9 Haziran 2008 Pazartesi

7 HAZİRAN CUMARTESİ YAPILANLARDAN

Cuma gecesi közde patatesi yedim üstünede bir çay demlemişimki.Gece telefonda Muhteşem abiyle görüştüm İstanbul'u su götürdü dedi.Gece 1 gibi bizede ufaktan atıştırdı sabahta sanki çiğ yagdı toz incecik su yani.Neyse cumartesi sabah saat 7 filan telefon çaldı.Yav hayırdır bu saatte diye baktım,ana denetleme var sabah iştiması yani.Kardesim bu saatte gözüne çöpmü battı diyorum içimden.Gidip karşıladım arılıga geldik,çay olurken arıları dolaşıyoruz,bir sülük başkanın kovana sanki girmeye çalışıyor ama en kuvetli kovanda o.Ama tüm kovanların içinden acayip koku geliyordu birde sıcaklık o kadar farkediliyorki,sabah sabah elinizi uzatın kovan musluğuna sıcaık esiyor be.
Kavaltıda ızgara yoktu çekim yapmadım.Misafirimiz gelirken İstanbul'dan simit ve pogça felan getirmişti.Bizdede kavaltılık felan vardı işte,magazinlik degildi be.
Geçen sene Amerikaya gittiginde aldıgı janter memelerinden 10 tane hediye getirmiş sağ olsunlar kendilerine ne kadar teşekür etsek azdır.Talebelerim iyi be.Mezun et et bitmiyorlar işte.
Arabasının bagajında bir kovan ve degişik bir sistem.Buda karakovan balı peşine düşmüş.Arkadaş herkes şov ve mağazin peşinde be.
Derken burada bir not zayıf arılarınız varsa,yolculuğa çıkmadan bu şekilde çıtaları sabitlenmeli.Yoksa çıtalarınız darma duman oluyor.
Hazır körükçü eleman gelmiş,direk kutulara dalıyoruz,birisi yalancıya kaçmış bir kutu gözünden alınan çıta ve yalancı yumurtaları::(((
Kutuların genelde tüm çıtaları kaymış be,şu durumda bile arılar birdedalak asmışlar yana.
Hemen bunun anasını bana ayır not düşüldü.Hemde miller metodu anaarı,ayrıca boyanmış vaziyette.
Bu sene bu kutuları ıskartaya çıkaracam.Bunun çıtalarına uygun tahta kutulara geçiyorum.Bunlarda çıtayı sabitleyemiyorsun.Taşımada bağlayamıyorsun.
Birde benim taşıma sistemim pahalı.Her taşınmada15 ytl falan bant harcarım.Her taşınmada yıllık50-60 ytl gidiyor.Bantlar falan daha çözülmemiş halleri.
Arıların 10-15 metresinden başlayan kestane ormanları.
Bu sene tam zamanında gelmişim,Şilede yerli arıcılarla görüştüm daha 5 gündür nektar gelmeye başladı dediler.
Arılarımızın cıvarı irili ufaklı kestane dolu.Bazı yerleri bir kaç sene önce oduna biçilmişler.Ama vadi içinde bir yer.Her tarftan arılara yakın kestane ağacı dolu.
Gelen elemanana bakın,kendini ne kadar geliştirdi be.Birlikte kutuların kayıtlarını çıkarmıştık,sonrasında notlarımıza bakarak kapalı anaarı memelerini dagıttık.
