13 Eylül 2007 Perşembe

ŞOK HABER

Dün gece arıları Şile'ye götürdüm.Bayagı uzun sürdü işlerin bitmesi.Sığırlıkta çok uğraştık,balı süzülen çılatalrı arılar yalasın diye kovanlara vermiştik.Yanımızada 400 kovan gelince,kovanlara verdiğim katları geri almak mümkün olmadı.Kovanlarımı açıp inceleme fırsatı vermiyorlardı.Pürende yağmurlar yetersiz yağınca bir türlü açmadı.Çareyi bulunduğumuz yeri degiştirmekte buldum.Asıl gece kovanlardan katları indirmek çok zaman kaybettirdi bana.
Gitigim yer gece olmasına rağmen güzeldi,bazı kovanları yer sorunundan,pürenlerin üzerine koydum.Bu resimdede yan tarafta açmış bir püren parçası,zorla kareye girmeyi başarmış.yerler çamurdu,yolculuk esnasında yamur yağdı ama Gebze'ye gene düşmedi.
İlk defa böyle berbat resimler çektim.Hiç sisli havada resim çekmemiştim çok acayip bir görüntü çıktı ortaya.
Bir ara acaba makina arızamı yaptı diye düşümdüm.Yukardaki resmi yakından çektim makinada sorun yokmuş.
Eniştem Ünsal,Bir elinde fener kovandan çıkmış arı arıyor.Çünkü tüm katları aldım bir tanesine üşendim.O katlı kovandan arı çıktı.Asistan ise resimde görüldüğü gibi çok pis çalışyor,uyurken.
Ah asistan ah.arılarına kavuştun,keyfin yerinde.Bundan sonra ben ne yapacam.sadece hafta sorarı arılara bakabilecem demeki.Buresime bu kovanın denk gelmeside bir garip olmuş.51 numaralı kovan.Bu sene bu kovanda bir gudubetlik var.Haziran ayıydı çükü Şile'deydik.Murat ÇAKIR'a bir kaç yerden anaarı geldi,Murat'ta kovanları o kadar böldüki nerdeyse her kovan bir çıtalık olacaktı.Dedim anaarının birini bana getir iki çıta arıda ben vereyim.Nerden dedik,getirdigi anayı acemi arılar kesti.Aynı kovana elimde italyan melezi vardı onu verdim,bir senelik olmamıştı daha yaşını doldurmamıştı.Onuda kabul ettiler,yumurta atıktan sonra kestiler.Elimde çıkmaya yakın anamemesi vardı onu verdim kestiler.Trakyaya anasız gitti kovan.Orada yerli bir arıdan petegine larva tranferi yaptım.Anaarı çıktı eşleşti,bir kaç kez degiştirmeye çalıştı çünkü tek meme yapıyordu,bende koparıyordum.Anlayacagınız hala sorun devam ediyor bu kovanda.
Şimdilik el feneriyle buldugum pürenlerle idare edin,resim kalitesi A degil ama ne yapalım.Hafta sonu herkes püren resmine doyar diye düşünüyorum::))
Arılar acayip şaşırmışlardır,biz nerdeyiz anaaaa burda su da var çiçekte diyee kesin nara atmışlardır,duyar gibiyim.
Sığırlıkta arılar bayagı sıkıntı çektiler,En son su vermeyide kesmiştim,çünkü misafir arılar geldikten sonra.Bir kava su yarım günde bitiyordu.Bu gün bayram,bu gün bayram,bayram edin arılar......
Ama ben haşatım arılarrrrrrr.....

3 yorum:

  1. ali bey Şile bölgesinde durum sığırlıktan daha mı iyi bende Duraklı köyü civarına gitmeyi düşünüyorum .Allah kolaylıklar versin,iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  2. sn ali türk günlüğünde yarım saattir geziyorum.mail adresine ulaşamadım.

    YanıtlaSil
  3. ::)) bizimkilerden aşagıya gel orada ,alicik-51-@hotmail.com. var sağ taraf.

    YanıtlaSil