5 Eylül 2007 Çarşamba

TEMMUZ AYINDAN ,EYLÜL AYINA SARKAN BAL HASADI.

Bal süzümü yapmaya karar verdik teneke yok.bende bu şeffaf pet şişelerden aldım.20 litrelikmiş. Resim çekmek içinde Murat ÇAKIR'ın beyaz kovanlarını pano olarak kullandım

Bunlarada yeni gelinler.el öpmeye geldiler.
Ben bu seneye kadar bu kadar sarıca arı görmedim.çadıra nereden nasıl giriyor anlamak mümkün değil.5-6 yerimden soktular.bunların sokması bal arısı gibi degil.çok yakıyor ve kaşındırıyor.kaşırkende yara oluyor.ama çok kızdım binlercesini öldürdüm.en son yapmamam gerekirdi ama yakarak çadırı temizledim.lükssün üstünü çıkarıp çadırın tavanı dolaştırıyorum.kanadı yanan iniyor.ama hala çok var.
Çin'de bir yer açsak şu sarıca kebaplarını pazarlasak.ziyan oldular,buralarda Çin'li tanıdıgınız varmı.?
Çıtalarımız sır teknesine sığmadı.bu malzemeleri yapanlar nerelerden kalıp alıp yaptılar anlamadım.kenarlarından demirciye götürüp birer santim satirecem.olan çıtada aşagıya çarpıyor.hadi genişlikte sorun bende,derinlikte hatayı kim yaptı.24 cm. çıta aşağıya çarpıyor.yeni aldığım sır teknesinin genişlik ve yükseklik sorunları var.tadilat yaptıracam.ve bunu filme aldım,sorun daha iyi anlaşılacak.firmayı sorarsanız,Türkiye'deki tüm arıcılık firmaları bu firmanın bayisi.
Sır teknesindeki sırlardan süzülen bal.içinde hiç petek kırıntısı falan yok.bu yönü güzel.ama aşagıda sorun var,bakın.
petek süzülmüş petekleri dagıtırken bir kovan iki gün içinde dalak dedigimiz petek sallamış.tuzu kuru anlaşılan.
Ve ballar depoda.mutlu ve tatlı son::))
Not.daha bir sürü haberimiz ve filimlerimiz var.akşam yüklediğim filimler hala yayınlamayı bekliyor.bazen yüklersin hemen oluyor bazende kanser ediyor.

2 yorum:

  1. Hayırlı olsun Ali Bey Allah bereketini versin. yola devam

    YanıtlaSil
  2. Evet abi yolumuz ve farımız açık.yola devam ediyoruz.

    YanıtlaSil