21 Mayıs 2008 Çarşamba

ŞENOL SEN SUS,GEZMİYORUM ARTIK

Geçen sene bu tepeden bayağı filimler almıştım.Bitişigimizdeki Mitat amcanın bahçesinin çitleri görünüyor.
Benim gelecegimi biliyorki yeşil soganlar hazır:))
Geçen seneden kalma koltuklarımız.Arılıkta koltuklarda oturuyorduk.Koltuğun arkasında bir yer var,24 saat güneş almıyor.
Artık istesemde istedigim işlere yetişemiyorum.Saldım çayıra durumları çıkabilir her an.Bu resimler dün akşamdan.Tüm ana kutularındaki gözler numalalandırıldı,herşey çorbaya dönüyordu,numara gibisi varmı ya.Gezmek istemesenizde bazı yerlere gitmek zorunda kalıyorsunuz.Trakyalı diyecek gene mahalle ....... gibi geziyon::))
Dün tüm kutulara numara verildi ama,hepsine şurup veremedim,çünkü karanlıkta ne anayı görebiliyordum nede yumurtayı.Şurup vermeyi bu akşama bırakmıştım ama?(20-5-2008)
Buda bu akşamdan 21-5-2008 akşamı.Kadir başkana kutulardan bir anaarı alıp,anasız arıya verip,Şile'ye gidilecek.Dalda bir oğul var.Hacı amca ne zamandan beri bekleyip duruyordu bir kovanı çok zayıf,ona takviye verecek oğul yok.Bugünde hacı amcam yok oğul çıkmış.Hemen zayıf bir arısı vardı geçenlerde çaktırmadan başka yavrulu ve arılı çıta vermiştim.Hacı amcada diyorduki ya bu kovan bayagı canlandı ::)))He hacı amca bu sonradan açılıyor diyordum.Bu akşam o kovandaki anayı sıkıp attım.Oğulu tepesine indirdim.Hacı amcanında olaylardan habri yok,yarın bakacak bu kovana ne oldu diye::))
Oğulla birlikte bu kovanda 3 çıta arı olmuştur.
Sonra Şile Kızılca köydeyiz,kestane kim ne derse desin daha öncede demiştim zamanında açacak.
Geçen sene bu vakitten üç gün sonra gene aynı resimleri çekmişim.ayın 10-15 şini bulmuştu açması. Geçen seneki sitemin mayıs ayına giderseniz bu resimlerden daha ileri kestane püskülleri görürsünüz.
Bir yerde acayip inelti geliyordu,dedik heralde oğul var.Bu sarmaşık dere boyu nasıl inliyor.Saat akşam 8 olmuş felaket arı sesi vardı.
Resimler geç vakitte çekildi flaş patladıgından kaliteleri iyi degil en iyileri bunla
Çok kademeli bir durum var ortada. Hafifte yağmur atıyordu biz gezerken.
Son hallerimiz bunlar işte.
Yani bunların nektar vermesi 15 günü bulur,ama ufak ufak hazırlanmaya başlayacağız.

Birde oğul nasıl alınır herkese bir göster diye çıkmıştır bu oğul.Oğula bakın nasıl alınıyor.Şipşak operasyonun başlaması,50 metreden arılı kovanın getirilip oğulun içine alınması ve yerine götürülmesi 5 dakika sürmemiştir ha.Filmi Kadir Gürkan çekti.Sonra hemen Şile'ye devam edildi.


Tırpanla ot biçmesini bilenler eksiklerini gidersin diye çekilmiş bir eğitim filmidir.Ot nasıl biçiliyor şekil,filimdeki gibi::)))))))Salı günün akşamındandı,kutuların serisinin içinde.

Not Eregli haberlerine döneceğim,ama doktor fazla açık vermedi,pusuda beklerem.::))
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

2 yorum:

  1. Hahaaa bi daha oğul çıkarsa haber ver orada armut gibi sallanan oğul öylemi silkilir.
    Tırpancılara acıdım helak oluyorlar teknikleri yanlış onlarada hayrıma eğitim veririm söyle:)

    YanıtlaSil
  2. Bazıları permatikle tırpanı karıştırıyor.Orjinali filimdeki gibi biçmektir::)))

    Bi daha oğul çıkamaz merak etme arılara dedim eğitim için filim lazım az bir şekilde çıkın diye.Yoksa oğulla bizim işimiz olmaz.Ben arıcıyım başkalartıyla beni karıştırma.::)))

    Biz öyle ara sıra piyasaya çıkmıyoruz her şeyimiz ortadadır bizim.

    YanıtlaSil