15 Mayıs 2008 Perşembe

YARIŞ DEVAM EDİYOR,BAKALIM NERYE KADAR.

Bu gün iş çıkışı düldülümle bastım gittim pelitliye.Ezan okundu benim kutulara şurup vermem bitmemişti.İlk turdaki kutular güzel petek örüyor,millerde bazı memeler yere düşmüş.Yerdeki memelerden bir ana çıkmış,iki memeden çıkmamış.Henüz baktıgım kadarıyla yumurta yoktu ama ilk analar irileşmeye başlamışlar,kısmetse yakında işlem tamam.Çok şükür kuşlarda takılmadı direk geçiş yaptılar,çıkan analar hala duruyor.Geç geldim eve .
İlk vardığımda arılığa hava fena degildi.Bazı uyanıklar hazır kovan üstündekimumları sepetlerine doldurup duruyorlardı.
16 Mayıs akşamı kısmetse Çanakkale yolu var.Daha önceden sakatlık olmasın diye kafesledigim 8 memeyide kutulayarak bu akşam samanlıga kaldırdım.Samanlıktan üç kutuyu araziye çıkarıp ağızlarını açtım.Arazideki kutu sayısı 8 ze çıktı.İlk turu bitirene kadar sorunlar devam edecek,ufak defek sorunlar var,yavrulu ve örülü petek olmadımı işler karışıyor.
Kapaklarada devam ediyorum,sadece dikdörtgen yapmasının yarısına ancak geldik.
Acayip resimler çektim,kuyuya bakar gibi bakarken ürperiyorsun.

Dün dışarda işlerim vardı,bir yerin tespitine gittim,aha odane kestane bağırıyor ben buradayım diye.Püsküllere bak.Minicik agaç demekki vasıflı bir kestane::))
Kestane fidesinin tamamı bu kadar işte.
BURDAN AŞAĞISI İYİ GÖRENLER İÇİN::))Özellikle doktoruma gitsin.Dedimki doktoruma, anaarı naasıl bulunur resimlerini seçiyorum,derki resimleri atsana diyor::)))Hee olur attım bak siteye,elimizdeki haberi yürütecek be,uyanıkya::))Resimde Miller metoduyla üretilen memelerden birinden çıkmış bir anaarı.
Aklıma geldi amatör arıcıların bu tür sıkıntıları var.Çıtayı nişan alır gibi yatırıp gez göz arpaçık hizesı analar kabak gibi çıkarlar ortaya.Mutlaka anaarı oradaki renk tonlarını bozar veya degiştirir.Resimlerdeki anaarıların hiç biri yumurta atmıyor.Yumurta atanları daha kolay bulursunuz.
Birde anaarıları şekil içine aldım.Bu paintte bayagı özellikler varmış be,yılda bir iki şey öğrendikmi yetiyor bana::))
Daha sonra döllenmiş anaarılarıda bu şekilde resimleyecem.Ama bu sistemde anaarıyı çok rahat bulacaksınız.
Hadi hayırlı traşlar.Tıklayın büyütün gözünüzü alıştırın::))

NOT
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder