7 Ekim 2007 Pazar

7 EKİM PAZAR BEYKOZ'DA İFTAR.

Oktay ve Tuncay kardeşler,bu sene biraz varroa üretmi yaptılar.Sonrada bunlardan nasıl kurtuluruz diye kendilerini paralayı duruyorlardı.Bende onları yakından takip edip taktik veriyordum ama iş gene başımıza kaldı,olaya el koydum.
Sevgili kaptanımızın parmaklarının son hali.Formik asid uygulamış,ama kime uyguladı bende anlamadım gitti.Formik asid kullanırken dikkat etmeniz lazım,yoksa daha beter olanlarıda duydum.
Varroa savaşında talebelerimi yanlız bırakamazdım,gerekli malzemeleri ayarlayıp,ölçü tartıları yapılarak.Oksalik asid uygulamasını yaptık.Biz hazırlık yaparken Oktay'la,Kaptan kovanlardaki seyri seyrediyordu.Birde Almanyadan Mehmet YÜKSEL abi talebelerin diplomasını verdinmi diye soruyor.Ders başlamış kaptan yok,ben bunlara nasıl diploma vereyim....
NOT.Kaptan resmin taaa ilersine bakarsanız orada.
Güzel bir kafes,Kaptanımıza biri tarafından hediye edilmiş.
Kovanlarda bal ve yavru durumları iyi,İnşallah bu sene başaracaksınız.Yanı kışa varmadan arımız ölürmü diye düşünmeyin.Benim arılarım bereketlidir kafanızı yormayın.
Bu resimde hocasına hava atan birisini görüyorsunuz,hoca maske giymiş talebe bana bir şey olmaz hocam diyor.Gerçektende 15 kovanda çalışma yaptık bir arı sokmadı.Ama kararımı verdim bu seneki öğrendiklerini seneye bir daha okusunlar.Bu sene anlayacagınız sınıfı çaktılar.
Oktay beyin balkondaki ruşette baktıgı arıyı normal kovana aldık.6 kovan arısından birer avuç arı devşirip bir kovandaha oluşturduk.Ana kutusundaki yavrulu küçük,çıtaları normal çıtaya bağladık.
Her ihtimale karşı o gün anayı kafese almıştım.Yarın salarsın dedim,iki gün bir gece duran anayı arılar anaarı üzerine yumak olarak anında halletmişler.Burası biraz üzücü oldu ama bende yeni yumurta atan yedek analar var,biri Beykoz'a gelin gidecek bayramda.
Bu işlerden sonra biraz kestane topladık.Her taraf kestane dolu ama oruçluyken çekilmiyor be.
Kestane toplarken ormanda domates ağaçlarına rast geldik.Ormana harfiyat dökmüşler içinde çöpte varmış çöpün içindede domates tohumu,kısmete bak.
Evet çok ilgimi çeken kocayemiş ağaçları.Bu ağaca hayretle bakarım.Allah öyle yaratmış,meyvesi ve çiçekgi aynı anda üzerinde olan bir ağaç.Üzerinde olğunlaşmış meyveleri var,aynı anda salkım salkım çiçekleri varÇiçekleri artık tombullaşmaya başlamış.yakında açar.
Böyle tek tük erken açanlarıda var.Bu ağacın çiçekleri birici aya kadar ağaçlarda bulunur,yeterki hava sıcak gitsin.Nektarını yağışlar yıkayamaz,öyle dizayn edilmiş çünkü.
Ormanda gezerken birde sarıca arı yuvası bulduk şuraya bakın,nasıl yuva yapmışlar.Toprakla doldurduk açmaları çok zor.Bu sene çok sarıca arı katlettim Allah affetsin.İnşallah eder.
Bir sürü yeni çiçekler açmış.Kırmızı yonca vardı,bu bitki vardı,aşagıdaki sarı çiçeklere arılar acayip hucum ediyordu.
Baştan ısırgan otu sandım ama bu ısırgan degil.
Oktayların geçen seneki ve bu sene arıları geçici arılarını ikamet ettirdikleri arılıktayız.İsmail dede biraz inat biri,Kaptana gene kovanları bırkalayıp durma diyordu.
İsmail dede,Beni biraz hesaba çekti.Dedeye bizimkiler beni biraz fazla övmüşler,dedede olmaz öyle demiş.Sonra dedilerki bak hani 25 arıdan,22 teneke kestane balı alan abimiz bu.Bana bir şey diyemedi,ama şataşmak için gene bir bahane buldu.Dediki kovanların altındanda bal aldınmı evet aldım dedim hee o zaman olurmuş fazla bal::)))) İsmail dede alt kattan bal almazmış.
İsmail dedenin arılıgında ilgimi çeken bir kovan.Katta arıların çalışması için musluk var,birde menteşeli açılıp kapanıyor.
Genelde konu aralarına arı resmi attım.aşağıdaki arılık bir ev kimse yoktu civarında genede arabadan inip inceledim.Tamamen ahşap bir ev.Arılık olarak kullanılan,Yani ilginç bir arılıkta diyebilirsiniz.
" Arıbakanı" her kovana baktıda,ağaçtaki karakovana bakamadı.Bakılacak gibide degil hani::))
Evi bir kaç açıdan resimledim.
Buda yakın çekim.Beykoz'da Oktayların ne kadar tanıdıgı varsa bende tanıma fırsatı buldum.

