11 Mayıs 2008 Pazar

10-11 MAYIS 2008 DEN SEÇTİKLERİM,ÇOŞTUK BU HAFTA::))

Hey gidi koca usta hey.Benim mum eritmeyi yapan Şafak'la Evren'in babaları Turan Avcı.
İşyeri duvarlarında o kadar alet varki sormayın buraya hasta oluyorum,maşallah diyeyim nazar falan değmesin.
Mum eritmeyi alıp gideceken agırmı taşırken zor olurmu felan,yok abi hemen birde tutmak için sap yapalım dediler.Anında sap hazırlandı ve delinip takıldı.Evren'da Şafakta acayip yetenekli gençler,her yerlerinden kabiliyet fırkırıyor desem inanın,çünkü işleri hep tasarımla alakalı şeyler.Fabrikalara falan işler yapıyorlarmış.
Şafak'tan bir poz aldım görüntü iyi.
Evren çırakken yaptığı oyuncak arabası,araba öyle bir tasarlanmışki,nerelerde bombe verilecekse verilmiş,her parçası saçtan ve sökülebiliyor.
NOT:
Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/
Benim sapık telefon,artık her yerde patlayabiliyor,lavaboda,camide,işte,kovanı açtın çıta elinde,iyice sapıttı hayırlısı bakalım.Şimdide buradan çıkarken çaldı,Evren'de dükkanın resimlerini çekiyordu benide çekti.
Bazılarına anaarı üretmesini öğrettik ama haber yapmasını daha öğrenemeyenler var.Bu memeleri dizdinmi böyle sorarlar analar nerede diye.Artık eskisi gibi uyuyan bir izleyici kitlesi yok,kimse her şeyi yemiyor artık,aa kusura bakmayın çok arım vardı malum işlerden resimde alamadım felan olmasın.Şimdi peki yogunsun kışın neredeydin peki hee.Derler adeamaa haaa.
Anaları da görüntüleyip eşgallerinide vermelisin sayın doktorum::))Kimle çıkacak bu çıtırlar denetlemek lazım davulcu ve zurnacıya gitmesinler ona göre.
Birde bu işleri yaparken fona dikkat edeceksiniz,şahit arkada::))Haber konusunda herkesi etkiledim,eskiden bir iki resimle haber olurdu,yurt içini geçin yurt dışında bile seri resimli günlükler türedi.Benim günlüğümde haber yapmayanlara yer yoktur burası şampiyonlar liği burada linkinizin bulunması için haberyapmalısınız,haber yapmayan liğden düşer ve bir daha çıkamaz bu böyle biline.
Bu sıra arılığımın civarında bu çiçek çok acayipte güzel kokuyor ve kademeli.Bu arada son soğuklar arıları biraz geriletti topladıkları balları yemişler.
Kimisi haber bulamaz Allah bize bol haber veriyor işte.Tam slaytlık bir resim,bu kovana ne oldu anlamadım,acayip kireçleme var.Böyle bir resimi nereden bulacaksınki.
Ben resimlerken hala getirip bırakıp giden vardı.
Bu hastalık kalıtsal,bundan artık hayır yok anaarı kesin degişecek,yoksa bu durum devam eder ve bu arının erkekleride ötekilere aktarır,buna bir son vermeli.
Havalar kapalı,memeler kapanmış ama arı oğul verememiş.Baktım meme bekleyen bir kovan anaarıda geziyor,hemen memelri bozdum kapalı güzel memelerdi ama sonuçta oğul memesi ve oğul egilimi istemiyorum.Hemen ikişer çıta böldüm memelride bozdum,nasılsa meme bol bizde.
Alın madam meme bekleyecekseniz size meme.Memede meme maşallah tu tu.
Ispartaya giden anaarının larvalarından,sim siyah kızları olurdu çıksın bakarsınız.
Birde memeler de kaliteyi anlatır onuda belirtiyim,şu memeye kimse kalitesiz diyemez,en yogun kovanda üretildi 4-5 çıta arıya sadece 3 meme verdim memeler anlatıyor işte ne olduklarını.
Daha önceki yıllardan yaptıgım 4 çıtalık oratadan ikiye bölünen ruşete verdim memenin birini.Artık yavaş yavaş kovanların renkleride degişmeye başlayacak.Yeni halleri nasıl oluyor::))
Biride bu kovanda iki çıta arıya verildi,geri dönenler olsa bile ful bir çıta arı kalacak şekilde ayarladım,eksi kovandada memeler temizlendikten sonra yeni kabarmış çıta verdim,bakalım gene meme bağlayacakmı. Boyadıkta hala kapaklar yapılacak,bu arada doktorla büyük şef te boya yapmaya geleceklerdi bekliyoruz,::))
Bu dağ kovanlarını iyiki akıl etmişim rahat ettim,keşke ilk baharda yapsaydım,arılı çıtalarını aldıkça zayıfladı bu gün arı silkeledim gene ful arı oldu 30 çıtalık,habire buradanda samanlığa aktarım yapıyoruz,yaklaşık yüz anaarı üretme kapasitesini bir tur attırdımmı dahada rahatlayacagım.Şimdi örülü çıta sorun oluyor,bundan sonra kutulardada çıta örülür artık.
Dağ tipi kovan ful genç arı doldu,bir yerdende besleme devam ediyor,sabaha kadar acayip petek örerler artıkın.Yarın tekrar zayıflatmaya başlarım iyi rejim yaptırıyorum::))Dün filim çekimlerinden önce,62 dende larva transferi yaptım.Yaklaşık 10 kovandan larva veya miller sisteminde larva ve yumurta alındı.4 Kovandada memelerin beslenmesi yapılıyor.
Dün elimde boş 14 meme vardı,çıtayada 13 meme sıgıyor.Bende bir memeyi başka anaarı üretimi olana çıta arasına verdim tutmuş,13 lü çıtadanda 12 meme tutmuş.Bu kovanda şu an 12 kapalı meme var,arılar yatıyordu5-6 çıta arı tekrar 12 memeyi kabul etmişler bir kaç gün içinde kapalılar alınacak bunlara devam etsinler.
Bir gün geçtikten sonraki larva resimleri,çok minikleri alıyoruz artık,işi iyice ilerlettik.Artık eksiğimiz kalmadı anaarı üretiminde.Her şeyi düşe kalka öğrendik ve öğretik,aşagıdaki filim bu resimlerdeki memelerin.Normalde bir günlük larvadanda anaarı üretilir.Ben şimdi bir günlükten daha gerisini alıyorum,bir kaç saatlik gibi,siz bir günlük larvayı çok rahat alırsınız kendinizi yapamam diye şartlandırmayın.



Bu gün çekilen bir tutmuş larva filimi.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

2 yorum:

  1. sayın bakanım mum eritme tezgan güzel ve portetif enerjide güneş artık odunlarkurtuldu yada ızgarada kullanılacak
    kolaygelsin
    bir ara ugrada ilçe tarımdan arıların için müracat yapıp konaklamanı alalım

    YanıtlaSil
  2. Rabbim ne güzel yaratmış. Bu kadar güzel çiçeğin fotografını da çeken ne kadar güzel çekmiş. Hemen masaüstü olarak ayarladım. Daha önce de çektiğiniz püren resimleri çok güzeldi onları da masaüstü olarak ayarlamıştım ama bu başka..

    YanıtlaSil