1 Mayıs 2008 Perşembe

ÇALIŞMALARA SON GAZ DEVAM EDİYORUZ

Bıktırdı ama ne yapayım.Sona yaklaştık gibi.Her akşam 300 parça tahta,bizim oralarda bir tabir vardır itin enik gezdirdigi gibi diye.Tahtalar habire yer degiştirip duruyor.Bir tanesini monte edip ölçü nasıl diye kovana idareten bir denedik.
Daha havalandırma delikleri delinecek ,sac pervaz ve üstüne kontra ve gene sac of offf.
Dün akşam son şekli verildi,artık kalıcı ölçülere tahtalarımız boylandı,enden yandan boydan almak yok artık.Acil montajcılar aranıyor yer Gebze,işi verecek olan bakan::)))
Öğle yemeğinde dün eve gidemedik.Koştura koştura Pelitliye gittik.Yapılması gereken işler var birde söz verdik.Münübüs duragının arkasında bir arılık,içerden çektim münübüsün içindenyim yani.Doldumu kalkacak bizde bulduğumuz malzemeleri topluyoruz.
Gebze münübüs duraklarının bitişindeki arıların zomlanmış resmi.İlk miller metodundaki işlere bakıyoruz memeleri sallamaya başlamışlar,durumlar iyi acele ediyorum mesayi başladıgında işyerinde olacagızya,heralde arılıkta olduğumu haber alanlar oldu,o kadarcık kısa süredede 6 telefon görüşmesi yapıldı.
Süngerle formik vermiştim bu hoşuma gitti,hala ıslak yeniden bir uygulayayım bakalım ne olacak.Anaarı ürettiğimiz kovanda süngerle formik vermiştim aradan 3 gün geçmesine rağmen ıslak kalması iyi sevindim yani.
Almanya'daki formik asit uygulamasında asit daha iyi yayılabilsin buharlaşsın diye açıkta asid verilip kartondan fitillerle buharlaşmyı dahada yayıp çogaltmak için ekipmanlar var.Burada şunu anlatmak istiyorum,bizim uygulamalarda yeterli buharlaşmayı sağlayamıyoruz,ped yapıp delikler koyuyoruz arıda onu propolistle kapatıyor.Birazda asitlerden şikayetçi olanlar var uygulama yapamadıgımız için başarısızlık söz konusu oluyor.Benim kontrolum 3 gün sonra yapıldı hala sünger iyi ıslaktı 2 gün daha idare eder bu şekildeki bir uygulama 3 sefer yapıldıgında,yüzde 90 başarılı olunur diye düşünüyorum.Bu arada kutulara çıtayla arı verdim,memeleride vererek samanlığa kaldıracam ama telefon trafiğinden bir kurtulabilsek.En ilgincide evden aradı hatun yemege gelmeyecekmisin diyecek diye peşin dedimki kısa kesecemya::)))Benim işim var gelmeyecegim.Karşıdan duydugunuza bakın.Ben zaten seni sormuyorum makina yanındamı::(((( Yuh yani,insanın yüzüne bu denirmi be::)))Ama iyi oldu makina zaten hep yanımda.
Kafkaslardan birini bir arkadaşımıza göndermem gerekiyordu.Daha önce vereyim demiştim bu sıradada arısı ana kaybetmiş,benden gönderebilirmisin diye sorunca yarına inşallah demiştim.Anayı kafesledim attım cebime.
Bu kovanada Rizeye giden kutu anaarı yapmıştı.Ben eşleşmeden gelemdi diyordum geçenlerde bir baktım ilk çıtır tırmalıyor ruşette,genç ya her göze bir iki basmış yumurtayı.Hemen onuda kafesleyip buraya verdim.Gebzeye geldikten sonra jeton düştü,kutu açık kaldı,hemmen hacı amcaya telefon ettim dedimki en öndeki kutuyu kapat.Tamam dedi kapatmıştır heralde.
2006 yılının eylül 15 şinde gelmişti bu anaarılar maçahelden.Şimdi düşünüyorumda biz bu bölgede bile eylülde arımız eşleşince seviniyoruz.Artvin gibi bir yerde eylül 15 de nasıl eşleşti anlamak zor,zaten 5 anaarının birisi yan kovanda bulmuştum,buraya gelince eşleşmemitiki demek erkek aramaya çıkıp yan kovana girmişti,gene ilk kovanına koydum ama sonra yok olmuştu.Maçahelden gelen 5 arıdan üçü kabul edildi.Dışardan baktığınızda işin iç yüzünü bilemiyorsunuz yazılıp çizilene inanırsanız durum ortada.Bence Türkiye'deki son koloni kayıplarının altında Maçahel ve kafkas arısı vardır,mersedesle her yerde gidilmezki.Ama birileri mersedes taksiyi dağda kullanırsın diyor işte durum bu. Şimdi diyorlardır nereden sattık bu adama saf kafkasları diye,emiminim pişmanlardır benim gibi saf bir müşterileri olduguna.
İnşallah sorunsuz yerine ulaşır ve verildigi kovanda kabul görür.Bu ananın kızıda Kayseride fatihte ve şu an 9 çıtaymış.Ama kafkas bence buraya uymuyor.Şimdi arılarım katı doldurmaya başladı.Ama aynı beslemeye tutulan kafkas 7 çıtada.Ve en iyi gelişenide bu,ötekiler biri 4 çıtada,biride 5 çıta.


Hayret dün saat 4 te kargoya vermiştim bugün saat 7 telefon geldi,Ali abi anaarı geldi kovana verdik::)))Maşallah Allah nazardan sakınsın.İnşallah sorunsuz kabul ederde arılar asıl amaca uşlaşılmış olur.Anaarısı Şükrü hocanın Ispartada'ymış hemde kovana vermiş::))

Not.

Bu anaarıyı almaya giderken de ilginç bir olay yaşadım,sonunu merak ediyorum,kerizlendikmi,gerçektenmi yardımcı oldum birine ,ikisinide aktaracam .İşin ucunda sazan olmakta var haaa.

NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

1 yorum:

  1. Her bakan sizin gibi olsa keşke, Bir de iyi olacak hastanın doktor ayağına gelir derler. Gerçekten öyleymiş. Bulunduğum kasabanın arabası 15:30'da Isparta'dan hareket ediyor. Saat 16:00 gibi Eğirdir ilçesinde oluyor.16:10 gibi aras kargodan aradılar bir paketiniz var diye. Otobüsün muavinini aradım nerdesiniz diye. Eğirdir merkezdeyiz dedi. Bizim bir kargo var alabilir misiniz dedik. Sağolsun. Tamam dedi. 17:00 Kargo elime geçti. 17:10 da anaarı kovandaydı. Rabbim sana şükürler olsun. Bu işler buraya kadar çok güzel gelişmişti. İnşaallah kovan da anayı kabul edecek. TEŞEKKÜRLER ARI BAKANI

    YanıtlaSil