15 Haziran 2008 Pazar

DURUMLAR FENA DEGİL,BAL SAGIM EĞİTİMİNİNE KATILACAKLAR,KAYITLARINI BAKANLIĞA YAPTIRSINLAR::))

Burada 1-2-7-8 numaralar var.İki numara Şakir,bitkici olarak blogu var.Ciddi şekilde bitki işi yapanları rahatsız ediyormuş bitki resimlerini paylaşması.Bu karedekilerin en sivri zekalısı Şakir diyerbilirim.Hepimizde bir şeyi görmemiz yeterli.

Şakir şu an define dedektörü yapıyor::))
Az bir eksigi kalmış.Yiğenimin düğünü vardı en büyük yiğenim evlendi bizde bir araya geldik.Eski günlerimiz aklıma geldi,ne yiyecek ne içecek vardı be.Şimdi bir elimiz balda,bir elimiz yagda diyebilirim. Resimdekiler sağdan solar ben Ali,Şakir,Mustafa ve Ramazan Türk.

http://sifaci-sakir.blogspot.com/


Yaklaşık 30 civarında yiğenim var.Bazılarının dayısı bazılarının amcasıyım.En minikler burada .Daha yolda olanlarda var.10 kardeş olmamın avantajları işte::)))
Dün işlerimi bitirip bu gün düğündeydim yani.
Şimdi diyordur sayın doktorum,nerden tanıştık bu arıcıyla.Başımıza iş aldıkmı acaba::))



Doktorum tuzak kurmasını tuzakçılardan öğren,şekile bak aşağıda,tuzağın yeride ,kurulmasıda çok önemli.???
Öyle bir yere tezğahı kurmuşki,ama şimdi kendisi yaşamıyor.
Avlarını işaretledim.Bir sürü arıyı avlamış biride erkek.
Bazıları zil takıp oynayacaktı,hafta sonuna sakadatçı dükkanı açarsın diye::))Doktorum hayal boşuna,sen öyle bir şey bekleyeceksen,hafta ortaları gelip yardımda bulunmuyacaksın.
Izgara konulmuş kovanlarda erkeklerin aşagıya inmesi imkansız.Yukardada bekle bekle ölüyorlar,kapak açılır açılmaz temizlik başlıyor.
Ekolajik dengeye yardım olsun diye sarıca arı üretimi devam ediyor.Benim eski kapaklar doğa dostuydu ama,millete anlatamadık ki?İllede kapakların yeni olacak ve üstünede sac koyacaksın.
Izgara konulmuş kovanlardan birinde memelerle karşılaşıldı.Aşağıyla irtibatı koparan işçi arılar hemen başlarının çaresine bakmaya başlamışlar,istemeyerekte olsa gene arı sütlerini ziyan etmeyip yemek zorunda kaldım.
Hemen ana peşine düşecegine,in aşagıya bir bak,anaarınız orada::))
Öğlenleyin aslında sabah kavaltısıda bu,öğlen yemegide bu.Menüde ekmek arası kavurma vardı,hiç oyalanmadan indirdik mideye.
Bal durumlarımız iyi,zaman artık yönettiğimiz arıların alacağımız sonuçlarını görme zamanı.İnşallah herkes yaptıklarından mutlu olur.Bu ızgarayı gündeme getirdim herkes ızgaraya merak sardı,yıllardır bu ızgara her yerde var.Bu da bizim eksikliklerimizden biri diye düşünüyorum.




Eğitim gönüllülerini şimdiden kaydetmeye başladık,kontenjan dolmadan müracatlarınızı yapın,yer kalmazsa karışmam haaaaa::)))
Gebze'de ızgara koyduklarım dahada ilerdeler.Yavruların çıktıgı yere balı basıp bazılarınada sırlamaya başlamışlar.
Bazı resimler çektim,güzelleride var kötüleride var,iş çok her çıtaya bakma şansımızda yok.60 kovana bir günde mudahale ettim.Doktor abimizle götürdügümüz 40 çıta yetmedi.9 Çıtada çakıp telleyip birte ham peteklerini takıp kovanlara dagıtıldı.
Yani mağazine fazla zamanımız olmadı ama önemli istatikler benim için.Bir hafta arayla verilen ızgaraların durumları tamamen farklı.iki turda ızgara verdim bir Gebze'de birde Şile'de.Aradaki farklar çok.Aşagıdada ızgarasız bir kovanın durumunuda göreceksiniz,katlı arıda ızgara yok.
10 Çıtaya bal atan arılardan en az iki çıta ballarını aldım,boş atıl duran arılara emanete verildi,bu konuda önemlidir.
Geçen hafta verdiğimiz peteklerin örüldüğü,görülüyor.
Hatta bazı yeni örülmüş peteklere bal konuldugu,işlerin yolunda oldugunun göstergesidir.
Ben geçen sene ilk denemiştim bu ızgarayı,bu sene sadece bir kaç kovan ızgarasız.Bize bazı bilgiler verecek.
Gebzede atılan ızgaralarmetal.Şilede eksik olanları sağ olsun doktor abim yolladı onlar pilastik.Birer hafta arayla attım tabiki.
Gebzede ızgara koyarken kapalı yavru yoksa açıklarıda yukarı kata çekmiştim.Nasılsa aşagıya örülmüş verdimki yeni yumurta atsın,trakyaya işçi oluşturmak için.İnşallah bu hesapları daha iyi yapacagız hep birlikte.
Hala yeni bıyıklarını çıkaran işçiler var.Çıkanların yerini balla doldurmaya devam ediyorlar.Şimdi bal kesildiginde arılar açık balları alt kuluçkalıga indiriyor.Şimdi aşagısı gördüğüm kadarıyla bloke edilgin polen ve ballar sayesinde,şimdide balları yukarıya alırlar diye ümit etmekteyim.Yakında görecegiz.
Bu çıtada katlı bir kovana ait.Bundaki sorun ızgara koymamam.Katta arı beş çıtaya basmış,üç çıta güzel ballı.Fakat iki çıtayada anaarı ara sıra ziyaret edip durmuş.Günlük yumurta ve larva var,ayrıca kapalı yavruda var. Resmi büyüttüğünüzde bal yumurta ve larvaları göreceksiniz.
Karar herkesin kendisine ait.Kestane balı kıymetli bir bal.5 kilosu 1 teneke Trakya balından daha pahalı.Ben derimki,kısa süreli olan kestane balında ızgara kesinlikle kullanılmalı.Trakyada kesinliklede gerekli olmayan bir alet diyebilirim ızgara.İnşallah bal sağımına saygın arkadaşlarım ve abilerim gelecek,onlarında bu işleri gözlemleyecegini düşünüyorum.
Zayıf bir arı kolonisi çıtası.Bloke olmuş bir çıta,anaarı yumurta atacak yer aramakta.
Bu kapak işini başıma saranlardan biri büyük şef'de ötekide doktormuydu bilmiyorum.Sen örnek arıcısın,kovanların boyasız ve kapakların saclı olmalı diye.Yav bir ben foto makinasını kaptırıyorum sanıyordum.Herkeste benzer durumlar varmıştı.Bir sürü haber makina olmadımı gümlüyor.Kapaklar çok para yedi halada ortada bir durum yok.200 lira kereste,200 lira saca verildi,herlsde unuttun 100 lira kapak kontralarına verilmişti,bu ne yaa.
Almanya'da Mehmet Yüksel'in sitesinde gördünüz.Orada emi teyzemiz var,anaarı üreticisi .Geçen sene anaarı yarışmasında Almanya üçüncüsü olmuş.Kapaklarına baktınızmı hiç.Ben naylon koydum kapak altına herkes bir şey diyordu.Emi teyzemizde örtü olarak naylon kullanıyor neden kimse resmi okuyup bir şey demedi ki?
Sahi birde bizde anaarı falan yarıştıran varmı be.Gerçi yarıştırmaya gerek yok,sadece anaları tartsanız hiç biri klasmana bile giremezdiki?(yarştırılamazdı bile)
Saclar kesilip birde İlhami abi katlamış be.Ben nasıl bu İlhami abiye arı vermem.Elinde 5 boş kovanı varmış,birini getir dedik getirmedi,kışa girmeden arılandıracam kendisini inşallah.
Henüz daha presten alınmadı saclar.Hafta arası bakalım ne yapacagız.Bu aralar acayip efor sarfediyoruz,tempomuz çok iyi işlerdede bir sıkıntımız yok Allaha çok şükür.Her şeyimiz kontrol altında.
Kapaklar için sacdan pervazlar.
Birazacayip oldu ama işimizi gördü.Testerenin boyu bu kadar,aslında bir o kadar daha alınmalıydı ama.
Bulmuş oldugum kendi kerestelerimden imal edilen yanak çıtaları.
Kanal açıldımı üstteki eşek dediğimiz çıtaya,kışın bile petek takılabilir bunu gördüm.

İki akşamda dünya malzeme biçmişim be.


Burada çıtalardaki renk çok belirgin şekilde .Ağarma varsa çıtalarınızda,artık bu kovanda yapılacak iş yok demektir.Eksik çıta varsa tamamlayın ilave atılacaksa atın.Kovanda ana varmı yumurta varmı diye karıştırmaya kalmayın bu şekildeki arınız oğulada gitmez.

“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

2 yorum:

  1. Yaklaşık 30 civarı yeğen varmış net sayı bilinmiyor? çocuklarda dayı veya amcalarını bilebiliyorlarmı acep? birde bayramlarda felan vay senin başına gelenlere pamuk eller nasıl cebe giriyor acep:)))

    YanıtlaSil
  2. Yuh sana diyecem.Hatta dedim o kadar konu içinde,bula bula yiğen sayısınımı buldun be.Helal olsun sana::)))

    Çocuklsarda dedigin gibi bazıları isimlerimizi karıştırıyor.Bereket hala teyze diyen olmadı daha::))

    Ama onlar büyüdükçe bizde yavaş yavaş yaşlanıyoruz abi.

    YanıtlaSil