6 Haziran 2008 Cuma

ARI IRKLARI VE BÖLGELERE ADAPYASYON SORUNUNU


Arıcılar acayip meraklı kişilerden oluşuyor.Zaten meraksız olan adamın arıcılıkta ne işi olur ki.Bu adam arıcı dediğinizde monoton bir hayatı olmayan aktif ve girişken insanlar gelir aklınıza.Şimdi konuyu nasıl anlatacağım. Bu merakların içinde arı ırkları da ilk önde gelenlerden.Acayip gaz yemelerde olmuyor değil ha.Anlatmak istediğim arı ırkları ve bölgemize uyumu.Bulunduğunuz yere yabancı bir saf veya melez arı ırkı getirdiğinizde,tüm planlarınızı yeni gelen ırka endekslemeyin.Bu işi bilip araştırmasını yapanlar yeni denediğiniz ırkın en az üç yıl arılıkta ve civarınızda denenmesi gerektiğini söylüyorlar.
Diyelim ki yurt dışından her türlü ırk geldi,İtalyan,karniyol ,buckfast gibi.
Şimdi bu yeni gelen arılardan anaları yenileyip elinizdekileri de sıfırlarsanız büyük hayal kırıklıkları yaşanabiliyormuş.Böyle bir girişimi olanlar kademeli olarak anaarıları yenilemeli.Şimdi bazı arkadaşlarımız bazı ırklar için yanıp tutuşuyor.Elinde yok olmayınca çok kıymetli ve gizemli geliyor arıcılarımıza değişik ırklar Yapılan araştırmalar bakıldığında bölgenizde en iyi verimi eko tipler veriyor, ayrıcada hastalıklardan etkilenmeyen arılarda eko tiplerdir.Bu yazıyı fazla araştırmadan yazdım.Belki daha da eklemeler yapacağım.Elimde bir sürü değişik ırkın melezi var zaten.Ama bal yapmayan arıda dünyada yok zaten Arının işi bal yapmaktır,fakat gereken işleri yapmazsanız bir sürü olumsuzluklar yaşıyorsunuz.

Örnek olarak memleketimizde anaarı ızgarası kullanılmadığı için bir sürü bal kovanlardan alınamamakta.Arıyı ızgarayla gemlemek varken,arı bize her tarafa yavru atarak gem takıyor.Biz arıyı yöneteceğimize arı bizi yönetmeye başlıyor Başka ülkelere baktığımızda kuluçkalık başka,bal alınan bölüm başka.Bizde hepsi karışık olunca trafikte karışıyor.Bende geçen sene ilk defa kestane balında ızgara kullandım.Bu senede katlıların hepsine gene ızgara yok ama ızgaralarım geldi.Hafta sonu tüm katlılara ızgara koyacağım.hem kovana düzen çekiyorsunuz hem de aşağıda olan boş peteklere yavru attırmış olacağız.
Ayrıca tüm arı ırklarını da kullanmaya devam edeceğim ağırlığım elimdeki yıllardır kullandıklarımdan da vaz geçmeyeceğim.Herhalde meramımı anlatmışımdır.Yani size birileri bir ırkı överken,elinizdeki arılarınız kötü değil.Daha önce yazdıklarımı hatırlarsanız burada anlatılmak istenenlerde aynı aslında.
Kafkas arısı sıcak yerlerde nasıl sorun çıkarıyor,Muğla arısıda soğuk yerde sorun çıkarıyorsa.Bölgenize yabancı olan ırklarda aynısını yaşayacaklardır.
Not.Doktor ağabeyime dedim ki bana petek al petek yok .Zayıf arılara iç şerbetlik ve birazda ızgara siparişi verdik.Sağ olsun gönderdi::))
Doktorumuz Kayseri'li ve uyanık ya.Bagaj parası 15 kaat almışlar.Gebze esenler arası 7 kaat,iki koltuga koysaydı malzemeleri 14 kaat verecekti.Yani doktor gene diyeceki sanada iyilik
yaramıyor::)))
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

7 yorum:

  1. Ali abi hatam o sırada seni arayıp bunlar 15 kaat istiyo dememem. Ya bu ne altı ustu gebze dedim adamda fiat bu dedi. Bileydim ver bi bilet derdim buda bagajım derdim. Ama bir şey varki ben bu güne kadar haram paraya el uzatmadım bu verdiğim parada helal paramdandır. Eğer keklenmişsek bu para gittiği bir yerlerde takılır mideye inmez.

