19 Kasım 2007 Pazartesi

18 KASIM PAZAR,BALKON VE PELİTLİ KÖYÜ.

Balkondaki ruşete bir göz attım sabah sabah,baktım iki ayrı arı bacaklarında minicik polen zerrecikleri evlerine geldiler.Demekki acil polen lazım bu günde pazar şehirde her yer kapalı,hemen dolaptaki poleni çıkardım.Polen öyle çabuk ıslanmıyor ve çokta su emmiyor şekilde göründügü gibi vıcık vıcık oldu.Dedim koyulaştırayım fondon şekerine karıştırmayı denedim yogurdum gene tam istedigim gibi olmadı.Ve bu işleri seri şekilde yapıyorum balkonda arı oldugunu kimse bilmesin,bereket herkes derin uykuda.
Birazda sulu olan bölümü çıtalara döktüm,dillerini bir silmeleri vardı o bölümü çekmeyi unutmuşum,bu gün öğlenleyin Murak Akın abimizin tarifindeki gibi buharda yaptım poleni,şahane tadı vardı,ruşete zor ayırdım.Resimler cebimde makinada daha.
Pelitlide petekli kasaları taşırken dayanamayıp yanımda götürdüğüm fondon şekeri ve arı yemini ruşetlere ve iki zayıf bir kuvetli kovanada pay ettim.
Bu yukardaki rosto oldu aşagıdaki döner tarzında.
Bu seneki şampiyon arıya kıyak geçtim,Sadece Bıçkıdere köyünde 7-8 çıta kapalı yavrusunu alıp başka kovanlara verdim,cankurtaran be.
Musluk üzerlerinde böyle kesik arılar görüyorum,heralde sarıca arılar yapıyor henüz suç üstü yapamadım. Bu arı hala canlıydı.
Bu resimde gene yavrucuk kızlar götürüyor,ilersi gene süprüzlü.Arı yemi kestane balıyla karışık,devamında rosto fondon şekerleri gelecek.Bu resmin filmi var.
Çalışırken insan yoruluyor,dinlenirkende güzel resimler aldım,bu seneki perenlerin en güzelleri bunlar aşagıdakine kendi kendime yüz verdim.
Arıları çekmek zor pürende.nedeni ise çiçek minicik dilini sokmasıyla çıkarması bir oluyor.Zomlayana kadar uçup gidiyor.
Bu seneki en güzel püren resimi bence.biraz kesim yağtım onları resim sitesine atacam.Makinamın en yüksek çekimi buydu.En iyi resim bu ,şimdilik.
Bir arıdaha çiçege hatır soruyor ne var ne yok diye.İşleri güçleri hal hatır sormak işte.
Petekleri taşıdım,5-6 çıtayı mafetmişler,ufaktan gene ağ kurdu harekete geçmiş yeniden bir kükürt uygulaması yapacağım.
Hacı amcanın eski samanlık burası.
Pürende arıyı görüyorsunuz zırt pırt konup kalkıyor,dijital makinada öyle basınca çekmiyor.Yarım basacan ayar yapacak ve hazırım sinyali verecek,ve tam basacaksında,arı iki çiçek öteye gitti bile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder