3 Haziran 2008 Salı

ŞİLE KIZILCAKÖY'DEYİZ ARTIK::))

Bu resimleri özellikle çekmiştim,dün sıralamada atlanmış.Bu resimde işçi arılar erkekleri öldürmüş ve dışarıda ızgaradan geçirip atamamışlar.Daha önce Şile hazırlıklarında bazı kovanlara ızgara koydum,bu işi yaparkende aşagıdan kapalı yavrulu çıtaları yukarı çekmiştik.Nedeni ise alttan kapalı yavruyu alıp kata verdik,aşagıyada örülü petek verildi,anaarı mecbur buna yumurta atacak ve o yumurtalar bana tarkyada lazım olacaklar.Tabiki tarlacı arı olarak ::)))
Geçenlerde bir arkadaşla sohbette dediki bazı kişilerde bal çok geldimi arı erkekleri kırar demiş.Bu saçmalıgı arıcı nasıl söyleye bilir anlamadımki.Arı bal geliri yani nektar akışı azaldıgında erkekleri temizler.
Alın bakın çok bal gelmiş.bizde çok bal geliyor diye buradan arılarımızı Şile kızılca köye kaçırdık.Erkeklere aman bişi olmasın diye::))Hala yılların baba ve dede arıcılığana devam edenler var ölene kadarda o gurup buna devam edecek.
2 Haziran 2008.Öğleye kadar iş yerinde çalışıp öğleden sonra müdürümün tabiriyle gene arılara şeker vermeye gittim.Çünkü hep öyle diyor,şeker vermezsen balın tadı olurmu diyorum artık::))İzin alıp arıları hazırlamak için Pelitli köyündeyim.İlk arılığa vardığımda dünden bir anaarıyı merak ediyorum ne oldu diye,anaarının dagınıklık bir gecede bitmiş,derlenip toparlanmış.Acaba başka anamı diye baktım ama bu ruşette bir arıydı,bu kadar dörtlü ruşette az arı yok başka.
Son durum bu işte,bu sıralar ince işlere fazlamı daldık bilmem.
Artık Pelitli köyünden veda resimleri diyebiliriz.Yer satıldı yer bakıyor hacı amca inşallah gene yakınlardan bir yer alır diye dua ediyorum::))


Asıl resimlerden size basetmek istiyorum.Yukardaki resme baktıgınızda neler görüyoruz.Kesin sizde şimdi aynı dertlerden muzdaripsinizdir.İlk baştaki kovan 15 çıta falan ve bu sıra baştan sona kışa 3-4-5 çıta ortalamasıyla girdi.Şu an bile bu sırada 2-3-4-5 çıtalı kovanlar var.Bir de bu resmin en sonuncusu varki tam ibretlik.


Murat Çakır ziyarete geldiğindede onada göstermiştim.Kışa 2 çıta girdi ve bir çıtayla bahara çıktı şimdi 12 çıta.Her şey anaarıda bitiyor bunu bu sene iyice ankladık,kovana hakim olamayan bir anaarı hemkendi sonunu hemde kovanın hemde sahibinin ipini çekiyor,ip ağırmı oldu bilmem artık.
Tamamen ortalama bir mevcutla bahara çıkmış kovanlardaki dengesizliğe bir bakın. Neden hepsi aynı ayarda degil,yada biri koşarak giderken neden bazıları emekliyor.

Bir başka notta biz arılarımızı yazın bölerek zayıflatıp kışa öyle giriyoruz.Baharında arı gelişecek de bal yapacak.

Mehmet Yüksel Almanya'da arıcılık yapıyor,oradaki iklim bizcen yani İstanbul'dan soğuk ve bu kadarda çok çiçek yok.4 Kovandan 120 kg.bal süzdü,biz hala arı geliştirmeye çalışıyoruz,hiç kimsede günaydın demiyor be iyi uykular milletttttt
Sayfamdan sizleri birazdaha araştırmacılığa sevk etmeye çalışıyorum.Bende öğreniyorum sizde öğreniyorsunuz.Bazen beni hiç olmadık şeyler,degişik tecrübelere itiyor.Basit sandığınız bir ekipman,tetaylandırdığınızda çok şahane şeyler çıkabiliyor.Tabi mor olmakta var::))
Uyku tulumumu iki gün önce yıkadım bu sene beni ağırlamaya hazır.Kurumuş şileye götürdüm.Bazı kardeşlerimiz arı taşımaktan korkuyorlarmış,nedenide kovanların ölmesi.Bu kovan 15 çıta,20 çıtada olsa aşagıdaki havalandırma yeter.Vıcık vıcık 20 çıtaysa en iyisi elet teli atarsınız arının üstüne ve en ütstede kovan kapagını kaparsınız hiç bir şey olmaz.
Ben dün Şile'ye giderken en kuvetli kovanıma bile bu havalandırmayı koydum.Hava serin ve mesafe kısa çok rahat yeter.Birde kovan musluğunda 3 mm lik kanalda var,oradanda havalandırma yapar.
Katlı bir arı ama 12 çıta falan,fazla havalandırma olursa kovan üşür.Böyle zayıflara aşagıdaki havalandırmaları koyarım.Çok rahat yeter.
6-7 çıta arılarıma üstten bu sene hiç havalandırma koymadım.Sadece musluktaki kanal yeter.Hava sıcaklıgı ve kovan mevcudu bu işlerde ölçüleri degiştirmenize neden olur.
Misafir kovanlarımız vardı.Kahraman abi var 25 kovandan 2 tane kalmış,birde boş kovan getirdi anaarı vereyim deyince.Birde hacı amcanın 4 kovanı şileye götürdüm.
Anaarı çiftleştirme kutularında az arı olanlara yeni takviyeler yaptım.Gider ayak ne çalıştım be.
Buda bizim meşur cam çekicimiz.Millet kızılderili baltasına dönüştürdü ama kibar bir çekiçtir.Paranın para zamanı derlerdi eskiler,efendime söyleyeyim 5-6 çekiç parası verdik bu çekice.Markası izeltaş'tır::))))Doktorda sataşacak bir şey bulamadıya,oda balta nevzusu yapmış pehhh.
Geçen sene aldıgım ve bir ğünde emekliye ayrılan körüğüm.Çoktandır tamire getirecektim dün buldum.Kopan yer resimde gösterilmiştir,sıfır körük işte.
Geçenlerde büyük şefle konuşurken,alış verişlerde belge konusuna degindik.Bu körüğü senden aldım desende elinde belgen varmı kardeşim diyebilirler.Yani alış verişlerde kendi kendimizi fiş veya fatura almayarak zor durumda bırakıyoruz.
Arıları yükledik,çalışırken yoğunluk vardı resim almamışız be.Burası Mollafenari yolda durup yiyecek içecek aldık.İyikide almışız gece 4,30 da eve zor geldim birde aç aç ne yardık Allah bilir.
Ekip kalabalık görünsede benim arıları toplam 4 kişi yükledik,arıları indirilirkende bir ara iyiydik.Fakat sonradan bir kovan ağzı açılınca çalışan sayısı 3 kişiye düştü::))
Birde yattıkları yerde arıcılık yapan bir gurup var.Hiç ne taşınma derdi çekerler nede sıkıntısını.Birde yattıkları yerde bunların kolostrolleri filan yükselip,karacigerleri yağlanıyormuş.Gel benim yanıma doktora neye gidiyorsun kardeşim.Bak bir kaç gün çalış bir şeyin kalırmı görecegiz.
Yolumuz üzerinde kadir başkanın 15-20 arısı vardı hepside zayıp bölme arılar işte onları aldık Sıgırlıktan.
Arıcılığa gönül vermiş yeni arıcı Sabit::))Akşam arılar hep onu sevdi be.Ben arıları açtım içlerinde gezdim bir arı soktu.O kaçarken kaç sefer öpüldü.::))Ayrıca belediyemiz personeli.
Başkanım Kadir beyin arıları yüklerken benim anaarı kutularını indirip tekrar yükledik.
Çoktan beri büyük araba kullanmıyordum,dün hele dönüşte gözlerimden uyku aktı desem yalan olmaz.
Arıyı indirdik sakinleşmesini bekliyoruz,bu aradada civardaki ağaçlara flaş atıyorum::))Bazılarından kavak ağacı bile çıktı.Gittiğimiz yerde henüz kestane açık degil geldi bana.Hiç koku yoktu ama yukarlarda durumlar nasıl görme imkanımızda yoktu.Yol boyunca açmış olanlarda vardı ama o meşur keskin koku yoktu.Koku olmadımı anlayınki kestane nektar vermiyordur.Daha sonra kovanları açtım,resmin solunda benim üç numara var,geçen senenin şampiyonu.Hala üç sene oldu anası gene en kuvetli kovanlardan biri.Kıştan bir çok kovanın sağ salim çıkmasınada bu kovan sebeb olmuştur.Kadir Gürkan beyin arılarından bir görünüş.Arıları iki sıra yaptık.
Gece resim çekerken flaş patladımı arılarda bir vav sesi geliyordu.Işığı görünce acaba ne diyorlar anlamış degilkim ama sesleri iyiye alamet degildi.
Bu senede ilk taşınmamız sorunsuz bitti sayılır.İki anaarı kutusunun takla atmasını saymazsak tabiki.



İnşallah herkese hayırlı bir sezon olur.Birazdan paydos edeceğim acayip uykum var vurup kafayı yatacam.Fakat bacak kaslarıma ikide bir kramp giriyor,doktor bu işe ne derki?


Mehmet korkma nazar değmez,nazarın değmesinede izin veren gene Allahtır senin maşallahın var,yürü ama seni bidahaki seneye sollayacam::))

6 yorum:

  1. Zagor abi.. pardon dilim sürçtü Ali abi hayırlı olur inşallah yeni sezon diyelim. Bacaklarına kramp girmesi konusuna gelince numara yapma yemezler 5-6 kişi toplam 80 kutu olsa adam başı 15-16kutu eder bumu yordu seni. Sen bu numarayı git belediye doktoruna yap belki istirahat verirde arıların yanına gidersin:))))

    YanıtlaSil
  2. Ah be doktor abim benim.Senin gibi biz yazlıkta arı bakmıyoruz,bir elinde çay bir elinde kahve,peşinden yemek hazır buyrun filan.

    Bu taşıma için üç gün hazırlık yapıldı,son gün sadece öğlen başlanıldı gece 4,30 da eve gelindi dışardan ne kadar basit dimi.

    Bunlar yetmiyormuş gibi birde izleyicilerimize haber yaptık detaylı,içinde her biri ayrı bir konudur,daha ne istiyorsunuz ::)))

    Bizde laga luga olmaz,zaten ak koyun kara koyun yavaş yavaş ayrıldı::)))

    YanıtlaSil
  3. Ali bey sizi uzun zamandır takip ediyorum.Performansınıza hayranım.Siz size taş atanları boş verip yolunuza devam edin.Sizden yaralı bilgiler edindim,yeniden teşekürler Ali bey.

    YanıtlaSil
  4. Eski ve bilmiş arıcıların erkek arı öldürme mevzuna dokunup o arkadaşlarla dalga geçtiğinizi sezer gibi oldum.Ayıp(!)Kendimden örnek verecek olursak eski bilgileri yalamış yutmuş bir arıcı kışın arılara kızarmış tavuk ver dedi.İşin püf noktasınıda söylemeyi ihmal etmedi.çiğ verirsen gaz yaparmış.
    Ya bu bilgi hangi kitapta var.
    Bu arkadaşlar olmasa bu bilgilerden mahrum kalacaktık.
    Dalga geçmeyip değerlerini bilelim lütfen!

    YanıtlaSil
  5. Ya Emin abi değerlerini bilmeye biliyoruz da E...........ninde bir adabı var ya ..şimdi ben çekiçle ameliyat yapsam ne dersiniz? Arının organlarını merak etmek tamam da ne biliyim işte :=):(

    YanıtlaSil