12 Haziran 2008 Perşembe

ŞİLE KIZILCAKÖYE DEVAM

Bu resimler cumartesiden.Gebze bal üreticileri birliği başkanı Kadir Gürkan ve Gebze belediye çalışanlarından Sabit.Başkanımızın demesine göre ordinalyüz,yani sabit beyden görüş alıyormuşuz,arıcılık hakkında.::))Geçen sene yanılmıyorsam Kadir beyden bahar teslimi arılı kovan almıştı.Şimdilerde durumlar vahim başkandada arı kalmadı gibi bir şey.
Ordinalyüz beyeyfendi elinde bir dalak bal dolaşıyor bunu ne yapacağız diye.Başkanda aldı yemeye başladı.
Uygulamalı şekilde::))
sabit abi zorla bir parça dalak alabildi bu seferde yutamadı,işin püf noktasını başkan kendisine iletti::))Mumları yutma .
Anaarı notlarımız,cumartesi gelen misafirimle yarım günümüzü yedi bu kayıtlar ve bakımları.
Cumartesi tutulan anaarı notlarının tamamı diyebiliriz.İlk normal tarandı sonra hazır kaapalı memeler verildi.
İkinci gece hacı amcanın barakada hem çıta çaktım hemde yattım.Bir terslik oldu,kurdugum çadırın altına naylon yaymıştım.Su girmesin diye alttan.Nasıl olduysa az yağan yağmuru topladı içine.Tulumum biraz ıslandı,ertesi akşama mekan degişikligi yaptım.
Hacı amcanın iş takıp kayıtları.Demekki çiftçilerin hepsinde kayıt hastalıgı var,düzenli olmasa bile::))
Baraka süper bir mekan.Ufak ama her türlü konfor mevcut.Yat,kalk,çıta çak,çay demle,radyodan istediğin frekanstan müzik dinle,bunlarıda yapmak istemezseniz radyoyu kapatıp,kurbağa ve kuş ötmelerini dinleyebilirsiniz geceleyin.Ben hepsini birden yaptım.Üstünede akşamleyin 25 çıta çakıp yattım.Sabah 7,30 da iş başı.Çıtaların delinmesi lazım tel takılabilmesi için.
Çıtaları delmeye burada matkap ve şarzlı alet yok.En pratik ve seri delim çivi çakarak yapılır.6 çiviyi çak tekrar sök,alın size delinmiş çıta.Burada işin püf nıktası çivileri ziyan etmeyeceksiniz.Tüm çıtaları 6 çiviyle deldim.Ağzınızı kerpeten düşünün,ağzınızın bir kenarından tutup öbür tarafa kafayı yani kerpeteni yatırırsanız(saga veya sola) çivi yamulmadan çıkar.
25 çıtayı delip tellemek ve petek takmak 3 saatimi aldı.İş çoksa 3 saat çok büyük bir zaman dilimi.Zamanında gezdik gezdik,şimdi tırmalamaya devam.Aslında suçların hepsi bana ait değil.Bazı ismi şimdilikönemli olmayanlar beni yoldan çıkarıp,şimdide kenara çıkıp halime gülüyorlar.Bunların hesabını soracam kendilerine.
Hiç bebe kene gördünüzmüydü.Çıtaları delmeye çalışırken,birde mağazin çekimlerine zaman ayrıldı.Doktorun demesine göre kene resmi aramışlar slaytlar için en iyi kene resimleri benimkilermiş.Degişik sektörlerede farkında olmadan hizmet ediyormuşum,hayret::)))Orjinal büyüklük yukardaki kenedir.Aşagıdakiler ondan kesilen parçalar.Kene ilaçlaması yapanlar aslında farkına varmadan kene üretimi yaptıklarını bilmiyorlar.Keneler ölsün diye ilaç atıyorsunuz,keneler ölyor ama kene yumurtalarına bir şey olmuyor.İlaçlamada karıncalarda ölüyor,bir kene üç binle yedi bin arası yumurta atıyormuş,bunların yumurtalarınıda karıncalar topluyormuş.Keneye ilacı bas karıncalar ölünce,kene yumurtaları özgür kalsın.
Seri üretim keneler böyle hortlluyor işte.Bu tür kenelerden korunma şekli çok basit,yetkililerin uyarısını anlamayan varsa,aşagıda ayak ve ayak bilegimi çekerek sizi aydınlatmaya çalıştım::)))
Olay bu kadar basit.Siz içinize başka bir şey giyinmiyorsanız,pantolan paçanızı çoraba sokun.Ben sağlam giyindiğim için yün giysimi çoraba koyuyorum.
Heralde keneden korunmayı öğrendiniz,hala bir şey anlamadık diyenler >Şile Kızılcaköye gelebilirler,uygulamalı kene korunması ardından yapılacak işlerede bir el atarsınız heralde::)))
Sabah erkenden arıları gezerseniz,hiç görmediklerinizide görmüş olursunuz.Bu kovanda sorun var.Ben daha önce bunu farkedemedim.Nedenide arılara gittigimizde bu tür atıkların temizlendiği.Bu atıkları gece getirip kapıya bırakıyor arılar.
Aynı kovan saat 11 civarı,muslukta bir atık kalmaış.Dikkatli bakarsanız farkedersiniz.Musluğun ilersine düşürülmüş parçaları.Yani gece arılar getirip musluga koyuyorlar,gündüz işe gidenlerde bu parçaları alıp atıyorlar.
Bu tür bir soru geldi,bu kovana ızgara konması lazım.10 çıta ful olmuş. Bazılarına olay çok basit gelebilir ama ,amatör kişiler hiç bir şey bilmiyor.Yani o kadar degişik sorular geliyorki içinden gülüyorsun ama,bilmeyince nasıl sormasınki.
Izgaramızı kuluçkalığın üstüne böyle koyuyoruz.Bazıları kaymasın diye bunu bir iki köşesinden sabitler çiviyle.koydugunuz kata veya kuluçkalıga çakılabilir.Ben sadece böyle bırakıp kaydırmadan ilaveyi takıyorum.
Bu kovan öyle bir ters yerdeki birleştirmede yapamadım.Kat koymada zorunluydu.Çıtalarınıda hacı amcanın katlardan arakladım.Hacı amcanın kovanlarda iki ilave var.Biri fazlalıktı ballı çıtaları yalasın diye vermiş,kovanlarıda şileye göndermek istemedi nazlanıp duruyordu.Bende çaktım katları,dediki üsteki çıtalarda atılacaklar vardı,bende atılacakları benim kovana atmış oldum,en bozuk çıtalar bunlardı.Öndeki tek kovan arka sıra başıydı,yanındakide kuvetli bir arı ballarını başka kovana verdim.Örülmüş petek verdim,sıra başındaki arıyıda sıradan alıp öne koydum,10 çıtalık bir arıyı öne alarak tarlacısını 34 nolu kovana yönlendirdim.
Ön sıraya alınan kovan bu,içinede koku olarak,bakkaldan aldığım bingo yumuşatıcıyı kullandımn::))Yumuşatıcıyı biraz sulandırıp kartona emdiriyorum,birleştirilecek kovanlara akşamdan verirseniz ertesi gün güvenli şekilde işlem tamamlanır.
Buradada aşagıdaki işlem yapıldı,yazıyı yazarken hangi kovanı bıraktığımı göremiyorum.
Sonradan baktım,olay şöyle.27 oğula meyletti katlıydı katını indirip biraz zayıflatmıştım.Şu an tekrar yerinden alındı başka yerde.13 numaradada anaarı üretimi var,onuda yerinden kaldırdım.57 Bırakıldı anasını Gebze'de yenilemiştim.
Burada üç kovan yan yana,25 numarada bu sene üretilmiş anaarılı.Yandaki kovanlar alındı tarlacılar 25 nolu kovana postalandı.
25 üçlü sıra başıdı,ama yandaki kovanlar alınınca ortalanıp bırakıldı,ayrıca bu kovanada kat verildi ve ızgarada konuldu.Yav ne kadar iş yapmışım yazarken yoruldum::)))
.. Bu eşek arısı biraz çabaladıktan sonra,iğnesini göğsüne sapladı.
Bal toplayacak olsa,ne bal yapardıki.Üç günde kat ful.Haberde eşek arıları unutulmuş araya yama yaptım::))
Geçen sene ahududu götürmüştüm,Şile kızılcaköye.Tutmuşlar birde meyve vermiş.Mitat amcanın bahçesinde,seneye her tarafı sarar,arsız bir bitki.




Hacı amcanın sağ kolu çalışmıyor,ama o kadar çalışkan biriki.Filimdede görülüyor,yukardaki barakayıda kendisi yapmış.Daha önce kaç sefer yükledim filimi hata veriyordu.Sorun bilgisayardanmış,dün akşam formattan sonra sorunsuz yükledim.Formattan sonra MSN görüşmelerin de sorun oldu,nasıl yaptıysam ingilizce oldu.Bilgisayar düzeldide normal ayarlara dönmem zaman alacak.
NOT:Geçen sene Kızılcaköyden resimlerin oldugu link.

Ah be Mitat amcam ah.Birde öteki kolun sağlam olsadı kim bilir neler yapardın daha.

“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

4 yorum:

  1. Sayın abim,

    yumuşatıcıyı arıları yumuşatmak sertliğini kırmak için kullandın öyle değil mi? sonucu ve markayı yazda bizde yumuşatalım arıları:))
    bereketli olsun

    selamlar

    YanıtlaSil
  2. Abi yumuşatıcı sertleştirmek için kullanılmazki,bir daha böyle mantıksız soru sorma::))

    En ucuzu bingo be,arıları öyle bir yumuşattıki hiç bir arı birbirini kırmadı.Sonuçta arıları birleştirmek için koku lazımdı,bizde köy bakkalından tedarik ettik.

    YanıtlaSil
  3. Ali kardeşim bereketin bol olsun. Arı birleştirmede bu mevsimde kullandığın ürünlere dikkat et derim... Tederjanlara bol miktarda LAP var (kanserojen) onun yerine bir kutu Timol (OBESON)al küçük kavanoza koy ihtiyacın olunca iki nohut tanesi kadar çıtanın birisine sür yarım saat sonra birleştir,hem ekonomok hemde sağlıklı. Böylece azda olsa varroa mücadeleside yapmış olursun.
    Mithat amcayıda görünce selam söyle ellerinden öperim bize nasıl çalışmamız gerektiği konusunda iyi örnek. Allah uzun ömürler versin.

    YanıtlaSil
  4. Selahattin abi çok haklısın.Bende kekik yagı almıştım koku olarak ama evde unutunca mecburen arılarda birleşecek,koku olarak yumuşatıcı kullandım.İşin kalıntı yönünü düşünmedim uyarın için teşekür ederim.

    Mitat amcaya selamını söyliyecem yarına.

    YanıtlaSil