15 Kasım 2007 Perşembe

YENİDEN GEBZE'DEYİZ,GELDİK BE::))

Arıları almaya giderken hacı amcaya uğradım.Oğlu fetiyi beklerken çektim bu arıyı.Kalabalık bir arılık göçbeyli girişinde,ilk defa araba var arılıkta daha önce hep baktım bir türlü tanışamadı ve öylede kaldı gitti.
Uzaktan formula teisleri.
Daha önceleri motorla giderken resimleyemedim.
Arabada resimlemek kolay ama enişte biraz yavaş gitmeli bence.
Bazı arı kovanları hala duruyor.Civarlarında arıcı yoktu.
Göçbeyli köyü içi.Bu yol Seferoğullarının çiftliğin önünden geçer.
Muğlalı Ahmet'lerin araba,atıl bir vaziyette seferoğulları çiftliği önünde duruyor.Çifliktekiler siteye girdik abi resimleride indirdik dediler,daha önceki haberlerde Telli oğulları duymasın demiştim çok hoşlarına gitmiş.
Ben arılığa varınca ilk yapılacakları yapmaya başladım,kovan önündeki havalandırmaları temizledim.Feti'de resim merakı var sanki,beni kıskandırdı be.Bende çekmeliyim.
Yola çıkmadan hep kovan önündeki havalandırmaları demir testeresiyle böyle temizlerim.
Malzemeler arabaya yükleniyor,sağ olsun feti güzel çalıştı,Enişte hepimizden fazla.
İşin zor tarafı bende,burası ciddi haber sitesi.Bu resimde durun yavaş olun dedim,poz verirlerken enişte güldü,sitenin ciddiyeti biraz çizildi ama olsun.
Malzemelerde yüklendi arıların evlerine dönmelerini bekliyoruz,hala dışarı gidenler var,bu günde çalışmayın size güzel pürenlik buldum dediysemde beni dinlemediler.
Bide boş durmadık etraftan foto kare ve dikdörtgenler almaya başladık.
Yeşil tonlarını artık sarıya devretmiş meşelerde.Çamlar inadına yeşil kalacağız dediler,kalın be.
Bu vatandaşta arı yiyicilerden,resim ve filimleri çekildi.Arıları yüklerkende bir kovana kendisini zulalamış,enseleyip sınır dışına çıkmasına izin vermedik.Gebze'ye gelmeye kalktı anlayacağınız.
Hep başkalarınımı çeksin benim makina dimi yani?
Bu ruşet şu an balkonda sırf yavru çıtaları,fondon şekeri verecem,bir kovada arı yemi var sıvı yeşil olandan.Bu eylüldeki oğulun yumurtasından üretilen ana inşallah Muğla'dır hiç saldırmıyorlar,bende şüpelenmeye başladım,Muğla olmama ihtimalleri var yani.Bekliyoruz akşam olsun diye.Dün akşam hem yoldan gelmişim hemde resim atıyorum,Asım Kadıoğluda hocam bir site yaptım seni nasıl eklerim dedi.Dedim ver şifreyi adamı hasta etme,bu aradada 10 kişiye laf yetiştiriyoruz,bilader abi sitenin son halini gördünmü tamam bakacam diyorum biraz sonra gene soruyor.Töbe töbe,Asım Kadıoğluna link ekledim devamını sen getir dedik birde resim at ama yorumda yaz senin yorumlar gibi oldun dedi.Bende bir tuaflıkmı var anlamadım,bir kaç resim attıp yazdım altına bir şeyler,doktorda itiraaz ediyordu,asıl malı götürenleri adam görmemiş diye,sanki enerji içeceklerini ben içtim.Bu esnada Site bakanı uyuyor ondan habersiz bloger kuranlar var,işi gücü bırakmış balkonda gece arılar ne yapar onu resimlemeye çalışıyor.Feti kardeşim süper çıktın emin ol.
Yeşil ejderde çok olmaya başlamıştı,bilmem vedalaştıkmı,kovanların birine girip gelmediyse ayrıldık demektir.
Asistanın aktardığım kovanda kapalı yavrular.bu haberin ön kısmısı yarın veya ertesi güne kadar bitiririz.şimdilik bu kadar.Güzel son bahar resimlerim var,malzemeleri yükledik beklerkende resimler aldık.
Bu bizim asistanın oğul anası bu kovanda ,kovanda bana aitti aktarmak zorunda kaldım.Hala 5 çıtalık kovan getirip aktaracak.Bu sırada bu gün bizide ekti asistan efendi.
İçerde bir avuç arı kalmadı ama gene anaları onları bırakmadı.
Bu senenin son anası yumurta atmadı,bende arısını yandaki oadaya verdim,anayıda attım bir kaç metre öteye uçup gelmiş.kıyamadım deliği açtım girdi.
Bu ruşetinde anasını alıp kovana vermiştik.Buda oğulun yumurtasından çıkan ana ve yukarda kapalı yavrularını görüyorsunuz.
Balda atmışlar,güzellige bakın.
Bu ruşette asistanın,o kendi kovanlarına kek vermişti ruşetteki arılar yeni petek örmüşler.
Kapalı yavrulu ruşet çıtası şu an kendileri apartmanın beşinci katının balkonundalar.
Benim ruşetlerden biri oğullar vardıya onların yumurtasından çıkan anaların resimde yuymurta ve kapalı yavruları var.Eylüldeki oğullardan ana ürettik yani.
Bu seneki en şanssız kovandı,toparladı.Hastaydı,bir çıtaya kadar düştü tüm çıtalarını yakıp başka yavru verdim,şimdi kışı çıkaracak seviyeye geldi.
Enişteyi bu sene bayağı yorduk::))
Artık yüklemenin sonu geliyor.
Yüklemedeki mutlu son bu işte.Hayırlı yolculuklarrrrrrrrrr.Yolunuz açık olsun.Bu esnada akşam Murat Çakır kardeşim abi arabada boş yer kalıyor,böyle olmaz en azından kamyon dolsun dedi.Biz bu kadar arıya ancak bakıyoruz,çok rakam atanlarıda biliyoruz ne haltlar karıştırdığını,yalanla nereye gidecekler bilmiyorum.Ben biri şunu yaptım dediği zaman bakıyorum zamanı varmı?malzemeysi varmı?adamda o kapasite varmı?derken yalanlar daha sonra dökülüyor,doğru tektir on seferde anlatsan aynısı olurama iş yalana geldimi süsledikçe çogalıyor,hayalde sınır yok zaten,atanlar atsın beeeeeeeeeee.
Bu kovan tüm etrafa yayıldı derdi ne bakacam daha sonra.
Bazı kovanların arısı dışa vurdu.
Arıyı 3 kişi yükledik ve indirdik,görüntüde indirdigimiz yerde
hacı amca bazı çalıları temizledi,cumartesi pazar sehbaya alrım artık.
Yeşil ejderlede vedalaştık be,benim kovanlara aşina olmuştu.Eğer kovanların birinin içine girip Gebzeye gelmediyse,bu son görüntüleri olacak.::))

4 yorum:

  1. hoş geldiler sefa getirdiler,nasıl püren olayından randıman alabildinmi,bizim orda ne püren nede kocayemiş randıman vermedi,hayırlısı olsun

    YanıtlaSil
  2. yeşil ejder değilmiydi o kertenkelenin adı. goruntulerin sonunda kod adını kullanmıssın.

    YanıtlaSil
  3. İlhami abi yayınladığım tabloyo bak randımanı gör.Arımı vardı randıman alalım,arıyı kurtardık hiç besleme yapmadan 4 çıta ortalamasına getirdim çok şükür.Gebzede kalsaydım arının yarısı sönmüştü.

    YanıtlaSil
  4. Bu yıl herşey altüst oldu ne yapalım,inşallah seneye bu yılki gibi olmaz,çevremizdeki arıcılarla sohbetlerimizde bayağı bir sönme olduğu yönünde şikayetler var,tedbir alınmazsa durum vahimdir,bu işin uzmanları en önemli etken sonbahar bakımı ,herşeyin gönlünüzceolması dileklerimlediyorlar

    YanıtlaSil