14 Mayıs 2008 Çarşamba

ALLAHTAN HAYIRLISI,DAHA İPİN UCU KAÇMADI::))

Miller metodu anaarı yetiştirme.Bu çıtayla sona erdi.İlk bu kovandan üretim yapılacaktı ama en sona kaldı,en geç bu yumuta attı verdigim ham petege.
Doktorun meşur yediz yumurata atan anası ne arıyor buralarda.Demekki isteyerek aralara karıştı.Bu dul anaya benziyor yav::))Pazartesi akşamının resimleri bu son miller metudu resimleri.
Zamana karşı bir yarış var,ama dağ tipi kovan bana çıta yetiştiremiyor bu aralar.İkide bir çıtasını alıyorum,olur olmaz zamanda aç kapa,pazartesi akşamı en az on onbeş iğne yemişimdir.Bu sıralarda havalar biraz nazlı,almanyada 30 derece burada akşamları 12-13 derece olunca arı açarsan az bile sokuyor diyenler vardır gibime geliyor::))Arıyı açıp kapatsan gene iyi her göze bir arılı çıta,bunlara meme takacaksın,şurup vereceksin bir sürü oyalanılıyor ilk tur çok meşakkatli.Kutu bir tur atsa,minik bir kovan,git anayı al bir kaç gün sonra yeni meme ver,hiç bir sorun olmaz.
Birde yukarda arı sokmalarında unuttum,sokmalardan daha sonramı hemen sonramı seri şekilde iğne yedigimiz için orası belli degil.Ellerim sanki kemikleriyle birlikte kaşınıyor.Doktorumuza durumu ilettik,dediki beklazon kullan,bende bir kaç gündür süürüyorum ellerime.Acaba yanlışmı yaptım geçmiyor kaşıntılar,acaba bu beklazon pomat içilecekmiydi?,doktor işini düzgün yap,bu ne yaa,uyuz gibi kaşınıp duruyom.
Bu arada ufak tefek sorunlar yaşayan arkadaşlarımız oldu.İlk defa anaarı üretirlerken,bundan sonra sanırım sıkıntımız kalmaz.Dün akşam farkettim birde beyaz kovanda Murat Akın abi bir konu açmış.Bu sıralar beyaz kovana falan bakamıyordum bu gün heralde bir göz atarım.Yalnız iş bir kaç kişiye odaklandırılmış,ben geçen sene anaüretmeye başladım,bu senede hatalarımızı daha iyi anladım,ama yıllardır bu işi yapanlar,düştüğümüz durumla kıs kıs gülmüşlerdir.Ben düştügüm hataları herkesle paylaştım.Herkeste hatalarını paylaşınca durumlar düzeldi.
Kutular araziye serpiştirilmeye başlandı,bir kısmı arılı olarak samanlıkta,bekliyor.
Balkondaki sosyete sayısı ikiye çıktaı ama balkon kıştan beri berbat oldu.Artık yavaş yavaş bunlarada yol gözüktü,evde hatunla yaz günü papaz olmanın ne anlamı var, oğlum akıllı ol diyorum kendi kendime,kışın kovan getir nasılsa kutuya alıştılar kovana neden alışmasınlarki::)))
Akşamları sandık kapaklarına devam ediliyor,sandık kapaklarını bırakıp evdede dağ kovanına çıta telleme ve ham petek takma faliyetimiz devvam ediyor.3-5 arıyla oğlulla uğraşanları gördükçede sviniyorum.Olaylara şimdilik hakim oldugumu görüyorum.Oğul durumları iplerin kaçtığı bazı şeylerin çarşafa dolaştıgı anlamına gelir,haber vereyim yani.


Az kaldılar yakında sinemamızda olacaklar.Hayırlısıyla ipin ucunu kaçırmadan bir kestaneye gidebilsem.Kestanede izinli olacağım kısmet olursa,o zaman sıkıntı falan kalmaz diye düşünüyorum::))

Gerçi sıkıntısız arıcılıkmı olur yavhuuuu,hep sıkıntı ve koşturrrrr.Nereye kadar beeee???????????????

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

12 yorum:

  1. Ayıptır ya sen benim ana arının fotosunu al boyasını sil birde fotomontaj yap yayınla arkadaşlar lütfen yapmayalım bunları bloglarımızda kendi ana arılarımızın fotolarını kullanalım lütfen:)))

    YanıtlaSil
  2. Selamlar
    Murat hoca hatasını gizlemeyenleri seçmiş olmalı. Ben çalışıyorum. Çalıştığım için hatada yapıyorum. Çalışmamış olsam hatamda olmaz. Ben kimseye gülmem ve bana gülene de aldırmam. Bende yazacağım ama şu aralar meşgulüm. Ben janter kullanıyorum bunu biliyorsun. Bende janter aletinde çok ( 180 YTL ) damızlık ana öldürdüm.
    Başarılar.

    YanıtlaSil
  3. Hakikaten bu kadar işi yapacak zamanı nerden buluyorsun ali abi,biz seni izlemekten yorulduk, sen koşturmaktan yorulmadın...

    YanıtlaSil
  4. ::))Demekki bir doktor degil janterde anaarı öldüren::))

    Bak bunu bilmiyorduk.

    YanıtlaSil
  5. Sayın bakanım isteyen gülsün isteyen de ağlasın yoksa üzüldünmü? Enerjine de hayranım. Galiba sayın doktor beyin bu işte parmağı var.Doping falan mı uyguluyor?

    YanıtlaSil
  6. Şeker abi doktorun kendine faydası yokki bize olsun.

