23 Kasım 2007 Cuma

BAL VE POLEN AĞACINA SEVGİ GÖSTERİSİ.

Bu gün 23 kasım cuma,hava çok güzel,namazdan sonra balkondaki kızlarımızı bir ziyaret ettim.En son ziyarette hava soğuktu ve körük olmadığındanda elimizi öpmüştüler.Bu gün körük yakıldı aşagıdaki resimde görüyorsunuz,dumansal kartonu.Kavanozdan bir parça ballı polen ilave ettik ana kutusuna,yakında bu kutuya tahminlerime göre kat lazım olacak.Gerçi henüz bir sıkışma yok ama,bu kadar yiyenlerin halini düşünmektende kendimi alamıyorum.

Daha önceki verdiğim poleni henüz bitirmemişler.Yanlız bu polenin başında bir arıyı ayagında polenle gördüm ama çekemedim,güzelim resim gitti.Bir başka detay körük yerine karton kullanıyorum.
Not.Olarakta şunu belirteyim fondon şekerinin yerinde yeller esiyor hepsini halletmişler.

Bu filimdede polen ve bal ağacına arıların sevgisini izleyeceksiniz.AAA gene gelmiş diye yanaklarımdan öpenimi ararsınız başımı okşayanımı.Bu filim balkonda çekilen ilk filimdi.Dışardan Arı yemi ve kestane bal karışımı bir besleme uyğulanmıştı,arıda bayagı dağılmıştı civara ve bende korkmuştum.Ya biri aa balkonda arı var derse diye,şimdilik sorunsuz gidiyoruz,hayret evdekilerde sanki ruşeti kabullendiler,kimseden ses çıkmadı.Arılıkta iki kutu daha var onlarıda getirsemmi acab diye düşünüyor ve ayrıcada kaşınıyorum gibi hissediyorum.Otur yerinde bir oyuncagın var dimi yani::)) Kaşınma alicik,diyorum ama iki ar bira dere misali.Bir ruşette tek telli saz gibi,ne olurdu sazın telleri tamamlansa balkonda?....

5 yorum:

  1. Ali seni anlıyorum arı sevgisi başka bende istanbulda bir iki koloni koyabilecek bir yer bulursam hemen tezgahı atacam.gerçi karşımda bir yer var ama üzerinden gerilim hattı geçtiği için olmaz diyorlar böyle giderse olmaz falan dinlemiyecem iki kovan atacam

    YanıtlaSil
  2. very nice !!!!! i like your blog 's

    YanıtlaSil
  3. your ιστολόγιο ωραίος; όμορφος .μηχανή; φωτογραφική μηχανή ,ωραίος; όμορφος
    ad κωπηλατώ

    YanıtlaSil
  4. Ali bey,Çok güzel çok güzel;
    Fondon şekeri nedir nasıl bişidir pahalımıdır,nasıl temin edilir.
    Selamlar

    YanıtlaSil
  5. Ferudun fondon şekeri diker adı konya şekeridir.Afyon kaymagı kıvamında sırf şeker,sıcakken bazı işlemlerden geçirilip donmuş hali helva gibi diyeyim helva daha sert.Bu sene çıktı piyasaya,arılar için iyimi kötümü daha belli degil.Arıcılar yeni denemeye başladılar.Bir kılavuz petekçiyle görüştüm Bursa'da,onun demesi yaramaz.Ama ne oldugunu ilerde görecegiz.Bana göre hazır alınan kekten daha sağlıklı,hazır kek kimin ve nasıl bir bal oldugu belli degil.Bal alınan kovanlarda yavru çürügü varsa kek vasıtasıyla sizin kovanada gelmiş oluluyor.Üretimi Konya ve Ankara'da şimdilik.Kilosuda 2,5 ytl civarı.

    YanıtlaSil