29 Nisan 2008 Salı

DOKTORUM MAFOLDUM SON GÜNLERDE

Bu akşamki pilanım iş bitimi arılara gidip,kutulara arı silkeleyip samanlıkta misafir edecektim anaarı kutularını.OLmazdı yagmur başlayınca,dümeni Cemil ustanın maragoza çevirdim.
Burada kalınlık olmadıgı için başka yere didip gelene kadar yatarda çıkartayım dedim,ustaya oda sen bilirsin deyince hiç başka yere parçaları taşımadan işi bu akşam bitirdim.
Sandıkların kapak tahtalarının son durumu bu.Çok ufak boylanacak ve montaja geçecegim.Tüm tehlikeli ve ince işleri bitti.Şefim bak nasıl çalışılınca oluyor::)))
Burada resimle alakalı bir şeyler söylemek için koyuldu bu resim.Normal ayarlarda çalışırken makina bu görüntüyü yakalamaz.Ben makinayı aldıgımdan beri hareketli çekime aldım.Siz hata yapsanız bile o hataları gideriyor bana göre.Şu resimde yatar çalışıyor aslında yukardaki ve bu resimde durur gibi tepsiyi yakalamış.Üsteki resimlerde yüzüme doğru gelen talaşları bile gösteriyor.Birde dün gözlerime çok talaş kaçmıştı bu akşam onuda hallettim.2 liralık malzeme ne rahat ettirdi ama içerden silecek koymamışlar terliyor::))
Kaç gündür mafoldum evdekiler ne kadar kemikli et varsa haşlayıp bana yediriyorlar.Üç öğünde haşlama olurmu yav.Doktor durma mudahale etsene be yav.Her öğün et olurmu?
Bu gün ye,halada düdüklü dolu ben mafolmuşum,maf. İşin garibi benden başka haşlamaya bakan yok::(((
Haşalamdan önce balkon sosyetesine bir göz attım.Anaarı yapıyorlar,memeler kapanmış.
Durumları iyi hastalıktan eser kalmadı.
Cumartesi resmen yattım.Cemil usta montaja gitmişti.Pazartesi akşamı dagıttım ortalıgı.Tüm kapat tahtaları bir yüzü silidi birde yanı.Birde 8 cm ye 300 parça kesildi.Birde kalınlıktan geçtikmi kapakların montajına başlanacak.
Ne çıta çıktı be.Dört tane tahtayı çıta için mafetmiştim dağ kovanına.Şimdi bu çıtaları ne yapyımki.
Pazar günü hava sakat arılara gitsemmi gitmesemmi derken atladım düldüle.Doğru pelitliye,yapılacak işleri yaptım.Bu formikten çok çekiniyorum hiç oynamaya gelmiyor hemen deriyi çıkartıyor be.Eldivensiz dokunmuyorum sevimsiz şeye arılarda zaten sevmiyor ama ne yapacaksın.
Hava birden bir açtı hemen furuktöz keklerini dayadım.Tüm kovanlara verildi bir gün öncesi yağış olmuştu,pazargünüde kapalıydı sıtres yapmayın kızlar geldim,sevindiler tabi öpende olmadı,hayret.
Bu son çıtırımız,bende dokunmadım ama sanki erken doğmuş giibi bir hali var.Anaarı memeyatagıda aşagıdaki resim.
Bu iyi kovanlardan birine ait.Anaarısını degişmeye gitti dört meme vardı kovanda,her çıtaya bir meme yani,arı ise 10 çıtaydı.Bende hemen birer çıta bölüvermiştim.Daha büyük şefin anaarı çıkmamış.
Anaarı üeretecegimiz kovan önceden hazırlandı,miller metodunada başlayamadıkya.Larva tranferi yapmıştım 12 meme var şu an bu kovanda.Anaarı memeleri üretilecek kovanlar çok güçlü olmalı,buna çogu arkadaşlarımız uymuyor.Yada güçlü kovana aşırı meme veriliyor bence gereksiz iş yapılıyor.
12 memeden 10 tanesi tutmuş.Bu kovan bana gene lazım,milleri başlatacam. Bu memelerin buradan alınması lazım.Daha önce hep milletin kafasını karıştıran bir şey vardı bitirici kovan diye.İlk başladığınıza başlatıcı memeler tuttuktan sonraki götürdügünüz kovanada bitirici diyorlar.
Hemen katlı bir kovana ızgara koymadan anaarının üste olmaması için biraz fala duman veriyorum,varsa rahatsız olup aşagıya insin diye.Bununla yetinmeyip birde çıtalara baktım anaarı yok katımızda.Izgarayı koyup katıda koydum kovanın üstüne.Kabul edilmiş memeleri bu kovanda bekletecegim 10 günlük olana kadar.Zaten iş çıkışı arılığa gidip kutulara arı silkeleyip samanlıga koyacam.Çılgıncada bir de uygulama yapsam kovanada zarar verirmiyim bilemiyorum.Diyorumki memenin birini bu kovanda bıraksam benim katlarda çıkış var.Acaba anaarı eşleşip gelirmi bir merak sardı içimi.
Şu an anaarı memeleri bu kovanda,alt tarafında ızgara var anaarı burayı göremiyor yoksa vın yapar::))
Pazar akşamı ortalığı yıktıkları yetmiyormuş gibi,pazartesi sabahı resmi kıyafetle işe gelen bir cancinconlu arkadaşımız.

Kovan kapaklarının artık ince işleri bitti.Bir kaç güne kadar montaja başlarım.Kısmet olursa hafta sonu Çanakkale'de olacagız,belediyemiz geziye götürüyor.Bu akşam çok toz yuttum be.Arılara gidemedim,paydostan sonra yağmur başladı marangoza gittim.


Cemil usta artislik yapıp durma magazinci gibi dedi.Bir hata yaparsın diye son zamanlarda çıtayla itmemi istedi,nede olsa usta o uydum be::)) artislik yok magaziner devam ama::))
NOT:
“Arıcılık bilgi merkezi” ve” arıcılık” bilgi paylaşım “forumu” açılmıştır. Ülkemiz arıcılığına inşallah olumlu katkılar yaparız. 01/01/2010
http://www.aribakani.com/

4 yorum:

  1. Ali kardeşim senin arkadaşın bu formayı hak ettiği için giyebilir,hani ben sana ne demiştim şampiyonluk ali samiyenden geçer diye .Takma kafana seneye yine çekişiriz,sağlık ve mutluluk dileklerimle, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Salih abiye canigonulden katiliyorum.....
    Bu haber guzel olmus bayagi:)))

    YanıtlaSil
  3. ye ye kolesterlün çıkarsa benim sağ avcum kaşınmaya başlar haber veririm sana merak etme ye sen korkma:)

    YanıtlaSil
  4. Ali Abi marongozluk mesleği nerden geliyor? Gerçi arıcı marongozluktan anlamazsa arıcılık da zor olacak. Hepsini hazır alırsan işin içinden çıkılacak gibi değil. Bir de her aldığında ölçülerde bir cm'lik bir kayma işi sakat ediyor. Ölçüler uymuyor. 6 kovan var iki farklı yerden aldım ölçülerini verdim aldım ama şimdi çıtalar uymuyor. Arı sayısı çogalsa ben de bu mesleği öğreneceğim herhalde. Demek ki arıcı her türlü arı malzemesini yapabilmeli.Selametle

    YanıtlaSil