25 Ekim 2007 Perşembe

EFENDİM ŞEKERSİZ BAL AŞAGIDAN BAŞLARMIŞ DONMAYA BU NE O ZAMAN.

Hani biri çıkar derki görmemişin birinin buzdolabında poleni olmuş,herkes duymuş dermi derr..
Bakıyorum kış gelince bazıları polen peşine düştü.Bunu önceden düşünmeniz lazımdı be kızanlar.
Tadi süper kışın yiyebildigimi yiyecem,kalanı baharda arılara verebilirim belki.Kavrulmamış kiraz poleni.Avuç avuç yiyorum anlayacagınız buz dolabında ikamet ediyor.
Bu gazla baharda hepiniz polen toplar sanırım.resimde kesiyorum::)))
Bu bal resmi Selahattin GÜNEY abimiz tarafından göderildi.Acayip bal kristalizesi durumları.


Geçenlerde beyazkovanda bazı arkadaşlar,balla bal olmayanları ayırıyordu.Hadi ayırın bakayım.Bu ballar aynı arılardan aynı anda süzüldü.Sadece biri kristalize olmaya başladı digerlerinde bir şey yok.Kim verdi bu donan bala şekeri? ::))) Bu seneki trakya balımız renk siyah tadı degişik dikenlerden geldi sanırım.Benim gittigim yerde ayçiçek bal vermedi.Ne yazsam farketmiyor,bal çok iyi donanımlı labaruvatuvarlarda incelenir,gerisi boş.

6 yorum:

  1. sen yaz yeter.kimseyi ikna etmen gerekmiyor.kör ve gerizekalı değilerse,art niyetlilerdir.tam yol ileri .

    YanıtlaSil
  2. Ali merhaba, Kim demiş bal alttan donar diye. Yahu bir söz vardır, Biliyorsan konuş ilim irfan alsınlar, bilmiyorsan susda adam sansınlar. Ağzı olan konuşuyor işte. Her balın kimyasal özelliği ayrı olduğu gibi yoğunluğu da farklıdır. Çok değişik şekilde şekerlenmeler var ben sana Fotoğrafları yollarım.

    YanıtlaSil
  3. Donmayan diğer kaptaki iyi bal işte hemi de hakiki..

    YanıtlaSil
  4. Görmemişin birinin buzdolabında poleni olmuş...

    YanıtlaSil
  5. ben sadece yorumlara bakıyorum baldan anlamam

    YanıtlaSil
  6. Bende anlamaya çalışıyorum ama,gene kafamı karıştırdılar anlayamadım.oğru dürüst yorum yazın beee.::))) Ne bu ya ::(((

    YanıtlaSil