7 Mayıs 2008 Çarşamba

TIRMALAMAYA DEVAM,NERDENDE GEZDİK KIŞIN.

Evet iki hurma arsı,durumlar tırmalattırıyor işte.Arkadaşlar seneye kışın nasip olurda yaşarsak rahat bırak bırakın bu ne ya.Gez gez işler kalmış,dün gece sizin yüzünüzden saat 1 de yattım.Ohh gül sen ben tırmalayayım.
Geçen sene kışın yedigimiz hurma ve arasındakileri izlediniz.
Dün mesayi bitimi,doğru Cemil ustanın dükkana gittim.Kapaklara delik delinecek,22 mm matkaplamı delsek,fireze bıçağıylamı delsek derken bayağı bir zaman geçti.En son fireze bıçagında delikler açıldı ama şekilli oldu be.
Ustaya kalsak derki,dekobajla kırlangıç kuyrugu gibi olan yerleri düzelt,başka işimiz yok birde sen iş çıkarma dimi yani.Ayarı yaptırdım,birkaç tane Cemil usta deldikten sonra ben geçtim tezgaha.Ama bu bıçak daha öncede bahsetmiştim çok tehlikeli ama pratik.
Dün akşam delik işleri bitmedi yarısı bu güne sarktı.İnşallah bu akşam paydostan sonra bitiririm kazasız belasız diye umuyorum.Elinden kaçırdıgım bir parçayı anında ne hale getirdi.Ben bu arada hemen bırakıp geri çekilip,şarteli kapattım birde bu tür bıçaklar parçayı fırlatır.Zaten aşagıda göreceksiniz ilk başta parçanın yüklendigi tarafa iki mengeneyle takoz sıktık oynattı.Daha sonra üçüncü mengeneyi taktım,yük tamamen o takoza biniyor çünkü.
Kapaklardaki şekil delik bu,hiç dokunmuyacagım böyle kalsın.Bana göre şahane sizcede öyledir,isterseniz begenmeyin.
Marangozdan dönüşte eve 40 tane anakutuları için çıta getirdim.Bu seferde tel yok,elektirikçiden zil teli aldım kabloyu soyup telledim.
Malzemeler bir cins olunca yapmasıda zor oluyor,nereden geldşi bu uyduruk modeller aklıma bilmemki.Petek kesecem cetvel yok,çıtaların arkasındaki siyah parçayı buldum.Benim el çantasının tabanı be iyi çetvel görevi yaptı.Teli ısıtmak için çakmak,çakmak biterse gazda var.
Kutular hafta sonuna hazır olur inşallah durumlarım hiç iyi degil elli türlü iş yaparsan olacağı bu zaten.
Bazı çıtalarada daha ince parça verdim sonuçlarına daha sonra bakacağız.

Cemil usta il deneme ve ayarları yapıyor bende filimledim.Ayarlar bittikten sonra ben başladım ama iş bitmedi kısmetse bu akşama bitecek.

İlk deligi delmek zor sonrası basitleşiyor.
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010

http://www.aribakani.com/

3 yorum:

  1. sayın bakanım çok güzel bir çalışma kış günlerini hatırlattı
    iyiki gezmiş iyiki yaşamış günlerini degerlendirmişsin şimdi arlıkta tam gaz çalışma zamanı kolaygelsin

    YanıtlaSil
  2. ağustos böceği gibi adamsın be kışın yatar baharda sıkışırsın böyle hadi biz neyse arı bizde az sana ne olduda bize uydun :)

    YanıtlaSil
  3. bide mumun telin yok telefonundamı yok verirdik otobuse ne o kısa petekler öyle mini etek gibi olmuş:)

    YanıtlaSil