24 Mayıs 2008 Cumartesi

YAKTIN BENİ DOKTOR

76 kapak çıktı.Çatılması bitti,şimdi üst kontraları bekliyoruz.Büyük şefin demesine göre abi kışa çok var acele etme dedi::)))
Bu resimde 75 kapak görülüyor,birisi sayar falan.Yetmiş altıncı başka maranğozda kontra ölçüsü vermeye gitti.Daha önce başımıza geldi,abilerimizden birisi ızgaradaki hamsileri saymıştı::)))
Anaarı kutularıda kapaksız.Anlamadım gitti iyi gidiyorum kapakta kayış atıyorum,hayret.Bende ne bulursam kapak yapıyorum,arıcılıkta çare çok::)))
Sabah sabah bu senenin ikici oğuluyla karşılaştım.Bunlar hep doktorun yüzünden desem inanmayın.Gezmesemde bu oğullar çıkacakmış.Birisi anaarı ürettiğim kovandan çıkmış,iyiki üç gün önce kafesleri takmışım yoksa hazır memeleri mafedecmiş be.O kadar baktım gene kendine bir kaç meme yapmış inekler.Bugün kafesteki analarda çıkmışlar.Birinci oğul ise daha önce oğula giden bir arı vardı üçe bölündü.Ananın oldugu yerde tüm memeleri temizledim daha sonrada kontrol ettimdi.Bolda kabarmış petek verdim çünkü bu sıralar atılan yumurtalar tarkyada tarlacı olacaklardı.Gene beni uyutup üçe bölünen ve anaarının oldugu kovan oğul vermiş 5 çıtaydı::)))
Bu sabahki oğulu,daha önce haberlerde geçmişti.Kireçleme hastalığı olan bir kovan vardı hemen anaarısını sıkıp öldürdüm.Kovanda 4 çıta ful arı vardı.Bu oğulda üç çıta gelir koku falanda verdim ama sorun devam ediyor.Eskiler yeni anaarının peşindeler.Bu oğulun filminide çekmiştik,hemde hacı amcaya çektirdim::)))Ama hata veriyor,iki sefer yükledim olmadı.Daha sonra sağ tarafada bir tek çıta verdim anaarı resme bakınca sağda duruyor yarın son dururma bakılacak.Yada elimdeki anaarılar yumurta atmaya başladı,birini kaptıracağız artık.Yani oğul veren kovanları buldum,fakat kovanların yarısına ancak bakabildim.
Geçen hafta doktorun yazlıkta doktorun yaktıgı kolum::)))Yedirdim giydirdim filan diyorya::))Kısa kol giydirmişti,kendiside uzaylı gibiydi hatırlarsanız.Kesin gene bu resmi alır.Bu tür resimleri alıp slaytlarda kullanıyormuş,hem kendi eseri,ben yakmıştım adamı diyede övünsün be::::))))))))))))Resmin başlığıda güneş yanıkları.
Bu gün aklıma acayip bir şey geldi.Şimdi bakıyorum güçlü arının yanındakilerde güçlü.Bu arılarda insdanlar gibi hırsmı yapıyor acaba.Zayıflarda hep sanki seçilmiş yan yana.
Bir resimi atlamışım yüklemeyi.Zayıflar sırası vardı,başlarına gelmeyen kalmadı,neyse.Bu resimdeki 14 numara beni yedi bu gün.Yarınanasını bulup öldüreceğim.Görünüşte kovana sığmıyorgibi duruyor,8 çıtada bir arı.Daha öncede aynı hataları yaptı dedim havalar soğuk ondandır ama yok,huyunu öğrendik bu saldırgan bir arı.41 Numara ise anası 3 yaşında kat vermiştik aşagıda resimler gelecek,memeler kapanmış hala anaarı yumurta atmaya devam ediyor.Yani meme kapandimi anaarı alıp başını gitmiyormuş bunuda gördüm.
Bazı kovanlar nostaljik işlerle meşguller.Yarısı duvarda duruyor,yandada4 örülü çıta var bakan yok.Hemen katı indirip üç kapalı yavru kata alındı kattaki çıta sayısı 8 oldu,kuluçkalığada 2 örülü petek verdim,birde ham petek .41 Numaranın anaarısı.Şu an 3 çıtayla başka bir kovana alındı.Kaliteli bir anaarıydı.Ama ömür işte bitiyor göz açıp kapayana kadar.
Bu çıtada hem kapalı meme var hemde anaarı aynı çıtada yumurta atıyordu.Memeli çıtalarıda başka bir kovana aldım yarın sabaha kadar kapalı bir kovandsa dursunlar belki bir iki memesini kullanırım.Yani meme kapandımı ana oğula çıkar derlerdi bu çıkmamış.Asıl 41 numarayada kutulardan yumurta atmış ve ilk defa yavru kapatmış bir anaarıyı verdim,janter kafesiyle sabah serbest bırakılacak.Şimdi gen anaarılara çok ihtiyaç var Trakya için.
Anaarı üretiminde en iyi özelliklerden birisi,janter ekipmanlarına kafes takılabilmesi.Çıkan anaarılar birbirini kırmıyor,işiniz olursa çıkan kafeste kalıyor.
Kutularda en iyi sonuç dört gün kapalı kalması,üç günde oluyor ama en iyisi 4 gün.İki gün beklettigim iki kutu vardı,dışarı çıkardım arıları ne oldu anlamak mümkün degil.memelerde gitti,8 gözde 3 anaarı kalmış arılar nerede belli degil.4 gün beklerse hiç sorun kalmıyor .Resimde kafese çıkmış anaarının kutuya bırakılma resmi var.Bu çok rizikoludur,eşleşmemiş ana kolay kolay kabul görmez,arıları az diye rizikoya girdim,bakalım ne olacak,anaarılarda çıkmıştı.Asıl burada yapılması gereken,kutuya bir kepçe genç işçi,at içine bir anaarı,yiyeceginide koy,kapat dört gün.Doğrusu bu yani.


