28 Ocak 2008 Pazartesi

MİLLER METODU ANAARI ÜRETİMİ

Yolunu şaşırıp bana kadar gelen bir resim daha::))) Muhteşem abicim benim,saolasın teşekürler ediyorum.Resim bulamıyorum diyordum miller meteoduyla ilgili,ben aramadan kendisi geldi bu sefer.O kadarcık çıtaya tele takmasaydın bari desem bozulur filan güzel olmuş güzelll::))).
Bu resim sayın Ahmet Hancı tarafından yollandı teşekür ediyorum.Peteklerin kenarları sırf anaarı memesi dolacak.Miller yöntemiyle alakalı bir resim,şimdilik idare edin.



Bu gün bir soru geldi.Ruşete verilen anaarı memeleri neden kesilir diye,beni burası pek ilgilendirmedi.Memeleri nereden verdin dedim,oğula giden kovanlardan vererek anaarı üretiyormuş.
Ben buraya dikkat çekmek istiyorum.Modern arıcılıkta oğul egilimi olan kovanlardan anaarı üretilmez.Nedeni oğul bana göre bir hastalıktır.Siz kovanınızı bal zamanına ayarlamaya çalışırken bir bakmışınız arı oğula gidiyor.Artık o kovana ne yaparsanız yapın boşa çabalarsınız,bunun nedeni oğula giden arılarıdan alınan anaarılardır.Yani bu arının genine işlemiş ikide bir oğul vermek.Tabi bal veya nektar akımı diyeyim başladıgında kovanda bal yapacak nufus kalmayacak ve sezonu pas geçeceksiniz.

Bir sohbette Devrim hocamız dediki,Amerikada adamın 300 kovan arısı var ve bunu hobi olarak yapıyormuş,yani adamın başka işleri var,boş vakitlerindede 300 kovana bakıp para kazanabiliyor.Bu kadar kovana hobi olarak bakılırmı evet bakılır,arının oğul verme eğilimi bitmiş,ne yaparsan yap arı oğul vermiyor,versede 300 kovanda bir kaç taneymiş.Arıcıları hem uğraştıran hemde bal veriminden düşüren oğul egilimi için oğula giden arılarımızın memelerini bir başka kovanda veya ruşete alarak anaarı üretmeyelim.Burada arının kaliteli olup olmadıgı belli değil hangisi oğula giderse hemen memeleri topla bu yanlış.


Çok basit anaarı üretme yöntemleri var,burada anaarı üreteceğiniz kovanı siz belirliyorsunuz,Arılığınızdaki en iyi kovandan anaarı üretebilirsiniz.Miller yöntemi,larva tranfer edemem diyenler için bir yöntemdir .Fakat öğlenden beri bu yöntemle ilgili resim arıyorum yok,olanlarda bence yeterli değil



MİLLER MOTODU

Bu metotla V şeklinde veya uç tarafı üçgen olacak şekilde kesilmiş temel petekler kullanılır. V veya ucu üçgen kesilmiş peteklerden dört parça bir çerçeveye yerleştirilir. Bu çerçeve damızlık kovandaki ana arının yumurtladığı yere verilir. Şurup ile beslenen bu kovanda işçi arılar süratle bu petek parçalarını kabartarak ana arının yumurtlamasını sağlarlar. Yumurtlamayı takiben buradan alınarak özel hazırlanmış ana arı üretim kovanına konulan bu petekte çok uygun halde aynı yaşta genç larvalardan ana arı yetiştirmek mümkün olur. Üretim kovanında peteğin kesilmiş V,W kenarları boyunca çok sayıda ana arı memeleri geliştirilir. Bu memelerin ana arının çıkmasına yakın bir zamanda tek,tek kesilerek kuşet kovanlara veya yapılan bölmelere dağıtılır.


Bu yöntemde boş bir çerçeveye yaklaşık 5 cm. boyunda ucu üçgen şeklinde kesilmiş temel petek parçaları takılır ve güçlü bir kovanın merkezi bir yerine yerleştirilir. Bir kaç gün sonra petek parçalarında kuluçka çalışmaları başlayınca koloni ana arısı alınır ve bu çerçeve üzerinde doğal ana arı yüksükleri yaptırılır.

Baharda bu yöntemide bir deneyip resim ve filimlerini çekmeyi düşünüyorum.Kitaplarda ne kadarda yazsa insanlar görmediklerini uygulamakta zorlanıyor.


Not.Olarakta önemli detaylardan biri anaarı yaptıracağınız kovana hazır yumurta veriyorsunuz.Burada larva yaşlıdı gençti diye düşünmenizede gerek yok.Yumurtalar çatlar çatlamaz işçiler hemen anaarı olacak larvaları besliyorlar ve kaliteli anaarı üretmiş oluyorsunuz.Larva tranferinden daha iyi bir yöntem aslında.Larva transferinde larvaya zarar verme şansınız var burada o olay yok.Doğal bir anaarı üretme yöntemi aslında.Anladığınızı umarım bir not yazmak için bile bir sürü detaya giriyorum.

Bir kaç resim var konuyla alakalı .M.Emin Önal'ın blogunda.


http://eminadali.blogspot.com/2007_02_01_archive.html

1 yorum:

  1. ya bu adama yaranılmaz arkadaşlar. Bir gün uğraştım bu resmi oluşturabilmek için.:)))

    YanıtlaSil