22 Ekim 2007 Pazartesi

III.MARMARA ARICILIK KONGRESİ

Sabah bizim ekip Gebze'ye geldi beni aldılar.Ben bu arada hem şoför hemde rehberilk yapıyorum::))
Feribotla giderken ilk kavaltı simit ve çay.
Prf.Dr.Ercan DÜLGEROĞLU,Paylaşacak çok şeyimiz var bu hocamızla.İlk açılış konuşmasını yaptı,Anlattıkları tam bize göre,hemen Devrim hocaya dedikki bizim ekibe al bu abimizi.Profya ulaşamayız diye düşünmüştük::))
İbrahim bey Doçent.Siyahlı olan.
Anorto bu salonda sunum yaptı,bir alttaki haberde yayınlayacam.Biraz degişik hamle yaptık sunumumuzda herkesi bir salona topladık.
Resimde Anorto gurubu var,Soldan sağa Oktay,Murat,Arkada gene Murat DÖNER,Ben Ali,Ankaradan Hayyam abi,Devrim hoca,Arif ve Enver dayı.
Bu resimde Halil Mehmet NEVŞEHİR ve murat bende varımDevrim Hocanın Talebelerinden olması lazım emin degilim.
İlk resim Yusuf GÜRBÜZ
Açılştan sonra başka yerlerde devam edilecekti sunumlara ve bu arada yemege gidiyoruz.Güner KAYRAL'ın standdayız,gene dayanamayıp,larva tranferi için kaşık aldım.Başka arkadaşlarada seçtim.
Biz sergilerde ne var ne yok derken,aşagıya bakın,bazıları yemegi götürmüş.
Biz hala sıra bekliyoruz.
Devrim hocada yemek sırasında.Yelekli olan Mehmet Nevşehir'in Yeğeni olmalı.
Biraz önce yazdımya kendisine ulaşamayız felan diye::))Ünüversitede o kadar çalışan var.Şekil A, da görüldügü gibi vaziyet.Bizim Prof abi pankart asmaya çalışıyor.Ne kadar alçak gönüllü siz karar verirsiniz artık.
Pankart işi bitti hocamla resim çekindim.Hocamız bizim derdimiz neyse onunkide o.Açılış konuşması elimde olsada buradan yayınlasam.70 kovan arısı var,iki sene açıklanan bal fiyatı biliyorsunuz 65-70 liraydı demişki ben balı döker bu fiyata vermem.İnşallah hocamızı kış salkımına alacaz akşamları ben bundan eminim.
Piyasaya yeni giren Konya şekeri,macun olanı var,sıvısı var,birde şeker şurubu vardı.Kim varsa onları sırayla çektim.Tutar tutmaz ilerde belli olacak.İşlerini Allah rast getirsin.
Ürünler bunlar.Yeşil kovalardan banada verdiler,denemek için,yarım litreden fazla bir şurup.Arının birine vereyim bakalım tüketim nasıl olacak.
Mustafa CİVAN.Kongrenin sponsorlarından.Aşagıdaki pilastik bal süzme ve elektirikli bal süzme makinaları yeni ürünleriymiş.
Genelde yeni ürün tanıtımı yaptılar
Civan bir çok malzemeyi kendi yapar.Uzaktan gelenler döküldü,Bizim Murat dönerde bunların içinde.Onur GİRİŞGİN,Arıcılık yapan bir ünüversiteli kardeşimiz,güzel projelerden bahsetti,Bursa'da uygulanıp başarılı olmuşlar,ekipte Ercan hocamızda var.Onur sunusunda o kadar rahattıki sormayın,işi bilenle bilmeyen hemen ayrıldı.Bunlarda kovan imalatçısı,bir kaç çesitle gelmişler.Polen tuzaklı olan kovanları harika.bende filmini çektim yayınlayınca görürsünüz 5 özelligi var.Üstteki resim ruşet kovan.Degişik tarzda bir kovan.Örtü tahtasına gerek yok.çıtalar birbirine bitiştimi,örtüye gerek kalmıyor.
Karakovan tarzında bir yapısı var.Bir çıtaya mum takıp ötekilri arıya bırakabilirsiniz.İstadiginiz yerden bölün bölmesi var,Ana ızgarası var.
Karışla ölçtüm,25 cm üst çıtanın uzunlugu derinlikte o civarda heralde.
" III.MARMARA ARICILIK KONGRESİ"den resimler
Bu kovanın filmini çektim,ilerleyen günlerde yüklerim.Polen tuzaklı,güzel yanları var.