Janter ekipmanlarından meme ve kafesi.
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

7 yorum:

  1. Bende Bir prof.'un kitabında okumuştum.Kapalı ana varsa kovan oğul vermiştir.Diyordu.Fakat kendi deneyimlerimde öyle olmadığını gördüm.Yanlışlık bizdemi anlamadım.
    Bakan olarak bu konuya ciddi bir açıklama getirirseniz seviniriz.

    YanıtlaSil
  2. Alicim :
    O agabeyin yine saydı doğru 75 taneymiş.

    YanıtlaSil
  3. Emin abi bizdeki proflar trışkadan prof.Gerçek arıcılık yapıp deneyimleriyel kitap ve bilgi aktaran yok.Yabancıların kitaplarını çevire çevire bir hal oldular.Sonrada Prof ünvanı alıp yattılar.Heralde o diplamalar mezarda işe yarayacak.Yazdıkları kitapların arkasına bak,yazmamışlar kopye çekmişler birde kopyalamayın diye not düşerler::))

    Her şey ezber biri bir şey demiş herkes onu diyor.Geçen hafta Oktay aradı.Kaptanın arıları bir yere götürüp 10 gün sonrada eski yere yakın bir arılık yapmışlardı.Arılar 10 gün sonra eski yerine gitti.Profların kitabında 5 gün derler.Profta haklı yalanmı söylesin çevirdigi kitapta öyle yazıyor.Adam hiç merak edip denemediki.