Yazın kıvrananlar vardı çıtam yok çerçevem yok diye,bakın burada bir sürü var::)))).İlla "arıbakanı"mı gelecek sizin her işlinize.
Salih dede eski arıcılardan,çok şeker biri ve laz.Benim hacı amcada Rizeli'ydi.Şimdilik arıcılık yapmıyormuş ama kovanları hazırlamış pusuda bekliyor.Millet malzeme bulamaz,buradada malzeme çok arı yok::))Salih dedemizi de ziyaret ettik.Ya akşam bir türlü olmuyor be aç karnına gez gez.
Poster bunlar poster::)=))
Bu resimleri gören Büyük Şef,Murat ÇAKIR resimleri neyle çektindedi.Benim makinayla dedim abi makine güzelmiş diyor.İki senedir yeni kullanmasını öğreniyoruz.Saolun dedim,teknik heyete::)))
Nedense benim çok iyi bilgisayar kullandığımı sananlar var.Resim kesmeyi daha dün öğrendim.Şu zamana kadar bilmiyordum.Burada resimlerin orjinalleri var.Kesilen resimleri resim sitesine attım.Çok basit ama bilmeyince insana acayip koyuyor.Bir işi yapamamak.
Ve iftar vakti geldiiiii.
Eskiden iftar garibanlara verilirdi.Şimdi" arıbakanı"'na iftar veriyorlar,gerisini siz düşünün.
Bu iftar bayagı önceden tasarlanmıştı,6-7 kişi olacaktık.::(((son iki kişi kaldık Oktay ve ben,sonra kaptanda katıldı,hain domdomlar gelmedi::)))) Burası Beykoz Paşa sofrası
Çok şahane arı resimleri var,ama bir kaç gün içinde yayınlanacak.
Oktay ve kaptanın arılıkta,oksalik asid uygulaması.
Burada dikkatimi çeken bir şey oldu,arıyı ne kadar beslersen besle,arı sıkıştırılmamış,böyle olmaması lazımdı.Demekki talebeler hocalarını takip etmiyor.Oturun sıfırrrr...
Not:Bir alimin sözüydü ama kim şimdi hatırlamıyorum.Derki bir şeyi 1000 sefer yap diyecegine,1 sefer kendin yap.Bazıları hayalde çok şeyler yaptı ama göremedik.Bazıları da palavrada çok şeyler atılar.Onlarıda göremedik.Bir şeyleri insanlara anlatırken onları kandırmak için ve kendinizi övmek için yapmamak lazım diye düşünüyorum.İnsanlar geri zekalı değillereki.Yalan eninde sonunda çıkıyor.Yazım herkese yarası olanlar gocunsun.Yallan yalanlar doğuruyor.Onun için baştan yalan söylememeli.

8 yorum:

  1. Ali Abi Resimleri bizlerle paylaşdıgın icin teşekkürler.
    Zevkle takip ediyorum selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Oksalit için biraz erken değilmi?

    YanıtlaSil
  3. bravo ali
    very good





    manos

    YanıtlaSil
  4. ya abi bohçacılar gibi gezip duruyon şimdi nerdesin acaba?heee heee heeeeee.

    YanıtlaSil
  5. herşey biryana gittiğin yerler ve resimler şahane kolay gelsin selamlar.

    YanıtlaSil
  6. banamı öyle geldi kaptanın baktığı sandıkların muslukları yukarı bakıyor gibi su girmezmi içeriye.

    YanıtlaSil
  7. Ali bey valla bravo tarım bakanlığı bile senin gibi çalışmıyor. Çalışmalarında sana sonsuz başarılar diliyorum. Bilgilerini arıcı arkadaşlar ile paylaştığın için bende sana teşekkür ediyorum. Kendine iyi bakki bu nimetlerden hepimiz faydalanalım.

    YanıtlaSil
  8. Abicim dur 1. sınıftayız, emekliyoruz daha. Sen bizden koşmamızı istiyorsun. Hemen sıfırı basmışsın. İnsaf.
    Hocaya saygımızdan şimdilik bu kadar yazabiliyorum. Yoksa.....

    YanıtlaSil