22 Eylül 2007 Cumartesi

GÖZÜNÜZ VE GÖNLÜNÜZ AÇILSIN,BU BÖLGENİN FARKI BU.

Sığırlıgın son oğuluydu,asistanım Ahmet efendi oğulu almış,anasını almamıştı.Bende hemen bu arıya larva tranferi yapmıştım.Bu gün tüm memeleri aldık,Asistanımın daha önce yakaladıgı oğul yumurta atmaya başlamıştı.Hemen kafese alıp bu 2 çıtalık oğula verdik.Kutudaki kendisine bir tane daha kendi yumurtasından yaptıracağız.Kafesi sarmaları güzeldi.arıları sevindirdik.
Aslında bu resmlei atlamışım,haberin ortasında olmalıydı.

Göçbeyli'ye Formula tarafından girerken bir arılık.Çok arı gelmiş.Zamanım yoktu.Havada yağışlı,ilerde zamanım olursa hepsini ziyaret edip,tanışmak istiyorum.Ben tanışırsam size haber veririm::)) Çam balına girecek arıların son kamp yeri,pürennnn.


Kovanlarımı sıkıştırmam çok iyi olmuş, bir haftada arı kendini toparlamış.Güzel yavru atmış.



Hava ısınsın,hayırlısıyla bakalım ne olur.


Görüntü süper,milyonlarca püren çiçeği,belki milyarlarca ??? sayamassınki.
Not:Bu resmi büyütüp bilgisayarda arka pilan olarak seçtim.Ohbe ekram tablo gibi oldu.Siz de deneyin.
Bazı bölgelerimiz kışı beklerken biz daha pürenden sonra açacak,kocayemişi düşünmeye başladık.




Normal püreninde degişik renklerde açanı var.Birde gözümle gördügüm bazı manzaralar resme tam oturmuyor.Makina benim gözümle görmedigindenmi,açımmı yanlış,yada benmi degişik görüyorum anlamadım gitti.


Arılığnmızın dibinde bir sürü Püren arı bekler.Nektar ve polen vermek için.


Sezonun son anaarı adayları memelerin içinde.En sonunda 51 numaranın anasını bu gün öldürdüm ve bir anamemesi verdim.Diğer memelerde kutulara verdim.


Anaarı memelerini vermek için kuvetli arılardan,Minik ruşete arılar aldım.kutuya silkelendiğinde bir sürü arı telef oluyor.Kolayını buldum,büyük bir poşete silkeliyorum,bir tane zaiyat yok. Burada bir şey dikaktimi çekti,poşetteki arılar,poşeti anında acayıp ısıttı.


Bu oğulu tanırsınız,hani meşur etmiştim.Medya yeşilçam derken.bizi terketti be.Bu gün arılıga gittik.Asistan Ahmet efendi dediki,Eli eğbi bizim arılarda oğul verdi.nerde dedim kaçtı dedi.Dedim kutudaki küçük oğullar duruyormu bilmiyorum diyor.İlk işim kutulara gitmek oldu,bizim meşhur kız yok.Dahası birde ölüsünü buldum.Gidip üçüncü oğula girmeye kalmış,ve arıları girmiş kendini dışarı uzatmışlar.Üçüncü ogul güzel olmuş ama.
Sığırlıktaki bir çıta oğul geçen hafta yumurta atmamıştı,işlem tamam.Yağmur ince ince atarken,kontrolümüzü yapıp resmimizi çektik.benim için degerli anaarılardan biri hemde genç beee.Büyük oğulu normal kovana aldım.üç çıta kapalı yavruyla destekledim.arılıgın en kuvetli ablaları bu iki ogul olacak ve tüm kardeşlerine yardım edecekler.yaaaa
Minik bir ayrıntı:Yeni çıtıra,Yağmurla gusül abtesti aldırdım.Sakata gelmesim::))


Bu resim Kadir Başkanın sana.Asistanım Ahmet efendi çekmiş bunu yayınla Kadir abi görsün dedi.Şuraya bak,Bulundugumuz ormandaki en güzel yılgını bulup resimlemiş.


