17 Temmuz 2007 Salı

ACABA YENİ PARAZİTLERMİ ÇIKTI ?



Bu arı petek gözünden çıkmak için uğraşıyordu.dikkatimi çekti normalde çok rahat çıkmalıydı çünkü diğer arılarda yardım etmiş petek deliği gayet açık olmasına rağmen bir türlü çıkmıyordu.birazda ben yardım ettim manzara bu.arının altında bir kurt vardı bu sene ikinci karşılaşmam oldu.kurt arıya acayip zarar vermiş belki varroada vardıki arı kanatsız ve çok güçsüzdü.kafama takılan ise yeni arı parazitlerimi çıktı .daha önce buna benzer olayı Şile Kızılcaköy de başkanın arısına bakarken gördüm ama o kurt çok seriydi.kapalı yavru deligini delip anında yere düştü bulamadıktı.bakalım daha ne ilğinçlikler görecez.

ağ kurdu olabilirmi bilmiyorum.resimle ugraşırken kurt kayboldu.bu haber Azeri Ahmet,in arılarına bakarken oldu.

2 yorum:

  1. Merhaba, bu konuyu yazmak için ağ kurdu olmuş çerçeveleri uzun süre aradım. Yarın yayınlayacağım. Bu resimdeki mum kurdu. birde ağ kurdu var ikisi farklı çalışır ve ilacı yok. Arılarını güçlü tutarsan bunları söker atarlar. Bu aylarda faaliyetleri başlar..Selahattin GÜNEY

    YanıtlaSil
  2. saolasın,bende ne oldugunu anlayamamıştım.ag kurdu dediler ama ag kurdunda böyle kıllar yok.mum kurdu oldugunuda yeni duydum.

    YanıtlaSil