17 Kasım 2007 Cumartesi

17 KASIM CUMARTESİ PELİTLİ KÖYÜ

Hacı amcam sarıca arılarını öldürmeye bir raket yapmış.Masa teniside oynanır aslında,çok üzülüyor ,bu sene binlerce sarıca arı öldürmüş rüyalarıma girdi diyor,Öldürmesse rüyaya degil kovana girer,gatil hacı amca::))genede öldür bak arıları getirdim iyi bak sarıca kalmasın memlekette.
Öğlen üzeri arılara gittim benim düldülle,iş çok ve yorgunum.Arılar sehpalara alınacak.
Arı mütiş uçuyordu,sanki bahar günü,arıların sehpalarını sürüyerek getirdim genede terletti.
Arı pürene sardı acayip polende gitiriyordu birazda hırçın,hırçınlık kocayemişten kaynaklanıyor.Kocayemiş bal vermeye başladımı aynı kestanede olduğu gibi arı hırçınlaşıyor.
Fazlada görüntü alamadım 40 resimde batarya bitti.
İki ayrı kocayemiş meyveleri biri kırmızı biri sarı,cimbomlu penaltı beklerler işte.
Her taraf kocayemiş meyvesi,ormana bunu toplamak için gidenler var,burada gani yüzüne bakan yok.
Bu kocayemiş daha açması 10 günü bulur,salkımlar iyice belirginleşti.
Arılarımız sehpalara alındı,petekli kasalar yarına kaldı hepsini samanlığa taşıyamadım.
Bu sene çok arı ölecek,son baharda beslemeyen veya çiçekleri takip etmeyip arıyı son bahar yavrusuna yatırmayanlar bahara arısıs çıkarlar.Daha şimdiden dünya arı sönmüş.Hacı amca anlatıyor arılar kata sıgmıyordu birden bir avuç kaldılar diyor.Benim en zayıfları açtık bende bu ayarda arı yok dedi zaten şu anda 4-5 kovan fire vermiş.Bal var arı yok.Bu saatten sonrada çok sıkıştırıp yemlemek fayda saglarmı bilmem artık.Ama arı daha buralarda bir posta daha yavru çıkartır.
Bu gün iki filim çektim biri bu ,arı güzel uçuyoprdu,arılığın civarındadki çiçekleride çektim.Çoktan beri sokulmuyordum göz ve kulaktan deldirdik postu.
Not:Balkona getirdigim ruşetten başta evdekiler olamak üzere kimsenin haberi olmadı.Hatunun Aliiiii balkonda arımı var deyecegi anı sabırsızlıkla bekliyorum,ayı yokya arı var ne oldu.::))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder