24 Kasım 2007 Cumartesi

HALA PÜREN VE KOCAYEMİŞ ÇİÇEK VERMEYE DEVAM EDİYOR

Bu gün saat 12 gibi hacı amcanın,yerine benim arıları koydugum tarladayım.Hacı amcanın bahçedeki kocayemişleri ziyaret edip biraz yedim birazda sohbet,birde hacı amcanın filmini çekip arılara sıradan son bakımlara başlayacağım.
Küçük bir kocayemiş ağacı her tarafı çiçek dolu.
Daha yakından çiçek ve meyveleri.
Beyazkovan com.Sayın büyük şefimin arıları.Pürenlerin başına koydum daha ne olsun.
Arılarımız istemeyerekte olsa çalışmaya devam ediyorlar,genel olarak yarısına baktım.
Notlarımı kaydetmeye devam ediyorum.3-4 kovana bal transferi yaptım.Bir kovanda sanki anormallik vardı.Arıların yanına ne zaman gitsem 1 aydır diyeyim arının biri hemen karşılıyor beni,daha önceleri aldığımız oğullardan biri diyordum ama,bir kovan bu gün iyice şüpelendirdi.Şile dönüşüde arıları indirip açtığımızda arıları gece her yere dagılmıştı,bu gün sıra başında zaten onu açtım arı acayip hıçın,yavru yok yumurta yok ve anayıda göremedim.Hemen bir kovandan yumurta verdim.Ana varsa o çıtaya gelecek,yoksa anamemesi yapmaya başlayacaklar.Bende hazır yedekte ne zaman kadroya girecegiz diye bekleyenlere bir şans verecem.Ama genel olarak çok az kovanda yumurta vardı,bazı kovanlarda az kapalı yavru var,her zamanki gibi arka tarafında yoktu,bu acayip bir detay bence.
Enterasan işlerden biride bu saf diye bildigimiz kafkasta,hayret bayagı yumurta atmış buda ilginç.2006 model.Arıları açmayı havalar sogudu bırakıp biraz resim aldım,zaten geç gitmiştim.
Bazı kovanlarda ilginç bir şekilde,propolisle giriş deliklerini kapatmaya başlamışlar.
Bu daha değişik bir yol izliyor sonu nasıl olacak merak ediyorum.
Varroa mücadelesinde genelde tüm yöntemleri kullanırım.Geçen pazar duman vermiştim.Girişleri daralmak için koyduğum parçaların altına girip orada ölen varroalar.Bu pazar tekrar yaptım,dedimya kapalı yavru çok az vardı çogunda yumurta yoktu,tam zamanıydı bence,zaten iki kovanda birer tane yeni çıkmış arının üzerindede varroa gördüm.Tekrar bir duman daha verdim,yarın bakarım deliklerin etrafına.
Geçen haftadaki ilaçlamadan dökülenler.
NOT.Bu varroalar bu zamanda normal şartlarda olmaması lazımdı.Balı trakyada süzemedik ve ilaçlama yapılmadı,Gebze'ye geldik gene hemen sagım yapamadık.Derken sagımı yaptık,o arada arıyı kaldırmak zorunda kaldım arı yavruya yattı ve bir dahada ne yapsak sonuç alamadık.
Püren hala canlı,ama hacı amca iki gecedir ayaz yapıyor dedi.Bir çarpılırsa sapsarı olur,hala polen veriyor.
İşten gelip musluga konup dinlenen bir arı,ayağında poleniyle.
Bu arıda musluga inemeyip,yere mecburi iniş yapanlardan dinleniyor,anlayacagınız bu mevsimde arı bence çalışmak istemiyor zoraki çalışıyor gibi.
Uzun süre dinlendi,bir kaç resmini aldım ve kesip yayınladım.
Buda gelip benim balkona konan bir arı,tahminen çektim,arı göbeğim hizasında konmuş dinleniyor.
Bu hareket halinde çekildi tam içeri girerken,yükleyeceğim listeye tam resmini atmamışım.Bu renk polen pürenden geliyor,bazen sapsarı polen gelişi var ama neredeyse hepsi pürenden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder