9 Kasım 2007 Cuma

ALIN HAVADAN SUDAN SİRKE VE LİMONDAN HABER VAR.

Bu resimde gıda fuarından.Gene bayagı ilginç bir resim.Gerçi oradada gene Kadıoğluyla tartıştık anaarı üretiminde limon ve bal sirkesini çok tavsiye etti,ve o kadar ısrarlıki kışın dış dünyayı bir araştıralım bu işlerin aslı varmı görecez.
Yazın bazen meme filan lazım oldumu bıçakla olmuyor.
Uzun zamandan beri takip ediyordum,neşter takımına yazmışlar 7,5 ytl diye pahalı geldi.Bu akşam gene baktım 3,5 ytl yazıyor hemen kaptım.
Birazda bende malzeme hastalığı var,her ne görürsem lazım olur diye alırım.
Yaklaşık iki haftadır arı resmi çekemedim bende ekrandaki arıyı çektim.
Bu resim arada geçmiş,kovanı sıkıştırmak istedigim çıtalardandı çuvalın dışında yani.Kovanda düzenleme yaparken çıtayı dışarı bırakmıştım,yerine koyarken dikkat ettimki erkek arı ne zaman oraya geldi örümcek onu ne zaman halletti anlamadım.Bende örümcegi hallettim daha eşleşmedik ana vardı be.
Üstteki resim,arılıkta kayıtları yaptıgım liste.Akşam eve gelince vakit bulursan son gelişmeleri listeye ekliyorum.Olmazsa daha sonra,ama arılara yeniden gidene kadar mutlaka güncellerimki,zaman veya hava durumu musait degilse,gittigimde ilk mudahale yapılacaklara mudahaleyi yapıp,diğer işlere bakarım.Listenin ilk sırası sıgırlıktan giderken aldıgım notlardır.Her hafta zayıflara kuvetli olanlardan kapalı yavru verdim.Kovan numaralarının oldugu rakamlar ise bilgisayarda baktıgımda renklidir,sarılar bu yılın anaarısı oldugunu beyazlar ise 2006 yılının anaarılarıdır.Elimde 2 çeşit liste daha var soy takibi ve ırkla ilgili.Başka notlarda düşüyorum mesala geçen hafta bir kovanda kireçleme var,o kovanı not ettim ve seneye ilk anası degişecek kovanlardan biri anasıda genç üstelik.
Kovanlardaki arılı çıta ortalaması 4 seviyesine getirildi.bu 4 çıtalık arıların en az iki çıtası yavruydu.Şu anki durumu bilmiyorum.
Listenin en son güncellenmesi,29 ekimde yapıldı.Bir dahada arılara gidemedim.Bakalım yarın gidebilecekmiyim.Gidemesem bile arıları artık getirecem.Gelecek yerinde ayarlanması lazım.

4 yorum:

  1. Polenli bal Limon sirkesinin faydalarını merak ettim dogrusu.
    Arının temel gıdası bal ve polen olunca acaba neden limon ile bal polen sirkesi etki yapıyor.
    Arıcının kovan sayısı fazla olunca
    kontrolü biraz zor olur haliyle ama
    koloni kayıt sistemi ile ve senenin Ana Arı renkleri işimize kolaylık getirir.
    O keskin şeylerle sen sezeryan da yaparsın Ana Arıya.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Abi bal sirkesi ve polenli katkı çok acayip yumurta atırıyormuş.Meraklısına özel formüllü.Sizin orada almanlar bilmiyormu bunu.Üzerinede limon sıkacan.Sen orada bir araştır bakalım.Almanlar bu bilgileri bizden saklamasın.Bu tür iksirler memleketimizde çok yaygın.

    YanıtlaSil
  3. Bütün bu uygulamaların bilimsel kanıtları oluşuncaya kadar çok bel bağlamamak gerekir.

    Hatırlarsanız bir ara forumda da tartışması olmuştu, Anadoluda bir çok arıcı Ardıç Katranı dumanının varroaya iyi geldiğini söylüyor.

    Hem kongrede bildirisi vardı, hem de Uludağ Arıcılık Dergisinde makalesi var. İbrahim Çakmak Hoca araştırmasını yapmış, normal duman ile ardıç dumanı aynı sayıda varroa düşürüyor. Üstelik bazı günlerde kendiliğinden düşen varroa sayısı daha fazla.

    Kayıt tutulmadan, istatiski sağlıklı veriler oluşturmadan, kişisel gözleme göre bulunan sonuçlar her zaman yanıltır.

    Unutmayın arıların tavuk yediği inancı da kişisel gözleme dayalı bir inanç.

    YanıtlaSil
  4. Şİmdi konu gene başka yerlere gitmeden bir açıklamada ben yapayım.İlk açıklama biraz espiri olsun diye yapılmıştı.Bu resmini yayınladıgım her neyse kim alıyor bunu.Besleme yapanlar,neden besliyorki anaarı daha çok yumurta atsın.Zaten arıyı besledigin zaman bu iksire gerek yok.Zaten salkıma girmiş arılar bile yumurta attıgını zaten kanıtladık,detaylı düşünürsek.Kanıtıda Eskişehir'de halil Bilen'dir.Çevresinde besleme yapmayan arıcıların arılarında ne yumurta ne larva nede kapalı yavru varken,Halil'in arılarında hepsi mevcut hemde şu anda.Ek bir katkıya gerek olmadıgını defalarca ben söyledim.Ama bazıları gizemli şeylerden yola çıkarak birşeyleri paketleyip satıyor.Önümüzdeki sene bende bir su var çok acayip paketlemeyi düşünüyorum,her şeye iyi geliyor ayrıca arının bal tutma kapastesinide arırıyor.(Gizemli ürün) arıcılarımızı bu sudan mahrummu bırakayım,parasını ödeyen suyu alır.

    YanıtlaSil