Geçen sene ilk arıları oldu,eğitim nereden neyeye getirdi.Ama en saf talebem doktor.::)))
Benim anaarı kutularının birindeki çıta.Misafir de abi senin arılar kırmızı noktamı demezmi::)))
Töbe töbeeeee.
Bu arada biri telefon ediyor,benim siteye bakarak diyorki 64 dün yanındaki şampiyonun kızından varmı.Olmazmı geçen senenin şampiyonu fenerdi gönderdik be::)))
Ben misafiri yolcu ettikten sonra,işlere koyulduk be.Bu kovanı defalarca yazmıştım gene yazayım.Gebzede iki kapalı yavrusunu yukarı alıp kat verdigim arı.Hani bahara bir çıta çıkan arı bu işte.Kapalı yavruların çıktığı yere basmış balı,hemde 4-5 gündür gelen balla. Bu kovanı gene yazacagım,bu hafta iki çıtada ham petek verildi.
Bazılarında bal vardı sıra geçmişler.Ama gelir gerçekten süper,yukarda anaarı kutusunda yalancıya kaçan bir avuç arılar bile bal koymuştu.
Bu sene arılar ızgara koydum,kısa sürede gelen ballar için çok gerekli.Bal kıymetli ve süre kısa,burada kesinlikle ızgara kullanılmalı.Izgara oldugunda bazı şeylere hakimsiniz,yoksa bal dolu ortası larva olursa almanız imkansız oluyor.
Sağ baştaki Murat baloğlu,onun yanındaki ise Hasan Duman,Turhan kardeş.
Abiler buradada Hakan Temel ve Recep Şarkacı
Bunlarda nereden çıktı derseniz.Of anam offff.Gündüz işleri bitirip akşamada çıta çakıp
telinide çekip,sabah hava ısınıncada petek takacagız.Malzemeleri ara ara tel yok.Doktorumuz malzeme gönderiyor,insan o kadar malzeme içine birazda tel koymazmıydı be abi.Tanıdık biri var ona gittim ondada tel yok,iki su bardağı çay içtim üstüne tel olmayınca.Çözüm arıyorum.Geçen sene internetten tanıştıgım Murat baloğlu var yakında ama genede 10 km falan.Telefona baktım kayıtlarda var,bir ara telefon degiştirdim çogu numaralar gümlemişti.Aradaım ana oda ne, alo Ali abi buyur:)))Dedim ne var yok bana tel lazım var dedi.Hemen direk korucu koye düldülü sürdüm be.İşte kışın işini yaza bırakırsan olacagı buydu.Birdaha kışın gezme filan yok.Heralde yanlış hatırlamıyorsam Mustafa Kabaoğlu abimize seneye gene geliriz diye söz vermiştim .Sözümüzde durup gene kışın söz yerine getirilecek başka ısrar istemiyorum.
Gece çıtalar çakıldı,gerisi bir kaç gün sonra be::))Cumartesi ve pazar günden dehşet haberler var kaçırmayın::))Mesela petek bal nasıl yenir,hiç düşündünüzmü.Kene ve alınan önlemler yeterlimi bakacağız::))Kovan birleştirmesi için aldığım kekik yagıda evde kalmış,bingo çamaşır yumuşatıcısından başka koku yoktu bakkalda,yumuşattım arıları::))Bunlar bazı iplerin ucu..............
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

12 yorum:

  1. Kutudaki çıtaları görünce 17 ağustos depremi aklıma geldi. O allahtan geldi ama bu ne kardeşim ya arıların senden çektiği nedir.Şunu ben yapsam okuldan atılırım. Söylemedikmi kürdanla çıtaları sıkıştır diye ciyaklar ve cümle aleme rezil edersin beni. Nerden aklıma geldiyse bilmem terzi kendi söküğünü dikemezmiş ya:))

    YanıtlaSil
  2. ilkinde unuttum söylemeyi. Ben seni uyarmıştım o ne mini etek gibi temel petekler diye dimi. İşte arı milleti bu mini etek şeklindeki temel petek verirsen bunu playboy amblemi şeklinde kabartırlar cümle aleme rezil ederler adamı:)

    YanıtlaSil
  3. Ali Abi, Geçen yıl siz Şile'deyken sizin bloğu bulmuştum. O günden bu güne bir yıl geçmiş. Bir yılda sizin blogtan çok şeyler öğrendim. Yürü Ali Abi. Kim tutar sizi. Rabbimden dileğim sizin ve arıcı dostların bereketli ve bol bir sezon geçirmeleri.

    YanıtlaSil
  4. Şükrü hocam bu hafta o kadar yogundumki sorma.Hala açmadan geldigim kovanlar var.Birleştirdigim arıların resimleri daha sonra gelecekler.Anaarı kutuları çok zaman yiyiyor.

    Haber için aslında zaman ayıramadım.Malzeme sıkıntısı var,haftaya rezilligi seyredersiniz dalaklara bakın.Eger nektar gelirse her taraf dalak olur diyorum ben::(((

    YanıtlaSil
  5. Ali bey; kolay gelsin. Yollara düşmüşsünüz yine!
    Yazmamın sebebi şu: İlk fotoğrafta sülük olarak tabir ettiğiniz hayvan; sülük değil sümüklü böcektir. Bunların kabuklu olanlarına da salyangoz diyoruz ya!
    Sümüklü böcekler nemli yerlerde yaşarlar yosun çürüntü falan yerler. Arılarımıza ve bize zarar vermezler yani! Elimize alırsak bol bol sümük bırakırlar sadece o kadar!

    Şimdi bana; neden böyle boş boş konuşuyorsun derseniz ; Sizin çok fazla izlenip; örnek alındığınızı biliyorum. Şimdi siz belki espri olsun diye sülük dediniz ama bilmeyen birileri bu hayvanları sülük diye öldürmeye kalkabilir Sonuçta onlarda kendi hallerinde yaşayıp gidiyorlar ve bize bir zararları yok.
    Tekrar kolay gelsin ;selamlar.

    YanıtlaSil
  6. Sen maratondan yorulmadın ama biz seni izlemekten yorulacaz galiba,hem bu kadar işi gücü hallet hemde bizlerle paylaş.. Kimse bu paylaşımı yapmaz hemde bu günlerde.Kolay gele

    YanıtlaSil
  7. Demet ablacıgım dediginiz gibi artık yollardamıyız,sefillerdemi belli degil.
    Bizim yörede diyeyim buna sülük derlerdi,bizde kan emicilerinden yok.Kabuklu olanada fişgene derler.Bu tamamen yöresel isimdir.

    Ah be ablası herkes senin gibi boş boş yazsa neler olmazdıki.Neyse yakındada Trakyada olacagım,günler su gibi geçip gidiyor.Hayırlısıyla Şile maratonunu bir bitirseydik,herkese iyi bir sezon oluyor son durumlar bunu gösteriyor.Hoşça kalın.

    Ugur asıl bu hafta sonu hayırlısıyla bir gelseydi.Bomba patlayacak kısmetse,o malum hareketi soracam doktora.Eline cam çekicini vereyim Şile'dede görsün gününü::))

    YanıtlaSil
  8. Sayın bakanım süpersin bu senede leyleği havada gördün galiba. Akıl vermek gibi olmasın ama çiftleştirme kutularındaki çerçevelerin baş kısımlarına boydan boya iki adet dal parçası uzatırsan arılar o dalı çerçevelere yapıştırıp çerçeveleri sabitlerler. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  9. Ah be Şekerli abi ah.Akıl ver tabiki,dedigin doğru dala gerek yok.Dondurma çubugu koysaydık olurdu bu iş.

    Zaten hatalarını gizleyenler yüzünden sorunlar devam ediyor.Bak bir yenilik daha öğrendik sayenizde.Bu yazın İnşallah Edirne'ye gelip seni bulacağımı umuyorum,görüşmek üzere hoşça kalın.

    YanıtlaSil
  10. ali abi senin sampiyon ana nin kizini oldurmeden kovana kabul ettirdik. Bakalim bende kizi rekor kirabilecek mi...

    YanıtlaSil
  11. Tuncay'cım kovanları bölüp parçalama,gerisi dediğin gibi olur.Hemde açık ara şampiyon::))))

    YanıtlaSil
  12. Başımın üstünde yerin var.

    YanıtlaSil