2 Mayıs 2008 Cuma

BU GÜNKÜLER

Bu gün öğlen yemekte sosyeteyi yeniden açtım.Dün yediler be.En son pes ettim kapatım.Bu gün bir parça karton yaktım körük yani.Parfüm fısfısınada şurup surat maskesinide taktım,dünden kamçıyı yedikya::))Bir çıtasını aldım birde anaarı memesini ,bu dondurma kutuları süper oldu be,balkonu kutuyla donatmayı düşünüyorum::))
Biraz dinlensin burada iniltileri akşam iyice artmıştı be.
Paydostan sonra pelitlideyim.Ispartaya giden arıya verdiğim anayı çıkarmışlar.İki çıta çektim ikici çıtada geziyordu anaarı::))Bu sene zaten bir acayiplik var.Yalancı anaya kapılan arıya tutyorum anaarı salıyorum içeriye direk kabul ediliyor.Balkon sosyetesini götürdüm gündüz kafeste durdu akşam saldım sabah baktım geziyor,bu kadar çabuk kabul edilme şaşırtıcı.Demekki anasız kalma süresi uzadıkça arının kabul durumuda sakatlaşıyor.
Son "Miller metodu"anaarı üretim çıtasınada yumurta atılmış,bazı yumurtalarda yamulmuş yarına çatlayacaklar var yani.Hemen bir kovan bölüp çıtayı düzenleyip verdim.
Bu tür resimlerede ihtiyacımız vardı,haber yapmak için aradık bir tane sağlam resim bulamamıştık.
Birde memeler sallansın o zaman resimleyip haberi yeniden sıralayacagız."Miller metodu anaarı üretimi"ni ilk bu kovandan yapacaktık olmadı.Anaarı yaşlandı heralde istedigim zamanlarda yumurta atmadı.Bu arı yaklaşık 8-10 çıta kışlıyor.Geçen sene o kadar zayıflatmama ragmen geriden gelerek kışa tüm arılardan güçlü girdi.Arıda sanki yüksek mevcutlu olma hastalıgı var.
Burada daha iyi gözüküyor dik duranlar günlük yumurta,yan yatatmaya başlayanlar iki günlük oluyor üçüncü gün yumurta degil larva oluyor.Çok nadir bazen sorunlu yumurtalar 5-6 gün çatlamadı diye haber yapanlar olmuştu.Ben denk gelmedim.
Şİmdilik millerin son çıtasından görüntüler bunlar.
Not.Yalnız tranfer yapmasını bilenler için bu miller metodu sinir bir şey haberiniz olsun.Beni sinir ediyor ama başladık bitirecegiz sanırım amatör ve yaşlı arıcılara çok faydalı olacak.Boş ve zaman sorunu olmayanlar yapmalı bana iyi gelmedi diyebilirim.Pilan yapma şansı bırakmıyor size.Planlar habire aksıyor.
Dalaklarınızı atmayın::)) Lazım oluyorlar be,jeton sonradan düştü.Bu kovandan çıtalar almıştım hemen dalak takmış.
Hesaplarıma göre bu gün bu kovanın ilk işçileri çıkmaya başlaması lazım.Arı konulalı 21 gün oldu artık.
Yavru durumu iyi bir kaç gün sonra bu hızla devam ederse bu kovan bu arıları almaz.
Dalagı koparıp,en üste olan balıda dişlemiştim.Samanlıga gidip iki küçük çıtaya sogukta ham petek taktım.Zor zoruna yapıştırdım işte.Yarına kadar dalak takacagına ham petek işlesin demiştim.Bir düşündüm hazır dalak var,içindede işçi yumurtaları,samanlıga gidip birde boş çıta getirdim.Üstünü yapıştırdım ısıtaraksonrada teli kızdırdım şahaner oturdu be.Dalaklarınızı atmayın ne yapalım diyen varsa bana verebilirsiniz::)) Dalaklarınız itina ile değerlendirilir.
Yukardaki boş bölümler dişlerim tarafından açıldı.Eminim sizde olsaydınız dişlerdiniz.
Miller çıtasından kırpılan parçalardada işçi yumurtası var.Vakit geç olmuştu onlarıda üşümesin diye içeriye dayadım yarına bunlarıda çıtaya tutturacağım.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

2 yorum:

  1. Ali kardeşim, yaptığın miller yöntemi şimdi oldu.
    işin aslı budur ama sen fazla kestin peteği üçgenler daha kısa olur ve aralar daha geniş olur.Hayırlı olsun bunu yaptığın kovana kek veya şurup verirsen çok güzel memeler elde edersin.
    Bu işin aslı çerçevenin altından 3-5 santimlik şerit çıkartarak yapılır. Oradan çıkan parçada boş çıtaya bağlanır onada meme yapar arılar.Sen koca çerçeveyi kestin. Sana bunun çizimini yollarım. Tebriklerrr....

    YanıtlaSil
  2. Selahattin abi suçlu ben degilim.Verdigim kısa petege yumurta atmayıp,işçilere koca petek ördüren anaarıda::)))


    Verdigmde petek kısaydı,dikkat ederseniz tel yok.Telsiz öyle buyuk petek verirseniz sonuç arı taşımalarda felaketle sonuçlanır.

    Daha önceki Miller metodu için verdigim çıtalarda bazı memeler kapanmış bazıları açık.Güzel baba memeler var,resimleri almaya başladım.

    YanıtlaSil