    Şimdi eskisi gibi ahkamda kesemiyorlar,yıllardır anlattılar hep boş.Bir alimin sözü vardı diyorki,1000 sefer yap diyecegine,1 sefer yap.Blokçular olarak biz yaptıklarımızı gösterdik.Proflarda çevirilerini anlatıp duruyorlar.Anlattıklarına kendiside inanmıyor çünkü yaşamadılarki olayları.Bana diyorlarki çok etkili anlatıyorsun,ben yaptığımı anlatıyorum,yaşadıklarımı aynen aktarmaya çalışıyorum,doktor biraz ayarımı bozuyor ama ne yapayım.Doktorum derki çok imla hatası yapıyormuşum::))Millet demekki imla hatalı seviyor::)))Benim elimden gelen bu be Emin abi ne gaz verdin yazdıkça yazasım geldi haaaa::)))

    Murat abi sen saydığını söylüyorsun kaç kişide senin gibi saydı ama söylemiyor.Bunu saymak hamsileri saymaktan kolay ama::))

    Yorumlar için teşekürler.

    YanıtlaSil
  4. arıcılık konusunda diyecek sözüm yok sen aşmışsın her şeyi ben beni ilgilendiren konu hakkında yorum yapayım mesela kovan kapakları.bana göre bu kadar uğraşıyorsun ama hatalı kapaklar bir kere hava deliklerini düz açtın yağmur alacak meyilli olması lazımdı. ikincisi galiba kenarlarına saçtan kuşak döneceksin.ve kuşakları düz olarak çakacaksın kapaklara gene yalnış:) gene yağmur alacak denenmiş ve çözümü bulunmuş olarak diyorum çaresi kapaklara çakılacak kuşakların üst kısmını kapağa gömüyoruz biz.neyse böyle olmayacak ben resimli anlatım yaparım keşke daha önce yapsaydımda sende ona göre yapsa idin.nasip bir daha yaparsan artık dediğim gibi yaparsın abi.herşeyin hayırlısı olsun.

    durmak yok yola devam.....:):):)

    YanıtlaSil
  5. Yalovalı ilk etapta onu düşündüm ama bıçak uygun olmadıgı için dört seferde delersen düşündüğümüz açı kalmadı.Planyada açıyı ayarlayıp delsem olacaktı altan yukarıya meyil verebilirdim,çok uğraştıracaktı.Kapaklara saç dönecem pervaz yerine,içiten ve diştançekomastik yapıp boyayacagım,aslında çok şey düşünüyotum ama::))düşündüklerini yapamadıktan sonra kıymeti kalmıyor.

    Aşma konusuna gelince o kadarda degil,daha o kadar eksigimiz varki oooo.Birde imkansızlıklar her şeyi düşündügün gibi yapmana mani oluyor,bizim köyde biri var gönülde,yok elde demiş::)))

    uyarılar için teşekürler.

    YanıtlaSil
  6. Ya arkadaş ağlamaktan gözlerin şişecek 8 tane kovan bakımı yapıldı hepsi hepsi. Yok kolu yanmışta yok kamburu çıkmışta falanda felanda:))) ayrıca o ne çıtaların üstünün hali hani çerçeveler jilet gibi olacaktı bana gelince konuşuyon:))

    YanıtlaSil
  7. muhteşem abi resmi büüyütüp baktım hakikaten fena yanmış banımız be, güneş yanığının bu derece etkilisini yeni gördüm resmen su toplamış be bari önceden merhem veya hiç olmazsa çamur sürseydin be alicim, yinede geçmis olsun.
    Şu kovanda kapalı meme olayına gelirsek bende 10 gün önce ümraniyedeki kovanımın birinde kontrollerde üç adet kapanmış meme gördüm ilk eteapta eminin dediği gibi oğul çıkmış dedim çünkü öyle öğrenmiştik ama baktımki çıtalar ful günlük yumurta dolu bende kapalı memeleri keserek ümraniyede bahçedeki iki kutuya verdim gerçi onlarında hayrını görmedik ya. Neyse yani gerçrklerle anlatılanlar biraz farklı gibi.

    Baki selamlar.

    YanıtlaSil