    Abi üzülecek bir durum yok,ben elimden geleni yaptım.Başarılıda oldum,gerisi hikaye.

    Ugur kardeşim normal çalışmamı yapıyorum.Bu işleri yaparkende yalan ve yanlış bir şey ilave etmedinmi gerisi geliyor işte.


    Yalan ve yanlış yapanlar nasıl silindiler görüyorsun.Biz bildiğimiz yolda dost doğru gidiyoruz.

    Aklıma bir şey geldi şimdi.Eskiden Gırgır dergisi vardı,75-80li yıllarda.Her çarşamba çıktımı alıp okurdum.Maceralar devamları haftaya kalırdı.İnsanların artık bir gazetesi bir dergisi gibi oldum.Kaç kişinin kendinden veya başkasına söylemiş ilk bilgisarımı açtımmı Ali Türke bakarım diyen çok.Binlerce resim kazandırdım arıcılara,bilgi derseniz ne bildimse paylaştım ve mutluyum,amatörlere yönelik filimler daha kaliteli bir belgesel gibi çekilebilir aslında.Göstererek öğretmek çok önemli,ilk zamanlar bayagı stres yaptı ünlü olmak,ama atlattık,Murat Çakır o zamanlar çok destek oldu,sen var gücünle çalışıyorsun biri moralini alt üst edebiliyor,kendi kendine diyordunki siteyi sil ve hiç bir işe bulaşma,bu bunalımları atlattık.O zamanlar zordu hepsi geçti,şimdide çok kişiyi kırarım yada MSN den silerim,kardeşim derdin ve sorunun varsa sor,yok kaç arın var,yav sanane benim kaç arın olduğundan,dimi yani.Diyelim hiç arım yok ne yapacagız bilgilerde yok olmazya.::))



    Çokmu bilgiliyiz aslında alakası yok ama bir şeyler insanların ilgisini çekiyor.Doktor abim derki insanlar gülebilmek için para veriyorlar,tiyatro gibi,skeçler gibi,bana sen insanları beleşe güldürüyorsun,vede insanları güldürmek çok ciddi bir işmiş kendileri öyle dedi.

    Yani anlayacağınız bazılarına bağımlılık yaptık,hatasız kul olmaz ama beni hatalarımla seven çok ne diyeyim başka.Birde bazı şeyler Allah vergisi demekki satışımız iyi::))))

    Şimdilerin gırgır dergisi benim be::)) okuyun işte::)))

    YanıtlaSil
  7. abi hiç ama hiç gülmeye halim yoktu arılarımın durumu malüm allah senden razı olsunki bu durumda bile güldürmeyi beceriyon.sen olmasan halimiz nice olurdu

    YanıtlaSil
  8. SAYIN ARI BAKANIMIZ SAYENİZDE ÇEŞİTLİ ANA ARI ÜRETİM METODLARINI ÖĞRENDİK.
    LAKİN ŞU DAĞ TİPİ KOVANI BİR BOŞLUK BULABİLİRSEN ANLATABİLİRMİSİN.BENİM YAPTIĞIM 20 ÇITALIK KOVANLARA BENZETTİM.BİRDE YAZILARINDAN YANLIŞ ANLAMADIYSAM EPEYCE VERİMLİ GİBİME GELDİ.BEKLEMEKTEYİZ.ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDER,ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİM.(gerçi bu kısımda yağın dozu biraz kaçtı gibime geldi ya )

    YanıtlaSil
  9. Emin abi dağ tipi kovan,sırf anaarı üretim kutularına çıta hazırlamak için yapıldı.Bunu yazdım ama o kadar çok günlüğe eklememeler yapıyorumki arada kaçtımı bir daha bulunmuyor.Bu dag kovan kutulara şimdilik çıta üretiyor kışında,anaarı kutularındaki çıtaları korumakta kullanılacak.Tekrar çıtaları geri toplayacam yani.Yanlız ilk defa senin mesajında bir anlaşılmazlık sezdim sanki.Yada bana öyle gedi .

    YanıtlaSil
  10. very nice job good luck for honey

    YanıtlaSil
  11. Aydınlattığın için sağol.Benim yaptığım kovanlarda 20 çıtalık.Standart 20 çıta alıyor.
    Yazılarından sanki bu kovandan memnunmuşsun gibi hisettiğim için fikrini almak istedim.
    Mesajdaki anlaşılmazlık buysa sormak istediğim buydu.FAKAT parantez içindekiyse ki o olduğunu
    sanmıyorum elbetteki şakaydı.Parantezden öncekinler ise tamamen gerçek düşüncelerim olduğunu zaten bilirsin.
    Tekrar iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  12. Emin abi geçen sene ilk defa ana üretik,ve anayı üretmek yetmiyormuş.Kutularda sorunblar hala devam ediyor.Belli bir temel birikiminiz yoksa malzeme olarak sizi bu sıkıntıya sokuyor.Bu sıkıntıyı ortadan kaldırmak için yapmıştım,dağ kovanını.yıllardır anaarı üretenler bu konu kesin başlarından geçmiştir.Yav kardeşim şunuda yap demedi ben ona yanıyorum.

    Abi artık sorun kamadı diyebilirim.Birde ilk anaarı ürettikten sonra gerisi ve kalitesi gelir.Sıkıntısı olan tel edebilir,meil atabilir,MSN den görüşebilir.

    Bu arada sen hala anaarı üretmedin::))Yoksa saklıyormusun abi ::)))

    YanıtlaSil