    YanıtlaSil
  2. Evet ali abi yazını okudum kısacası bende şunu eklemek isterim her arıcı kendi elindeki arının ekotipinin kıymetini bilsin onu geliştirsin sonra gerek varsa diğer ırklara yönelsin.Ülkemizin her bölgesinde çok harika ekotipler var. Bunların geliştirilmesi arıcılığa daha iyi hizmet sağlar kanaatindeyim. İyi çalışmalar..

    YanıtlaSil
  3. muhteşem abi üzülme, yalnız değilsin :)))

    Ben o dönemde söyleyemedim ama kara kuru esmer bir adam var o da benden geçen sene aynı işlem için 10 YTL almıştı :))

    Gebze Koop. sakat yani, kayserili bilecikli dinlemiyor :)) Adama sormak lazımdı sen nerelisin hemşerim diye. Fakat öyle bir üslubu vardı ki insan kaç para istiyorsa verip biran önce muhatap olmaktan kurtulmak istiyor.

    Genelde kurumsal firmalar bu tür paketlerde para talep etmiyor ya da tarifeleri üzerinden cüzi bişey alıyor.

    Ama kaptı kaçtı sistemlerde böyle dengesiz bir uygulama var malesef.

    YanıtlaSil
  4. slm
    Ali abi ana arı ızgarası kullanımından bahsetmişsiniz ama tam anlamadım ızgarayı kuluçkalığın üstünemi koyucaz yoksa birinci ballık ila ikinci ballık arasınamı yada ana arıyı orta katahapsedip hem altına hemde üstüne iki ızgaramı koyucaz siz nasıl yapıyorsunuz anlatırsanız sevinirim iyi bir sezon gecirmek dileyiğle

    YanıtlaSil
  5. Abiler bir yorum daha var onu yayınlamadım hatta iki diyeyim.Geri zekalının biri ızgara haa diyip gülme kirizine girmiş yorumdan onu anladım,kim olduğuda belli degil.

    Birde bu ne perhiz ne lahana demiş.Yada 5-10 gün sonra olacak olanları bilen birisi.Açıkça yazmışım demişimki ben başka ırklarda edinsem elimdeki eskiden beri takip ettiğim ekotipleri koruyacağım sizde koruyun diye,bunda herhangi perhiz veya turşuluk varmı.

    Birol yurt dışında iki alt kat kuluçkalık oluyor,bir ve ikinci katta anaarı geziniyor.Izgarayı üçüncü katla ikincinin arasına koyacaksın.Bizde iki kat kuluçkalık bırakırsan o arıyı zaptedemessin,kendi eksikliklerimizde var,arıların ıslah sorunlarıda var.


    Doktorum benim tatlı belam be,ne dersem iki etmiyor ama genede henüz icazet vermöedik.Erken havaya girmesin neme lazım.::))


    Arif kardeşim sana ve herkese diyeceğim ise elimizdekileri bir yere kadar tutabiliriz ,yani bizim ıslah olayımız ayıklamadan ileri gidemiyor.Bu ayıklamalar içinden acayip çılgın arılarda çıkıyor işte.Yani tam ıslah ekip ve zaman işidir.Ayrıca bu işe devlet imkan ve arı sevdalısı kişileri görevlendirmeli,çıkar peşinde olanlardan bu ülkeye bir fayda olmaz kanısındayım.

    Bu gece Şile'deyim.Arıları götürdükten sonra başkan oradaydı,nöbet degişimi yapıyoruz.

    YanıtlaSil
  6. yazınızı dikkatlice okuyunca an arı sorunlarını güzel işlediğinizi gördüm.Çözüm bence melez ırklar üretmek.Veya mevcut melez ırkları kullanmakta sorun çözülebilir.Bendede kafkas melezi ırk arılar var.Hiç Antalya'yı sevmediler.O Kovanlar hiç iyi gelişmediler.Bende arılığımda bulunan arılardan iyi gelişen ve bal yapan kovanlardan transferle analar üretme çabası içerisindeyim.Ancak şu bir gerçekki bu işi iyi becermenin yolu iyi arıcılık bilgisi yanında iyi bir genetikçi olmakda gerekli.Ben genetikden bir fen bilgisi öğretmeni olmam nedeniyle çok az anlıyorum diyebilirim.Yalnız transferle ürettiğim anaların gelişme potansiyeli şimdilik iyi görünüyor.Durum böyle.hoşça kalın.

    YanıtlaSil
  7. Abi iş yapanla laf yapanları ayırmak çok kolay.Sizde bayagı uğraş vermişiniz,yazılarınızdan anlaşılıyor.Bir şeyler yapmak için tırmalayanlara hastayım,kolay gelsin.

    YanıtlaSil