16 Eylül 2007 Pazar

SON YENİ YERİMİZ,ACAYİP BAŞLIK OLDU AMA DURUM BU.

Sığırlıkta verdigim memedeki ana çıkmış ama göremedim.Yapmış oldugum larva tranferlerindende 7 tane tutumuş.Onları Haftaya görüntülerim,daha memeler kapanmamıştı.

NOT:Bu gün sığırlıga gittim.etrafta biraz dagınıklık vardı çöpleri toplayıp yaktım.İyiki buradan gitmişim,insanın umutla baktıgında bazı eksiklikleri görmüyor.Pürenlere baktım sap sarı kesilmiş,açmaları yağmur olsa bile bu sene mümkün degiltek, tük açanlar var çok cansız.Birde yeni arı getirip bırakmışlar yeniden.Gebze'li galiba.Bunlarda yetmiyormuş gibi,arı kuşları çöreklenmiş aman Allahım.Oğul veren arılardan artık arı çıkmıyordu çok yazık oldu. Bir hata yapmışım makinayı götürüp pilini evde şarzda bırakınca.Burasının son halini sizlerle bu şekilde paylaşmak zorunda kaldım.

Burası haftaya pesbembe olur.
Yukardaki resmi büyütürseniz,bir çok Pürenin açmadıgını görürsünüz.Resmin ortasında daha bir püren açmış.
Yeni açanları arılar ziyaret etmiyor fazla.Geçmeye yakın olanlara ragbet ediyor.

500 Kovanlı bir arılık,burası Göçbeyliköyü.Püren yeni açıyor ve arıcılar yeni gelmeye başlamış.

Bu arıcıda köyüün hemen çıkışında desem yalan olur.hemen karşısında evler var arası 10 metre yok.bu arıcıda yeni gelmiş.Daha çok arılıklar vardı gidemedim ve resimleyemedim.
Benim asistanın buldugu Mugla minik ogul ruşette yumurtayı atmış.
Ve uzun zamandır görmeyi özledigim manzara.Benim yeni arı koyduğum yerin hemen altındaki dere.İnanamıyorum derede su var.
Bayram devam ediyor arılar için.
Bu resimde püren ve arka pilanda kocayemiş var.

Bacagında polen ve nektar arayan bir arı.
Haftaya daha iyi resimler alırım inşallah.Bu hafta arılar yoldan geleli 3 gün olmuştu,tedirgin makinayı yaklaştırdımmı kaçıp gittiler.Birde iş çoktu tüm kovanlara ayar çekip iftara eve geldim.
Zanam darlıgında bu kadar resi yetermi???
Tüm kovanlara mudahale ettim.Bu kovan 5 gün öncesi katlı ve 20 çıtadaydı.Önce katı aldık,Düştü 10 çıtaya,resmi büyütüp bakarsanız, arıların tüm çıtalarda boşu boşuna dolaştıgını göreceksiniz.Ama yogunluk 5 çıtada.
Arıları 5-6 çıtaya toplayarak sardım,bu 5 çıta arasınada bir esmer petek girdim,iki tarafıda yavrulu ortayada yavru atmak zorunda.Üşüme derdi yok balıda var.Hafta sonu yarımşar kilo kek ayarlayacam,artık Allahın izniyle gerisi onlara kaldı.Bazı kovanlarda iki çıtaya yavru atmış zayıf arılar onların yavrulu çıtalarını alarak tek yavrulu çıta verdim başka kovandan.Balı olmayan zayıflara bal verildi olanlardan.
Geceler mevsim itibari ile bayağı soğuk oluyor.Arılarımızın sarabildigi kadar çıtayı,filimdeki gibi sararsak daha rahat yavru yapar.Daha az bal tüketir.Yavru çürügü hastalıgına maruz kalmaz,çünkü bu böldügümüz yeri arı rahatlıkla ısıtır.Arılar daha erken işe gider.Bölmezsek havanın ve kovanın ısınmasını bekler.

Asistan yeni arılıkta çok dalgın şuraya körük sık demekten gına geldi bana.
Gördügünüz gibi arılar yüzlerce metre gitmeden hemen 1 metre önünden çalışmaya başlayabilir,arılıgın içi pürenlik çünkü.

4 yorum:

  1. Ben asistan yerine olsam kaçar giderim..

    Ya adam kameramanlık mı , körükçülük mü , oğul takipçiliği mi , yağma önleyiciliği mi , bal süzümü mü , arı bekçiliği mi ,mum güvesi üretimi mi vb. bir sürü iş mi yapacak..

    Bir gün ali abey ben gidiyom derse görürsün gününü.

    YanıtlaSil
  2. Halil'cim bak bir ata sözü vardı,eşegin aklına karpuz kabugu getirme diye.sen sadece izle.Hem benim asistan öyle demez.Eli ağbi men gidirem,der...Zaten asistan olmasa biraz daha rahat edermiyim bilmiyom.İki senedir yanıma gelenler,yanımdayken dalıp gidiyorlar.Sanki yoklar gibi,ne oluyor bunlara analamdımki.Geçen senede biri yanımda körükçülük yaparken,kendini tutuşturmuştu.Adamı zor söndürmüştük.Allahım benim günahlarımı bağışla......Nedir bu asistanlar dan çektiğim.

    YanıtlaSil
  3. Ali abi, su 5 citaya dusurup sıkıstırma yaptıgın kovanin vıdeo goruntusunu ınceledımde. Cuvalın dısında kalan petek, guveden mahfolur gibime geliyor.

    YanıtlaSil
  4. Arıları orada başı boş bırakmadıkki,o çıtaları tekrar kullanacagız.Polenli olanlar içeri arı güçlendikçe verilecek.Birde arılar aşğıdanb o çıta olan yere gidip geliyorlar.Ballı çıta bırak hemen taşıyorlar.Bu benim yıllardır kullandıgım bir metotdur.Benim bölme tahtam yok.Arıcılık yapmak için kendime ait yerim yok.Her sene bir sürü malzemem kayboluyor,yersizlikten.Arılarımı ben bu metotla kışlatıyorum.Şimdi bu haliyle bırak kışlarlar.Sadece üzerinde kapakların sac yok,naylon çekilecek,birde yerden yukarı kaldır yeter.

    YanıtlaSil