14 Ocak 2008 Pazartesi

ARICILAR BİRBİRİNİ ZİYARETTE NE KADAR YEMEKLER ÖN PİLANA ÇIKSADA ACAYİP BİR KÜLTÜR AKTARIMI OLUYOR.

12 Ocak 2008 ilk arılık ziyaretçileri geldiler.Fazla yedirmedikki işte uyuklamasınlar diye bu sırrıda sizinle paylaştım gitti. Gözünüze çöpmü battı derler bizim oralarda,sabahın köründe gelmişler.
Birde gittigimiz mekanlara bir fotocu gerekli,garsonlara tarif etmekten gına geldi yada pozlu makina alacam,olmooru böyle.
Sabah kavaltısında sucuk yeme cezası olarak arılara verilecek keklerin 5 kat aşağıya taşınmasına geçildi,ben sadece dikkatli taşıyın kekleri kırmayın,duvarlarıda çizmeyin diye onlara merdivenlerde refakat ettim.
Hadi Kadıoğlu sallanma daha çok iş var,sanamı kaldı Doktora uyup Gebze'ye gelmek.
Pelitli köyüne vardık ilk iş hurma ağacını sordu,dedim bu tarafta sonra zor indirdik,doktorumuzu.
Derken arılıga vardık,Kadıoğlu abi kayıp yok dedi benden önce arıların yanına gitmişti.Ben hemen kutulara yöneldim.Birinde uçuş vardı.Digerinde hareket yok,hemen ilk yardımcı işe başladı,fakat yanındakiler abi gitmiş dediler.Bendededimki bu arılar daha canlı,gramda balları yok,15 gün önce motordan düştügümde kek götürüp verememiştim.Tek ellede kutuyu acmaya cesaret edemedim çünkü saldırgan bir arıydı,az daha ayvayı yiyorlarmış.Hala tehlikeleri geçik degil,kestane balı vardı hazırda,şerbeti ondan yaptım çok aşırı kokuyordu,ertesi gün yağmalanmadıysa,yırttı.İlk yardım şimdilik bir arı ailesinin hayatını kurtardı be.
Musluklarda arı ölüleri görülmeye başladı,bahar yaklaştıkça bu ölümler artacak.
Çıraklar fena degil fazlada yüz vermeye gerek yok şımarmasınlar.Ben çalışırken onlarda yardım ettiler.Kadıoğlu ben kapacaklarımı kaptım deyip duruyordu neler kaptı sordum söylemedi.Biz arıcılar bir araya geldigimizde yemek bölümünü mağazine taşısakta,mütiş bir kültür aktarımı yapıyoruz.
Çalışma sırasında her kovana bir kilo üzeri kek verildi,bu sene biraz erken verdim ama içim rahatladı.Kek verilirken arılara yeniden sıkıştırma uyguladık,fazlalık arının sarmadıgı çıtaları arının olduğu bölümden çıkardık.
Arıların uçması güzeldi,sesleri insana huzur veriyor be.
Saat 12 de işe başladık,yaklaşık üçte işler bitti.Doktorumda artık bende 50 kovana bakarım demeye başladı hayırlısı bakalım.Yaklaşık 60 kovana bakım yapıldı.
Dönüş yolunu balçık köyü üzerinden yaptık birde orada kebap yedik,muhabbet süperdi.Şİmdi birde yukardaki resme bakıp karar verin bakayım.Hiç aç kalmış biri gözüküyormu tabloda.
Ve ayrılık hayırlı yolculuklar,beni evime bırakıp gittiler.Fakat daha taşınacak çok kek var,Muhteşem abim daha sucukta bitmedi haberin olsun yani.

5 yorum:

  1. Ali bey duruma bakılırsa endişe edecek bir durum yok,inşallah bu şekilde bahara erişirsin.Misafirleri fazla çalıştırmasaydın,bir daha gelmezler yoksa,iyi çalışmalar kolay gelsin

    YanıtlaSil
  2. Aslında gülelim diye (bence gülmek ve güldürebilmek çok ciddi bir iştir) hep magazinsel dille anlattık bu tür arılık ziyaretlerini ama arıcılık eğitimi sadece okumakla olmuyor. Uygulama ve görmek çok önemli.

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem abi doktorları güldürmek daha zorbe.Geçen bir acile gitmek zorunda kaldım birini götürdüm,etrafa bakıyorum bir tane mutlu yüz yok.Hastaların yanındakilerde hasta.Keşke onlar da arıcı olsalarda güldürseydim::)))

    YanıtlaSil
  4. arkadaşlar çalışmalarınız güzel.yalnız bu mevsimde arılara dokunmamak daha iyi olur kanısındayım.arıyı hareket ettirdinizmi uçuşan arıların bir kısmı geri dönemez.onun için yem stoğunu sonbaharda halletmemiz gerekir.

    YanıtlaSil
  5. Bak acil servis tehlikeli yerdir. Orada işte gülersen veya güldürmeye çalışırsan dayak yeme olasılığın yükselir. Orada ciddi duracan güvenliğin için:)))

    YanıtlaSil