2 Temmuz 2007 Pazartesi

ŞİLE KIZILCAKÖYDEN SON NOTLAR..

Bal akımı kesilmesine rağmen kızılcaköyde nufusu 80-100 bin arası olan arılar gene bal yapmışlar hemde 5 gün gibi kısa sürede.bu ben ve herkesi ilgilendiren önemli bir detay.kovanları kaldırdıgınızda hissedilir derecede bal kendini belli ediyor.trakyaya bu arıları yüksek mevcutla sokmadım.katlarının birini alarak 5-6 çıta olan arıya araya sinek teli koyarak birleştirdim.şimdi arının yarısı aşagıdan yarısı kattan çalışıyor.daha aradaki elek telini almadım.nasip olursa seneye daha iyi uygulamalar yapacam bu sene hatalar yaptım.zaten hatasızda kul olmaz hatayı en aza indirmek için çaba gerekli.seneye yapacagım birleştirmelerde sadece tarlacıları alacam kovana.bu sene yavrular iç hizmette çalışan arılarıda birleştirdim,bu bence hata çünkü bunlar yiyici oluyor,yani kovana masraf açıyorlar.3 kovanı yan yana koyup oraya alıştıktan sonra üçünede aynı koku verilip iki tanesi oradan uzaklaştırılacak ve sadece işe giden tarlacılar eski yerine dönecek bende sadece kovandaki tarlacıları bir yere toplamış olacam.zaten şu an bile başarılıym hatalarım olsa bile daha ilk raundda ülkemiz bal ortalamasını hemde kestane balında geçmiş bulunuyorum.28 katlı arı vardı bunun 3 tanesi saf kafkas onlara kat verilmemesi gerekiyordu sakatlık olupta ogula falan gitmesin diye kat verdim.geri kaldı 25 katlı arı,bunlarında bazılarının altını süzemedik ve alınan bal 22 teneke Allah berek versin.Şimdi trakyaya 32 katlı kovanla gittim sonucu merakla bekliyom.

3 yorum:

  1. bende bu uyglama yapılmasında her yerde aynı başarı elde edilmez ama cok mantıklı

    YanıtlaSil
  2. bu sistem zaten kısa süre bal veren yerler için geçerli,kestane balı 15 gün sürmüyor zaten.onun için tarlacılar lazım.zaten başka yere ömürleri yetmeyecek.

    YanıtlaSil
  3. Yürü be Ali abi...

    Sen var ya çığır açtın bu ülkede....

    YanıtlaSil