24 Eylül 2007 Pazartesi

SON MODEL KOVAN;ARTIK 2008 DİYEBİLİRİZ.

Tamam,tamam güzel olmuş,Nasıl olsa model bana ait,kovan senin olsa ne olur ki?::)) Usta mükemmel işçilik yapmış,duyduguma göre mrangoz hacı amcada arıcıymış.resimleri tek tek büyütup kusur aradım bulamadım,şahane olmuş şahaneeeeeeeee.
Oktay bey yapımı biten kovanı eve getirerek hasret gideriyor.Hayalindekileri bu odada uygulamaya başlamış,öyle anlaşılıyor.
Herkeste olması gereken bir model,Böyle 3 kovanınız olsa elinizde 9 tane yedek anaarınız olur. Rahatlıkla bahara çıkar.Lazım olan anaarıyı alıp aradaki bölmeyi alıp,diger taraftaki arılarla birleştir gitsin.Normal zamanlarda da,diger arılara bu kovandan kapalı yavru aktarılabilir.Çok yönlü bir kovan.
Sazanın biri,hemde aynalısı.Taa İngiltereden abisine mesaj atmış.Ali abinin sitesindeki kovandan bende istiyorum,hemen sipariş ver diye.Ne günlere kaldık Allahım.
.
.
Her arılıkta yukardaki kovandan,arılığınızın büyüklügüne göre bir veya bir kaç tane olmalı.derim bence.
.
.
ARILIGINIZDA BULUNMASI GEREKENLERDEN BİRİDE MUĞLA ARISI
.
.
Şu ana kadar tespit ettiğim eksiklerden biri,her arılıkta Muğla arısı olmalı.
Hele Kafkas arısı gibi yavaş gelişen arılıklara daha çok lazım.Kafkas arısı ve melezleri çok yavaş gelişiyor baharda.Arılığımızı bir futbol takımı olarak düşünürsek,Bal toplamayı da gol sayarsak,goller içinde çok yüksek nüfusa ihtiyacımız var.Hantal takımların,Muğla arısıyla desteklenmesi lazım. Yani arılıkların,gol yollarındaki en etkili silahı Muğla arısıdır.Bu arı acayip üreme meraklısı bir arı,çok kısa sürede kendini toparlar ve oğul verir.Bence en büyük eksikliği burada.Bilim adamlarımız bu arının oğul merakını gidererek ıslah etmeli.Muğla arısını beğenmeyenlere birde şu gözle bakmalarını tavsiye ediyorum.Dünyadaki çam ballarının yüzde 80 nini biz üretiriz.Bunu hangi arıyla yapıyoruz Muğla arısıyla.9-10 çıtayla çam balına girenler,20 günde 2 bal sağımı yaparlar ve arı 2-3 çıtaya düşer.Bu arı hemen polen gelen bir yere taşınır.Arı kısa sürede tekrar kendine gelir.Kafkas arısıyla çam balı almak imkansız gibi bir şey.Eylül ekim ayında nerede bulacaksın 9-10 çıta Kafkas arısını.Muğla arısının hakim olduğu yerlere bakarsak,Muğla civarından başlayıp Adana’ya kadar olan sahil kesiminde etkilidir.Kışı bilmeyen bir arıdır.

Sonuca gelirsek,Tüm ırklar yerine göre güzeldir.Allah her şeyi yerine göre yaratmıştır.Allah’ın yarattığı her şeyde güzeldir.Tüm ırklara ihtiyacımız vardır hepsi korunmalıdır.İnsanlar içinde durum aynıdır.Herkesin ayrı ayrı huyları var işte.
Önemsiz not.Oktay bey kovan güzel, hayırlı olsun,gözümüz yok::((

3 yorum:

  1. Abi senin ne gozun olacak bende. asıl bizim gozumuz sende, dikkat et.

    YanıtlaSil
  2. merhaba
    izmir arıcılık araştırma
    ens.sadece italyan anası yetiştirip satıyormuş telefon etdim.ocak veya şubatta yazılın diyor.cins olarak Muğla arısına yakın diyorlar.ben 5 tane edinmek istiyorum.denemek amacıyla
    Kovandan da yaptırmak için marangoz aradım şu an işimiz çok diyorlar.nasipse kışa.
    Ben daha çok ikisi bitişik 5-6 çıtalı kovan istiyorum amaç farklı.çıtaları hafif silkerek arısıyla kapalı yavruru çıtaları başka kovanlara üst yapacağım.birer çıta alsam öteki kovanlar daha verimli olur kanısındayım.
    İsmail Koca

    YanıtlaSil
  3. İtalyan arısı Muğla'dan daha yağmacı benim bildigim.Henüz tam denemedigim karniyol var.Arılığımda tüm ırklardan olmasını arzu ediyorum.Kim nasıl görmek için biraz merak varda.

    YanıtlaSil