Evet beni ve sizi çok ilgilendirecegini umdugum haber burada.Resimin ortasındaki Halil YENİNAR.Kahraman Maraş Sütçü İmam Ünüversitesinden katıldı.Konusu Anaarıydı,sıkı durun duduklarınıza lütfen inanın,K.Maraşa gelen anaarıları arıcılarla anlaşıp kovana vermeden bu sene tarmış.Yaklaşık iki bin anaarı elinden geçmiş.200 mlg üzerinde olması gelen Anaarılardan bir kaçtane bu standardın üstünde çıkmış.100 mlg.gelenler olmuş,diyorki yav bir yanlışlık var başka teraziye götürmüşler gene aynı.teraziler gezilmiş degişen yok,altı terazide yalan söylemezya.180 mlg altına düşen anaarıların yaklaşık yüzde 60 şı tutmamış.elinde çok acayip bir istatik vardı almayı unuttum.ama buluruz heralde.K.Maraşa 7 ana firması anaarı veriyormuş,bu uygulamayı duyan anacılar maraşa ana vermeyi kesmişler.
Bence Bakanlık tüm anaarıları tarttırmalı.Başka çözüm düşünemiyorum.Ülkemizi düşünüyorsak bu işin üstüne gidelim çok basit.Arı yetiştiricileri birlik başkanımız bir konuşma yaptı mafya variydi ve konuşmadan sonra çekip gitti.Bence daha sakin olmalıydı ,gerçi bende asma kesme taraftarıyım ama işler böyle yürümüyor.Ana yetiştiricilerini hesaba bir çeksin.Önüne gelen sinek gibi anaarıları piyasaya verdi.Arı yetiştiricileri birlikleride üzerinden pay alıyor.Mustafa SARIOĞLU çok iddialı konuştu ve ortalıktan yok olup gitti.Bazı konular gizli açamam dedi,bazılarına konuşmalarını yediririm dedi,bazılarına dilinden asarım dedi,hayırlısı bakalım.Bir haftaya kadar önemli gelişmeler var dedi,İnşallah başarılı olur.Bizim derdimiz Ülkemiz arıcılığının kalkınması,üç kesim arıcıdan bahsetti üçüncü sınıfa bende karşıyım rançılara yani.Diger ülkesini v sevenlerin yanındayım.Sayın Mustafa SARIOĞLU konuşmalarından anladığım kadarıyla bir şeyler yapmak için çıpınıyor gibi,bayagıda bir şeyler yaptım dedi.Ama kendisiyle yüz yüze diyaloga giren olamadı.Zaman birlik beraberlik zamanı dedi,Bursada acayip bir şey vardı İl tarım ve Bursa birliği yoktu.Artık kılıçları kınına sokmamız lazım dedi,bizim görmedigimiz bir savaş var ortalıkta."III.MARMARA ARICILIK KONGRESİ"nden resimler.
NOT:Halil hocamızda yardımcı döçentmiş::)).K.Maraş sütçü imam ünüversitesi zıraat fakültesinde görevli.
Yrd.Doç.Dr. Halil YENİNAR
Bahriye hanım hep duyardım yeni tanıştık.İstanbul arı yetiştiricileri birlik başkanı.Doç.Dr. İrfan Kandemir,Zongulak Karaelmas ünv.den.En iyi morfolog arı ırkını bakıp söylüyormuş.Adamı kaçırdık be.yeni öğrendim,tüh.Devrim hocam sunusunı yaparken çok degişik konulara degindi.Ülkemizde bilinmeyen yöntenleri anlattı.Çok begeni aldı kendilerine candan teşekürler.
Bu kardeşimiz Kütahya'dan.::))Ali hocam diye geldi yanıma salonda sesimden tanımış.Halil İ.KAVUN.Sen bizim ailemdensin dedi.İnterneti açınca bana ait yutubideki filimleri izlermiş sesimde aynıymış. "III.MARMARA ARICILIK KONGRESİ"den resimler
Ramazan YAMAN,Kastamonu'dan gelmiş bizim siteleri takip ediyor.
yüksek ziraat mühendisi Selvinar SEVEN ÇAKMAK,araştırma görevlisi Aycan
BİLİŞİK.Uludağ Arıcılık dergisine arşivlerimizi kullanın dedik.Fakat Selvinar hanım dergiye direk yazmamızı öneriyor.Elimizdeki arşivin büyüklüğünden haberdar degiller sanırım.
Aralarda ikram boldu,çay kave pasta hep götürdük be.
En sinir oldugum hadiselerden biri,Arı yemi yapmışlar,arı resmi yok sinek resmi birde iddia ediyorlar erkek arıymış.Binlerce resimlerimiz var girin alın ve kullanın.Teşekür edin başka beklentimiz yok.Heralde bedava ya ondan kimse bakmıyor.
Bilecik'ten Arif UYSAL ve abisi onun adıda yok::(((
Bu Eşleştirme kutuları Ahmet İNCİ'ninmiş ,bir kaçta anaarı vardı sattılar.Ahmet İNCİ sunumunda bayagı attı,Maçahelde seleksiyon yapmışlar,anaarıları ıslah etmişler falan sitelerinde ne yazıyorsa ezberlemiş hep aynı şeyleri tekrar etti.Ama bizim bildigimiz Amerika ve avrupa gibi bir ıslah çalışması yapmadılar,bunu nereden biliyoruz yıllarca Maçahelde ana üretiminde çalışan arkadaşlarımız var onlar söylüyor.Bir başka konu ise Anaarı agırlığıydı bu kendisine soruldu dediki tartılanlar suni döllemede kullanılıyor,ve bunları piyasaya vermiyoruz kendimiz kullanıyoruz.Ama yazılarda arıcıları aldatıyorlar sanki tartılıp satılıyormuş gibi bir kanı var ortalıkta.Devletimiz kendisine büyük imkanlar sundu bana göre bunu kullanamadı.Yani son ıslah çalışmalarını yapmayıp basit ayıklama yaptı ve ıslah yaptım dedi.Bende kendisine bir soru sordum geçiştirdi.Bir arılıkta bir kovandan 107 kilo bal almışlar digerleride kafkas onlardan niye söz etmedi.
Halil ve geriden gelen sacaktarı Egehan::))"III.MARMARA ARICILIK KONGRESİ"sinden resimler.
Balparmak çalışanlarından biri ve Kastamonu Arıyetiştiricileri birlik başkanı.Taylan ERDEM Devrim hocanın talebelerindenmiş.Ben ve Ahmet ERDEM.
Buda Ankaradan bir izleyicimiz.Ziya MUTLU.Bizim sitelerden olayı duyup gelmiş.Bu arkadaşımızda işi bilenledendi ama isim gene yok.Güzel sunum yaptı.
Muğla birlik başkanı soru sorarken.
Uludag dergi kapagına konacak resim çekiliyor.Bizim şefte çekimlere katıldı.
Ercan hocada kalabalıktan menmundu.Oda dayanamayıp resim çekip geriye gelip guruba katıldı.
Ben kendime gurubun son resmini çekemedim,herkes dagılmaya başladı.Halil'in makinaya üç resim çektim benim makinaya sıra gelince dagılmaya başladılarBoşuna dağılmayın gene çekerim böyle. "III.MARMARA ARICILIK KONGRESİ"nden resimler.
Bu resimler halil'lin makinaya ait::)) ama ben çektim diye iki resim aşırdım.
"III.MARMARA ARICILIK KONGRESİ"nden resimler.
En son Anortoyu yeniden topladık ve resimledik.Yeni üyelerimiz oldu::))
" BURSA III.MARMARA ARICILIK KONGRESİ"Resimleri
"Bursa Uludağ Arıcılık kongre resimleri"
Devrim Hocamızı Balıkesire yolcu etmek için ,Bursa terminalindeyiz,dagılmadan iskender kebap beklerken son egitim çalışmamızı restoranda yaptık.
Konu ise suni döllemeydi,Amerikadan getirdigi filmi izledik ve hocamız anlattı.Yalnız sidiyi güvenip veremedi yayınlarsın diye.
Ben güvenilmeyecek adammıyım hocam.Genede bir yolunu buldum bana yetiyor.
Ekranda Amerikada çok ünlü olan Suzun var,büyük bir arıcılık çiftligi varmış.Devrim hocamızla birlikte çalışıyorlar.Kısmetse 5-6 ay sonra gene Bursa'ya anaarı suni döllemesine gidecegiz::)) O zamana kadar aletleri yapmam lazım.Bana göre çok basit bee.Dönüş yolunda degil,feribotunda bir çok martı resimledim,pek arıya benzemiyor ama olsun,uçuyorya.


Ercan hocam benim siteye girmiş mesaj atmış,nedense mesaj gitmemiş.Şimdi onada Halil blog kuracak::)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder