19 Haziran 2008 Perşembe

SON DURUMLARA YORUMLARIM

Genel bir bilgi aktaracam gözlemlerimden.Ben bir kamu kuruluşunda çalışıyorum.Yani meslegimiz arıcılık degil.Genelde hafta sonları arılara zaman ayırabiliyorum.Yani anlatmak istedigim,bir Muğlalı veya Ordu'lu arıcı kadar bilgi ve beceriye sahip degilim.Neden derseniz onlar arıyla yatıp arıyla kalkıyor,bu benden ilerde olduklarını gösterir.Birde bu türr arıyla yatıp arıyla kalkanlarla arkadaşlık edemedim,bu bile büyük kayıp benim içinin .Ama imkanlarım kısıtlı birde her şeyi yapmaya kalkınca işler arap saçına dönme noktasına geliyor.Fakat hala ipler elimde diye düşünüyorum.Bazılarının oğul sattıgını düşününce,bizde anormal bir durum yok.Yani biri oğul satıyordu,eger bir kişi oğul satıyorsa ipleri elinden kaçırmış demektir.Kısıtlı imkanlar derken bir yerde sabit dursanız bu sorunlarıda yaşamayacaksınız.Şimdi cuma akşamaı mesayim bitiyor hazırlık yapıp yolculuk dahil arılara ulaşmam üç saat.Bunun 2 saati motor üzerinde yolculuk.Gittiğinizde sizi sıcak bir yuva beklemiyor.Gece olmuş,göz gözü görmüyor,burada çadır kuracaksınız,daha ateş yakıp yiyecek içecek ayarlayacaksınız.Bazılarıda soruyor korkmuyormusun diye,düşünüyorum demekki devamlı bu işleri yaptıgıma göre korksam gitmezdim diye.Birde korkacak bir şeyim yok.Yalnızlıktan korkacaksada,bir gün herkes bu topragın altına yanlız olarak geceleyecek.En azından şimdi toprağın üzerinde geceleyebiliyoruz. Yani magazincilik bu kadar basit dışardan bakılınca.
Arılarımın Şile Kızılcaköyünden bir kesiti.Şimdi bazı dengesizlerede olur olmaz konuşuyor.Elimde yurdumuzda olan tüm ırklar var gibi.Almanyadan Mehmet Yüksel,bizlere güzel bilgi aktarımı yapmakta.Arınız ne ırk olursa olsun bir avuç arıyla hiç bir şey yapılamadıgını gördük.Arılarımız kışa güçlü girecekki baharada güçlü çıksınlar.Bizde akasyalar açmış arılarımız 5-6 çıta nasıl bahar balı alacagızki.Mehmet Yüksel ilk sagımda 4 kovandan yaklaşık 5 teneke bal sağdı.Dünde yazmış ikinci sağım yaklaşıyor diye.İşin en ilginç yanını hiç düşündünüzmü biz kek ve şurupla kıştan arılarımızı beslemeye başladık.Mehmet Yüksel hiçte besleme yapmadı,sadece son bahar ve kış beslemesi yeterli geldi.Şimdi gelelim arı ırklarına.Kısmet olursa benim bal sagımıma Murat çakır,Sevgili doktorum Muhteşem bey(ne diyeyim gelmez melmez) Zafer Anlayışlı ve asistanın aylar sonra aradı demekki yardıma gelecek.Bu kişilere başka arkadaşlarımda ilave edilebilir.Aşagıdaki ırkların bal durumlarını hep birlikte görecegiz,sizde durumdan daha sonra haberdar olacaksınız.Yurdumuzdaki arı ırklarının hepsi aşagı yukarı iyi ırklar.
Bu Gebze ekotipi diyeyim.Nereden diyoruz,rengi ve propolisinden ötürü.Yoksa gerçek bir yerli oldugunu bilmiyorum.Şu an bu arım 10 çıtaya bal atmış durumda Şile'de.Kovanda ızgara var.
Bir italyan melezi,bu arımda ızgaralı.Bu kovandada 10 çıtaya bal atılmış durumda.
Saf kafkas diye gelen ve elimde sadece bir tane ve en iyiside buydu.Daha kata çıkamadı.Şimdi gene bir parantez açayım.Bu saf kafkasları anlamış degilim,nasıl safsalar hepsinin kendileri ve kızlarının renkleri degişik oluyor.
Kafkas melezi bir arım gene kendi üretimimdir.Bundada ızgara var.10 çıtaya bal atmış durumdaydı son bakımda.Yani bizim ırklarda sorun yok.Sorun sadece ıslahta var.
Geçen sene bir arkadaşımızdan karniyol melezleri aldık.İkisi direk kesildi,biri topal biri iyi durumda.Ondada ızgara var 10 çıtaya bal atmış.
Geçen hafta olumsuzlukları sizlere aktaramadım Şileden.Bir kovanım kovanı terk etti.Verdiğim yumuşatıcı neden olabilir.10 çıta arıydı,anaarısında sorun var diye tarlacılarını alıp zayıflattıktan sonra anasını degiştirecektim.Yavruları bırakarak 10 çıta arı yok olmuş.Kovananı açtıgımda sadece erkek arılar ve yeni çıkmış soluk işçiler vardı.Tüm yavrulu çıtaları başka kovanlara aktardım.Yavrular öldümü canlımı bilmiyorum.Bu durumu resimleme imkanlarım yoktu,nedenide makinaya iç işleri el koyunca,şarj olayı bilinemiyor.Tek bir bataryam var,her arılığa giderken mutlaka doldururdum,son gidişte dolduramadık ve bana iki gün yetmedi.
Bir başka olumsuzluk bir anaarı kutusunu karınca sarmıştı.Bende bazı kutularda bir gözde arısı olanlar vardı.Onlardan birini bulup karınca saranı aktaracaktım.Bir kaç kutuya baktım bulamadım,en sonunda buldum ve aktardım.Akşama bir teslik varmıydı bir göz atayım dedim.Bir günde 70 kokovana mudahale edildi ve o akşam geri dönmeliyim düğün için.Kutunun biri açık kalmış,içerden bir kaç arı yukardaki naylona doğru uçuyor.Bir vardım başına tüm çıtalardaki petekler dökülmüş,ballar akmış üç gözünde arı ve anaları vardı hepsi analar ve arıları ölmüş sıcaktan.Bu neden oldu,kutuların üstünde naylon var,üst kapagı açınca arılar naylona uçuyor,havalandırmayı bırakıyorlar,uçtukçada içersi ısınıyor.panikleyen naylona gelince böyle bir olumsuzluk oldu bunuda paylaşayım resim yok.
Bir başka olumsuzluk 5 çıta bir Muğla vardı.Bir hafta önce larva tranferi yaptım.Bir kaç tane elimde Muğla anası olsun diye.Bu hafta gittim anaarı yok oğula gidiyordu.her taraf meme olmuş.hemen ikiye böldüm.memeleride azalttım.Muğla analarda iyi ırklarımızdan biridir.Şimdi bu melezleşemeler olmadan dünyadaki çam ballarının yüzde 80 ni bizimdi.Ve bu balları toplayan arılar Muğla arısıydı.Bu arı ırkımızda ıslah maduru arılarımızdandır.Bahardan beri kaptana gelen Mugla anaarıdan Şu an F3 ler var elimde.Seneye bunlarada inşallah kata 10 çıta bal attıracagım.Biz yaptıklarımızın ve dediklerimizin arkasındayız.Kısmetse yarına izine çıkıyorum.Yakında sağım var ,bal sagımında yardım etmek isteyenlşer hem yardım eder,hemde bir şeyleri öğrenmiş olurlar.Bu dediklerimizide görmüş olurlar.Herkese kolay gelsin.
Not: Geçen senede demişim kesin ızgara kullanın diye::))Bu kadar mağazinde ünleneceğimizi bilmeyenler,ızgara takmamışlar.Şimdi yanıyorlar::))
Yazımı merak edenler,geçen senenin haziran ayını tıklayıp,yazdıklarıma bakabilirler.
1 Not daha.Konu da tamamen güçlü arı işlendi, ama hala bu yönde bir yorum gelmedi.Mesele tamamen güçlülük,başkası hikaye.
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

6 yorum:

  1. Sen kafanı takma...Ben Antalyalı Hayati İnal...Çoğu bölgenin arıcılarını biliyorum...Bizim Antalyada arıcılar arasında meşhurlaşan bir deyim vardır...Burdur Çiçeği...Nedir Burdur çiçeği?...Burdur şeker Fabrikasının şekerleri...Bu yıl yeni bir uygulamayı Tarım ve Köy işleri Bakanlığı başlatacaktı...Kovanlara tescil markası uygulaması.1 ay önce Antalya tarım il müdürlüğüne gittim.Nakil menşeesini sağlık raporuna çevirmek için.Tescilleri ne zaman uygulayacaksınız diye sordum.İlgililer dedilerki;Belli değil...Türkiye'de doğal,temiz ve güzel bir ürün elde edip satmaya kalksan karşılığı bedeli alamıyorsun...Herkez kolayında...2 ton şeker ...3 ton bal...fiyatı kilosu 7-8 ytl...Bu işi yapmak bu şartlarda kolay değil...Arıcı 07 Hayati İNAL ANTALYA...

    YanıtlaSil
  2. Yaa baktın çırak transfer teklifleri almaya başladı sayın.. bey... gibi hitaplar dimi:) pide vamı pide:)
    Abi senin gözlemlerine ben daha gelemedim yani daha biz orayı okumadık. Ama benim bir gözlemimde varki geçen sene kat attığım ve 7 çerçeve bal çıkan kovan bu sene gene uçtu. Bunun kızlarıda anaları gibi acayip hızlılar. Irkı nedir dersen bizim mahallenin arısı olarak biliyom sadece oğulda meyilli değil görünüyor uysalda şu an bu soydan 11 koloni oldu seneye de aynısını yaparmı bilmem.

    YanıtlaSil
  3. üstad bal sağım tarihini verde ona göre planımızı yapalım

    YanıtlaSil
  4. Alicik:
    Senin o kafkas arısı ırk olarak belki saftır.
    Ama saf başka anlamlarıda var,biriside şapşal o da sizin arınıza uyuyor, diğerleri bal toplarken o niye dururki

    İmeceye eleman arıyorsun ucundan tutuverelim.

    YanıtlaSil
  5. Murat abi ırk kafkas olabilir.Yanlız saflıgından şüpem var.Biz batıda anaarılarımız eylülde eşleşti diye seviniyoruz.Bu arı eylül 15 2006 da geldi bana.5 Taneydiler biri yan kovanda çıktı kontrollerde.Zavallı eşleşmeye gidip yan kovana daldı dememkki.Yani Maçahalde o tarihte eşleşen veya geldikten sonrada eşleşen arıdan ne beklenirki.Birinin iki ay önce spermi bitti,ana var iki üç çıta erkek oldu yavru olarak.Dedigim gibi gelen iki ana kafadan kabul ettiremedim,kalan üç taneninde renkleri farklıydı kızlarıda farklı renklerde.

    Abi imece için buradakiler inşallah yeterli.Bunlara fırça nasılsa atarım,sen geldinmi ben ağzımı bile açamam be abi::)))

    Yalnız doktorun balları süzerken birlikte olursak,iyi olur.İkimiz birten fırça atarız bu sıra doktor biraz havalarda.::)))

    YanıtlaSil
  6. tüm yorumları okudum ortak kanı ana ana ana ...peki babalar ne olacak.
    ana arının arkasındaki şeylerin resimlerini gördük bence babaların rolüde analar kadar önemli.

    YanıtlaSil