ve benim tarafından düzenlenerek geri atılan filmi bilgisayarında kaybettiğini de kimseye söylemeyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. meslektaşımıza geçmiş olsun dileklerimi iletir acil şifalar dilerim

    YanıtlaSil
  5. Ali hızır gibi yetiştin yine, Ahmet ve Esin kardeşimize geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. Dileriz bundan sonraki hayatlarında burunları kanamasın...
    Videoların süper zaten senden de başka şey beklenmez ki, sen süpersin gözüne gönlüne sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Abi video işi bayagı zor,dagın başında kendi kendine konuşuyorsun::)),biri oralarda olup bizi dinlese ya bu kesin deli der.Aslında izleyiciler adına kameraya konuşuyorsun,fakat ortada kimse yok.Akşam Halil'in videoyu izlerken kendi halim geldi aklıma,aha bir bizden daha dedim.

    YanıtlaSil
  7. Ayrıca Halil bey anaarıyı çektigim filime yazılı eleştiride bulundu.Filimde konuşmamışım ne diyeyimki::))) töbe töbeee ramazan günü.

    Zaten anaarı dağılmış toparlanamıyor::)) ne günlere kaldık yavhuuuu

    YanıtlaSil
  8. ağam selamlar bayramınız mubarek olsun.senin sitenin kuyrğundan yakaladım.laf aramızda yrein kulağı var (yağcınında selamı var)

    YanıtlaSil
  9. ya ağam ellerin soydanmı,çekim heycanındamı acayip titriyor bak sana akıl salık viriyim,derin derin üç kere solukal heycanını yatıştırır.cafar dedeme çokmu baktın,yada zilfi halama.senin siteden dünyanın haberi varmış benim yeni haberim oldu.selamlar bayramınız mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  10. Nede olsa arı bakanıyım kardeşim,arıcılara haber verdimdi bakanlığı.kusura bakma çocuklara selamlar.Ayın 20-21 ekimde uludağ ünüversitesindeyiz.görüşürüz inşallah.

    YanıtlaSil