12 Şubat 2008 Salı

ŞİLE 2007 HAZİRAN ÇEKİMLERİNDEN KALANLAR


Bu çiçeğin adını bilmiyorum.Arılar çok fazla ziyarek ediyor ve çok gözenekli bir çiçek.Bu çiçek üzerinde birde beyaz renk örümcek oluyor.Tamamen çiçeğin üzerinde kamufule olup bekliyor.Arı gelip nektar almaya başladığında beyaz renkli örümcek birden arıya saldırıp bırakıyor.Arı anında fel oluyor.Böyle bir çekim yaptım,arı nektar alıyordu bende çekiyordum örümcek saldırdı,bende çekime devam ediyorum.Bir ara ekran kapandı bir baktımki çekimde degilim kahroldum.En güzel filimlerden birini kaçırdım.Birde bu çiçeğe arı kondumu sanki hantallaşıyor,hareketleri yavaşlıyor nektarda zararlı bir şeymi var anlamadım.Sizde filimde izleyeceksiniz çok gözenekli bir çiçek,arı sanki dantel örüyor.

2 yorum:

  1. Ali bey erzurumda o çiçeğin ismi gevrek mevsim sonuna doğru açıyor yerden yüksekte bir değnek üzerinde gibi.
    Ben gündüz gözlemedim ama akşamleyin üzerine arıların kaldığı şayet gece soğuk giderse arıların üzerinde dönüp kaldığıdır.sizin yazınızı görünce üyüşüklük veren bir şey olabileceği fıkrıne katılıyorum.
    not. eski arıcılardan çiçek için bol ballı ve balının beyaz olduğunu duydum.

    YanıtlaSil
  2. aliciğim benim bildiğim ismi kırdak derler erzurumda o çiçeğe

    YanıtlaSil