Bu resmi gene ben çektim.Çalışmalarımızı yaparken yağmur hızlandı.Hemen bir sığınak yaptık yağmurdan korunduk.


Asistan çekti,Kükürt yaktım körükte .Kovanların üzerinden alınan petekleri tütsüledik.Gebertiyor bunun dumanını çektinizmi.Diger adı ise petekleri fumige etmek.


Bol bol sıktım,üst üste eklenmiş ilavelerin içi kabarmış petek dolu.


Tam işleri bitirip toparlanırken,bacanağım Cumali KURT ziyaretime geldi,Kendisi mobilyacı, çizmeli olan arılığımızın yanındaki villanın bekçisi Murat,mobilya almış servisede bacanak gelmiş şans yokki.Yanımıza araba geldi ben motorla gittim tüh.


Arılık içinde poz vermek kolay,Yağmur ve soguk var,arı çıkmıyorya.

Dantel gibi dizilmiş,milyonlarca minik çiçek.
Bu başka bir püren,beyaz degil pembede degil.Bembeyazıda var,yolda denk geldi dönerken çekerim dedim,Yagmurda yolculuk ettigimden hiç durmadan Gebze'ye geldim dondum bee.Birazda ıslandık tabi.

Geçen hafta demiştim burası pespembe olur diye,buyrun temaşa edin.Resimlri yüksek çözünürlükte çektim,büyüttügünüzde daha iyi inceleyin diye.


Hava 15 derece civarı hiç arı çıkmadı.Püren şahane olmuş bir ısınırsa,değmeyin arıların keyfi.


Mehmet Yüksel tehtit ediyor,yorum yazarım haa diye yaz bakayım hangisine yazacaksan.
NOT:Diğer resimler için resim siteme gidiniz.

6 yorum:

  1. Maşallah ne de güzel acmiş Püren cicekleri arilar bayram eder artik.

    YanıtlaSil
  2. Abi kiskanmamak elde degil bu doga harikasi bir yer gercekten,biz de sezon coktan bitti,arilarimizi kisa hazirladik bekliyoruz.
    Resimlerine baktikca gercekten gözümüz ve gönlümüz acildi,
    tesekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Daha burda bir şey yok,resim sitesine git ve arılarında göter.Sonra teşvik şuruplaması yap::))

    YanıtlaSil
  4. merhaba
    resimlerden ana cinsi belirleme tecrübem yok.galiba şu desem yanılırım.arılığında ana cinsi ne.
    Sonbahar beslemesini bitirdik varova için 4 defa formik asit uyguladık dün anaları kontrol edip,kekini koyduk 2007 kapattık.umarım sizin için her şer gönlünüzce olur.gözümüz yok.bende size gelecek yıl yonca resmi çeker yollarım.
    hoşcakalın.
    İsmail Koca Eskişehir.

    YanıtlaSil
  5. Arılıkta buraların yerlisi kalburcu,italyan melezi kafkas,karniyol,birde yusuf ustadan Eskişehir yerlisi getirdim.En son kolleksiyona katılan ırk Muğla,bizde yok yok.ne ararsan var.

    YanıtlaSil
  6. İyi günler efendim,
    Çalışmalarınızı ilgiyle ve keyif ile takip ediyorum. yaptığınız işi çok beğeniyorum ve bunu bizlerle paylaşmanızdan ötürü çok memnunum. Sizleri tanımam Püren adında bir arkadaşamın adının anlamını merak etmem sayesinde oldu. Yardımcı olursanız kendisine küçük bir demet de olsa püren çiçeği hediye etmek isterim. Nasıl bulabileceğim konusunda yardımcı olursanız sizlere minnettar kalırım. Görüşmek dileğiyle çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.
    Saygılarımla

    YanıtlaSil