28 Şubat 2008 Perşembe

ARI KATLİYAMIMI YAPACAKSINIZ,AŞĞIDAKİLERİ UYGULAYIN

Bu sene bayağı arı kovanı söndü,bu kadar az oldu,ileriki yıllarda daha çok kovan söndürmek istiyorsanız bunları uygulayın.Hem kovanlarımız, sönsün hem de hastalıklar artsın.Bölgenize hiç uymayan ırklar bulun.Erzurum’a Muğla veya İtalyan arısı götürün.Bu arılar kışı bilmedikleri için yumurta atmaya devam edecek bir türlüde bahar gelmeyecek atılan yumurtadan çıkması beklenen yavrular çürüyerek bol miktarda hastalık oluşturmuş olacağız bahara çıkan arılarda bu hastalıktan nasiplensinler ki daha çok kırım yapabilelim.

Sıcak bölgelerimize de soğuk iklim ve yüksek rakım arısı olan Kafkas arısını götürün yazın sıcakta yatsın.Ağustos ayında da kışı beklemeye başlasın,kışı bekleyen arı tüm hazırlıklarını salkıma girmeye göre yaptığına göre yavruyu keser.Beklediği kışta bir türlü gelmez günden güne arı mevcudu düşer daha aralık ayı gelmeden de sizlere ömür olur.Sönen kovanlar her zaman tehlike arz eder.Yağmalanır kovanda hastalık falan varsa bu yağmayla sağlam kovanı da hasta etmiş oluruz.

Kovan söndürmelerinin bir başka ayağı da kalitesiz ve ne olduğu belli olmayan anaarılardır.Anaarı teşvikleri devam ettikçe vede üretilen anaarılar kontrol edilmedikçe bol,bol kovan söndüreceğiz.Daha önce yazmıştım geriye giderseniz yamyam arıcılar vardır,bunların ünvanları olur,sözde çok sayıda kovanları olur.Ama arıcı değillerdir sadece para için yapmayacakları hiçbir şey yoktur.O tür namussuzlardan anaarı alın,üretmedikleri halde ben ürettim çok vasıflı,bu ana kestanede 20 kilo garanti bal yapar saçmalıklarına inanın.

Yada yok kardeşim ben arılarımın ölmesini ve hastalanmasını istemiyorum,ayrıcada arılarınızdan her sene ürün alacam diyorsanız.Bölgenize alışık olan eko tip arılarınıza sahip çıkacaksınız.Anaarınızı kendi arılığınızdaki bölgenizin arısından kendiniz üretin.Herkese hayırlı bir sezon diliyorum.Bu yazdıklarım bir arıcı tavsiyesidir,ister alın ister almayım,siz bilirsiniz ben arıcıyım.

5 yorum:

  1. Değerli ARICI dostum, bir çok görüşmemizde hobiciyim derdin ilk defa ben arıcıyım yazman o kadar güzel ki anlatamam. Biliyorsun bir kovanı olanda arıcıdır bin kovanı olanda. Yazının anlamı kadar BEN ARICIYIM demende güzeldir. Artık arıcılarımız bilinçleniyor ve her arıcımız bundan böyle davasına sahip çıkacaktır. İyi ki varsınız...

    YanıtlaSil
  2. Selahattin abi hobiciyim deydim kimse takmadı,birde arıcıyım diyeyim bakalım ne olacak::)))

    Sen ne yazarsan yaz insanlar takıntılarından kurtulamıyor.Elinde olmayanları gizemli bir şey sanıyor.Atalar demiş ama dinleyen yok.Kendi sirken başkasının balından tatlıdır ama anlayana::)))))))))

    YanıtlaSil
  3. anlayana sivrisinek saz anlkamayana davul zurna az.

    YanıtlaSil
  4. ana arı alıpta kazık yiyenler kimlerdir diyen soran olursa beni örnek gösterebilirsin.

    YanıtlaSil
  5. ek olarak ilave edeyim.Gereksiz alçak gönüllülük bizim ülkemizde aptallıkla eş tutulur.Sen arıcısın,hobici değil.Baştan böyle demen gerekiyordu.Hiç bir şeyi araştırıp denemeyenler bakıyorum forum köşelerinde her derde deva tavsiyelerde bulunuyorlar.Oku kitaptan salla gitsin.Ali Türk'te denesin dursun.

    YanıtlaSil