20 Mayıs 2008 Salı

TEKİRDAĞ EREĞLİ,İLK GÜNDEN RESİMLER

Doktorumuzun çıtırlarına bakın::)))
Doktor abimiz yumurta göremiyormuş,haksızda degil bu zamane anaarıları larva yumurtlamaya başlamış:)
Kendilerine yumurta ve larva gösterilip,birde izah edilmiştir.
Yalancı anaarıya kapılmış bir kovan çıtası.Ben genelde uğraşacaksam bu tip kovanlarda.Arı az ise çıtasıyla alır 15-20 metre uzaga bırakır gelirim.Genelliklede uğraşmam.Doktorumuzun orda uğraştım.
Birde arılar çoksa kovanı kömple alırım sıradan,hiç olmadık yere musluguda önceki yere ters itikamete çevrili şekilde bırakırım.Yerinede boş bir kovan.

Bu iki sistemdede bulundugu yerden havalanan arı eski yerine gelir.Yalancı kendi yumurtalarının başında kalır,beklesin dursun işi bitti.Doktorumun iki kovanında yalancıya gidenler olmuş iki sistemde uygulandı.Birisi daha sonraki haberde anlatılacak.İlk defa olmadık iş başıma geldi,hayret ettim nasıl oldu henüz anlamışda degilim.
Yalancı anaya kapılmış arıların anaarı yapma istekleri.Ama babalarının çıkmalarını beklemeye devam ediyorlar.
Bazı kovanlarda yaşlı anaarılar var,işçi gözlerine bile erkek basıyorlar.Bunlarıda ben traşladım.
İşin ilginç yanı ise doktorumuz herkesi uyarır,aman ha artislik yapmayın.Arılarınızı maskesiz açmayın diye şu hale bakın maske yok,arılara maskesiz bakım yaptım.
Evet iskendermi yaprak dönermi bir porsiyonu hazır.
Çıtalar o kadar düzensizdiki sormayın,bazılarını görüntüledim aşagıdada gelecek.
Doktor abim ilk koloni kayıt sistemine istemeyerekte olsa geçti yoksa,her şey çorbaya döndü.8 kovan diyor ama.Ne sekizler var,her kovan belki üç dört sefer açıldı.Medyanın en popüler magazin ve anaarıcısı gelmiş anaarıda üretilmeden durulmazdı.Hemen boş yatan 6 kutu ve bir ruşete 9 aşılama başlatıldı,onuda daha geniş ve resimli bir şekilde daha sonra diyorum.
Bir arı iğnesini sapladı,çıkardım ama kalan parçayı gözle bile görülür görünce,resimledim gitti.
İğne çıkmış hali direk resimden gözüküyor.
Öyle güzel petek ve tel takılmışki sormayın.
Bu şekilde tutuldugunda dışta duran teller petegin daha geri gitmesine mani oluyor.
açayip bir sistem işte.
Çıtalara bakım yaptıgınızda en son kovanı kapoatacagız.En son yapılacak işlerden biri çıtraların aralarını açık bırakmayın.Yoksa tek çıtalar ikiz gibi görünüm veriyor.Yukarda şaftı kaymış bir petekli çıta.
Manzara nasıl görünüyor sizce.Çıtaya el kadar ham petek yapıştırırsan karakovan balı alırsın.
Alın size kara kovan balı.Kovan içi tüm bal oldu her çıta birbirine geçmiş sanki,istemeyerek tabikii.
Maşallah arı çok sakin,15 çıta arıya bakım yapıyorum maskemniz malisef yok.Operaşyon bitmek üzere.Çıta birazdan elimizde olacak.
Evettt operasyon bitti,karakovan balı elimizde.Kovanın katı korüğün altında ve arının gücüde ortada.Belki ful yarım saat bu kovanla uğraştım.Bir arı soksa be sokmadı bu duruma rağmen maşallah.
Bu kovandan larva aldım,şu an 4 meme katlı bir kovanda besleniyor.
bundan sonra dört çıtalık bir anasız kovanı açtım.İki gözüm ve burnumdan sokulduk.
İyikide gitmişim doktor abimin eşi evimiz bal gördü dedi::))
Muhteşem abimin bahçesinden bir gül,güller ayrı olarak yayınlanacak hepside nefis güzelleer.
Arazide gezerken rasladığım bir tosbağa.
Aslında daha sonraki haberde çıkacaktı bu tosbağalar ama.Doktor abim dedikine,başkasındada var,haberi bas ellerinde patlasın dediya,bende bastım gitti.
Küçük kablumbağanın boyun etraflarında bile bir sürü kene vardı.Ama hiç birine dokunmadım.Muhteşem abi doğal hayata mudahale etme dedi.Ama bir daha keneli tosbaga bulursam doya doya kenelerini koparacağım.
15-16 tane filan kene vardı,demekki keneler kablum baga bulamayınca insanlara geliyor.Düşünüyorumda doğal hayat yok oluyor,arazilerde inek ve koyun keçi kalmadı,kene ne yapsınki degilmi?



Enson bıraktım gitti,yolun açık ömrün uzun olsun,çoluk çocuklarınla huzurlu bir ömürler dilerim tosbaga kardeş.

“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

2 yorum:

  1. Yahu orada başka burada başka konuşuyon sen değilmiydin abi bu ne güzel karakovan balı diyen:)tanesi 2kg olan 10 çerçeve olacağına tanesi 4kg olan 7 çerçeve olsun diyen kimdi be yav:)

    YanıtlaSil
  2. YİNE UYARICI GÜZELLİKLERİ ORTAYA KOYMUŞ BİLGİ PAYLAŞIMI VE GÜZEL RESİMLERLE GÜZEL BİR ÇALIŞMA OLMUŞ DOSTLUGUNUZ DAYİM OLSUN
    KOLAYGELSİN

    YanıtlaSil