9 Mayıs 2008 Cuma

BİLİM ADAMLARIMIZA ÖZEL YAZDIM AYDINLANSINLAR

Ugur Kıran kardeşimizin blogunda bir yaz var. Bu yazı çelişkilerle dolu.İlk diyor ki,yurt dışında üç vürüs varmış.

Fakat bizim ülkemizde bu vürüsler ne mutluki yokmuş.Sonra işi arı ölümlerine getirip arıları öldürdüler diyorlarki üç yeni vürüs bulduk,bu vürüslerde başka yerde yok sadece bizde var.Nasılsa kimse anlamıyorya,atsınlar bakalım.Arıların ölüm nedenlerini biz yazdık vürüs falan yok.
Bir ay olmadı pınarhisar'daydık.Aynı ilçe içinde 5 arıcımızda bir kovan arısı bile sömemiş,digerleri dökülmüş.Bunlar bence bilim adamı filan degil.Şovmenolsun diye bir yerlerden çeviri yapıp kimse anlamasın diyede çorbaya çevirip ıklama yapıyorlar.Arı ölümleri her yerde yaşandı benim civarımdada arı kalmadı bende niye bir kovan sönmedi.Benim kendi arılığımda son iki senede tek bir kovan sönmedi.Arı ölümü olan yerlerede arılarımı götürüp getirdim.Bu vürüsler beni niye bulmadılar.


Daha önce yazdık,gene başlıklar olarak verelim.Kış gelmiyor son ikilda,yada çok geç geliyor.Kullandıgınız arı batıda kafkas ve meleziyse bu arı bu mevsime dayanamaz,ben elimdeki kafkasları yaşatmak için başka kovanlardan devamlı ık kapalı yavru vererekşa sokuyorum.Böyle yapmaz isem kafkas çok erken yavruyu keser,kışta bir türlü gelmez arı uça uça ömrünü bitiriyor.Kovandada yavru faliyeti olmadığı için kovan sönmeye mahkum,ana var kovanda arı kalmıyor.

Arıcılarımız 2 çıta arıyı 10 çıtalık alanda kışlatıp sönmelerine neden oluyorlar,arısıkıştırma kültürümüz yanlış.

Varroa ile mücadele bilinçsiz,bir iki ilaçlama yapanbitti sanıyor ama kovan sönünce suçlu arıyor,neden öldü diye.

Son bahar teşvik beslemesi yapılmıyor,arı kışa yaşlı nufufusla giriyor,havalarda iyi gittigi için bu yaşlılar uçarken ömür km.dolup yok oluyorlar.

Her bölgede kafkas arısı olmaz bu arı ölümlerinin arkasında kafkas arısı var.Her bölgede yerli arılarla çalışılmalı ve yerliler ıslah edilmeli.Islah edilmeyen bazı yerli arılarda sönmektedirler nedeni ise çok oğul verdikleri içinşa az mevcutla giriyorlar ve az arı ne yiyecek depolaya bilir nede nufus artırışı yapabilir.Sonuçta bu da sönme nedenidir.

Bu dediklerimi acil olarak yazdım bir kaç eksiğim olabilir,bu dediğim olumsuzlukları ortadan kaldırın,bakın bakayım arınız sönüyormu.

Sayın bilim adamlarımız,buyrun arılar bu nedenlerden sönüyor,bu yazdıklarımı iki sene öncesi yazmıştım,sadece oğulcu arılar yeni aklıma geldi.Vürüs hikayeleri anlatmayın diploma almak için.
Almanyada bir ünüversite bu sene bahar erken geldi aman arıcılar arınızın yiyeceklerini kontrol edin diye ıklama yaptı.Bizde son iki senedir böyle bir ıklama varmı,kış gelmiyor bir türlü,kışı yaşamadan bahar geliyor,bizimkilerde hiç bir yerde olmayan vürüs buluyorlar,hayret....

Not:Bilim adamları bir yerden veri alırken,biz her akşam Türkiye genelinden bilgi alırız MSN den.Biz bilim adamlarımız gibi,halk ve arıcılardan kopuk degilizki .

  • NOT:
    “Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

    http://www.aribakani.com/

2 yorum:

  1. Parmaklarına sağlık aynen katılıyorumParmaklarına sağlık dedim eskiden kalemine denirdi şimdi parmalanıyor ya yani klavye o yüzden parmaklarına sağlık dedim.
    Bir de şovmenlerde eksiklik var.Bazı bilim adamları ve bazı arıcılar dense daha iyi olur gibime geldi.

    YanıtlaSil
  2. Emin abi bazı bilim ve arıcılara dil uzatmaya utanmadınmı::))Bak çarpılırsın dikkat et::))

    Benim gibi bir köşede otur.Etliye sütlüye karışma.Zaten seninde diploman yok,benim gibi,olmayan diplomanın hakkını ver hakkını::)))

    YanıtlaSil