11 Kasım 2007 Pazar

10-11 KASIM GÖRÜNTÜLERİ 2007

Bu hafta bir türlü karar veremedim,motorlamı gitsem bacanaklamı diye iyiki motoru çıkarmamışım.Gebze güzeldi ama şile yöresinde gök delikti sanki.Ve eskiye bir gezi oldu bu pazarlama işini 10 sene falan yapmıştım.Eski taksitçilerdenim yani.::))
Su birikintisini arılığa gitmeden yandan,götürdüğümüz küreklerle açtık.Bayagı batak gibi bir yer.İnşallah arıları almaya gittigimde uğratırmaz.
Yaklaşık 70 kovanın bulundugu arılıkta bir tek bu kovanda yavru sökülmesi gördüm. Arılıkta tek bir arı uçmuyordu.
Diğer kovanlarda söktümü bilemiyorum,bunu anlamanın yolu gece veya sabah arı uçmadan musluk kontrol edilirse her şey anlaşılır.
Bu sene Şile'de arıların gece yanında kaldığımda bazı tecrübelerim oldu.Arı gece atacağı ne varsa musluga bırakıyor,sabah uçuşa giden alıp gidiyor.yani gece gördügünüz parçaları sabah arılarınız uçmuşsa göremezsiniz artık.
Son anaarı eşleşememiş,sadece bu ruşeti açtım.Ne yumurta nede kapalı vardı.Buda ayvayı yedi.
Bu resmin daha önce pespembe halini biliyorsunuz,acayip kavrulmuş,şimdi durum bu.

Bu resimleri karşıları görüntülemek için çektim,bir haftada her yer kavrulmuş.Asistanın demesine göre iki gün ayaz yapmış. Arılıkta bir tane bile arı uçmuyordu.
Geri dönüşte su bayağı çekilmişti.birazdaha açtık,bir kaç gün yağış olmazsa gittiğimde takılmadan araba arıların içine girer.Yoksa bayagı uğraşmak lazım.
Asistanımı gördüm hepinize çok selamı var.Kurbanlık işine girmiş,beni internetten ver dedi,kurbanlık sen misin dedim gülüyordu.Hiç uğraşmayın her şey bizden etinizi alıp gideceksiniz dedi.Allahım ne günlere kaldım.
Cumartesi ço aşırı yağış vardı,yağmuru çekmek çok zormuş be çekemedim gece yolda çekmeye çalıştım gene olmuyor.İki araba farı arasında olursa olur.
Bu üsteki resimmden aşağısı 11 kasım 2007 ye aittir.Bazı arkadaşlar püren resimleri eskimi? diye soranlar var. Hacı amcayla arı koyacağımız yere karar verdik.Gene yanına gelecem::))
Bereket bu hafta civarımızda magazin basını yok,şurada ciddi ciddi haber yapıyoruz.
Tadı ne desem yalan olur süper diyeyim genede.
Hacı amcam çok bilirdi,Ballı çıtaları samanlığa koymuş ballarını sonra süzeyim diye.Ağkurdu ve sarıcalar hepsini halletmişler.Olan hazır peteklere oldu.
Ayva,Muşmula ve kocayemiş çok olursa kış sert geçermiş,öyle diyorlar bu sene hepside bol.
Ağaç yıkılacak,muşmulaya bak.
Hacı amcanın yanında bir ara dolu yagdı.
Meyveler olmuş ama hala çiçekler açacak.
Açık olan çiçeklerde var ama,mevsim gitti artık umutum kalmadı.Yazık oldu bu çiçeklere,acep hava gene açarmıki?
Yerler olmuş ve dökülmüş kocayemiş dolu.Aynı bahçede 3-4 çeşidi bir arada.
Püren ve kocayemiş,bu bölgedeki arıların can simidi bana göre.Bu gün onu düşündüm trakyadan arı bitik geliyor,poleni yok balı alınmış,hiç beslemeden hepsini karşılıyor ikisi bana göre,degişik yorumlarda bulunanlar olabilir. NOT:Bu resimde çiçeklenme sona ermiş gibi meyveler olgunlaşmamış ama gelecek senenin minik meyveleri görünüyor.Resmi büyütüp incelerseniz bence buradan alıyor ismini şimdiki çiçek seneye meyve olacak kurtlara kuşlara böceklere, ilginç bir bittki.
Meyve ve çiçek bir arada.
Daha meyvesi olupta,çiçekleri açmayan kocayemişler var.
Kocayemiş meyvesi,çok tatlı oluyor böyle olanları.
Artık açsada havaların musade edeceğini tahmin etmiyorum.Ama görüntüleri süper. Gebze'nin Cumaköy'dede çok yeni açmış püren gördüm dün şileye giderken.Her taraf pespembe olmuş.Şilede her taraf yanmış.
Çekmeyeyim diyorum güzelliklere dayanamıyorum.
Yagmurların gecikmesi pürenlerinde gecikmesine neden oldu.Bu çiçekler ağıstosta açmalıydı.
Bir sürüde resimi kestim,resim sitesine atayım.Püren resmi filan lazım olan olabilir.
Bu sene bu son püren resmi olur diyorum,hep son oluyor,haftaya gene sonu geliyor. Şile'olayı bitti burada püren ve kocayemişler açmış,arılarımın buraya yetişmesi lazım,bekleyin çok yakında geliyorum İnşallah.
Şile'de her taraf yanmış,Pelitli köyünde püren yeni açmaya başladı.
Evde kısıktaki ocağın üzerinde pişirip götürdüm mantarı.
Hacı amcanın ziyaretine gittim bu gün.Ziyaret dönüşü gene poşeti organik meyvelerle doldurdum.Birde mantar buldum.Artık nasip bu sene can eriğini yiyemeyiz derken ayvayı bile yemek nasip oldu.Seneye Allah kerim.
Hacı amcanın bahçesinde en son ayvayıda yemiş bulunuyorum.Artık yiyecek bir şey kalmadı sezon bitti bee....Yeri satarsa bir daha nereden bulacam her sene bu kadar organik meyve sebzeyi bilemiyorum.::((((
Başkabr not ise:Bursa'da ikamet eden kardeşim Şakir TÜRK,bir doktorla uzun zaman şifalı bitki işi yapmıştı,Bir blog kurduk bitki resimlerini yükleyip isimlerini yazmaya başladı.Merakedenler olursa bakabilir.Daha yeni eksikleri var.Gidermeye çalışıyoruz.

2 yorum:

  1. Ali abi kendi cektiğin resimlerin ve yorumlarınla siteni takip etmek benim icin bir zevk,3000 km uzaktan Türkiyede olup bitenden anında haberim oluyor cok teşekkürler başarılarının devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ali merhaba, süper görüntülerin yine gönlümüzü açtı,sağolasın. Kovan uçuş tahtasındaki arı ölüleri yavru sökme değil varroa zararlısından dolayı gelişemeyen yavrulardır. Yani bu kovanda varroa hala yoğun, bir ilaçlama daha gerekli bence. Havalar güzel olacak ilaçlarsın... Kolay gelsin.

    YanıtlaSil