21 Kasım 2007 Çarşamba

ŞEHİRDE YAŞAMAK ZOR İŞTE,AVANTAJI İSE POLEN VE KEK HEP VARDIR.

Dün akşam aşağıdaki haberi yayınlayınca kendi aramızda bayağı bir sohbet ettik.Büyük şef Murat Çakır,Olaya el koyup abi balda çözülen polen arıların sindirimi için iyi degil dedi.Ve Muhsin hocayla aralarındaki bir konuşmayı aktardı,Muhsin hocamızda poleni ılık şekerli veya pudra şekeriyle yogurup arıya verilmeli,bu işlemi hızlandırmak içinse buharda ısıtmak gerekiyormuş.Murat Çakır başka bir örnek daha verdi Ahmet Güler'in kitabında da aynı teknikten bahsedildini söyledi,kendisine teşekür ediyorum sizler adına,ve kendi adıma.yanlış bilgilendirme yapmamış olacağız sayesinde.Filmin altınada Şefmiz bir yorum eklerse çok iyi olacak,ben onun anlatımını size tam aktaramadım.Bu filim balkondaki minik 7 çıtalı anakutusuna ait. Bazı bilğiler eski,güncel olanlara uymalıyız.Dün doğru bildigimiz bu gün arıcılıkta yanlış olabiliyor buna çak dikkat etmeliyiz.Yani gündemi takip etmeliyiz,babamızın arıcılığını değilde modern arıcılık yapmalıyız hepimize kolay gelsin.

1 yorum:

  1. Bu polen işi iyice karıştı, Allattan hayırlısı.Hani söz varya ebe çok olursa,çocuk sakat doğarmış.Ben artık karışmıyorum.

    YanıtlaSil