27 Temmuz 2007 Cuma

Mahvettin tüm umutlarımı Ali Türk denen zavallı arıcı...‎

Selam yok sana. Olmaz olsun senin gibi arıcılığa gönül vermiş bir arıcı. Şimdi bazı sitelerde ve you tube'de yayınladığın o bal süzmeyle ilgili görüntüleri çok dikkatli bir gözden geçir. Bak bu görüntüler benim ekmeğime mani oldu. Daha da birçok arıcının anasının aksütü gibi helal olan kazançlarına mani olacağına inanıyorum. Çok üzülüyorum Ve seni uyarıyorum: Bal süzmeyle ilgili o bo...tan görüntüleri yok et. Ve tüm arıclarımızdan, bal ihraç edenlerden firmalardan, Türkiye'den bal ithal eden AB ülkeleri firmalarından, özellikle Hollanda'lı firmalardan özür dile ve bu özrünü o görüntülerin yerinde yayınla. Eğer bunu yapmazsan donunu bile tazminatla alırım. Eğer bu dünyada alamazsam öbür dünyada boğazını sıkarım. Abdullah Topçu 05376725285


Kimden: çizgi mühendislik (apillim@hotmail.com)

3 yorum:

  1. Ali Kardeşim merhaba, Gecen gün Bü tiplere hitaben yazdığım yazıyı sert bulanların kulakları çınlasın. bende daha kalıcı olsun diye bloga (ZIR-ZIR) adında bir video koydum. İşte o böceğin yaptığı....... Allah sana ve senin gibilere ömür versin.Hayatında bir iğne yemeyenler, kendini adam zannedenler...Adam olun be adam derim. Ne diyelim bunlarda işin tuzu biberi. Olsun, olsunki; yaptığın işlerin ne olduğu bu şekilde anlaşılsın. Anadolu'da güzel sözler vardır....

    YanıtlaSil
  2. Ben de diyordum niye çınlıyor kulaklarım...

    YanıtlaSil
  3. 2 günden beri konu ile ilgili birşeyler yazmaya çalışıyorum ama olayı neresinden yakalamam gerektiğine karar veremiyorum.

    Maksadını aşan ve neyi anlatmak istediği belli olmayan tehdit mailinden anladığım, Avrupaya bal satan bu arkadaşımız müşterileri ile ilişkileri açısından, filimlerdeki sahnelerin yayınlanmasından memnun deği.

    Makul sınırlar içinde kalınmak şartıyla eleştirilebilecek çok şeyimiz var. Şahıs olarak ben de çoğu gezdiğim arılıkta hoşuma gitmeyen manzaralarla karşılaşıyorum.

    Fakat arıcılığımız öyle problemlerle boğuşuyor ki, kendimi manzarayı eleştirebilecek noktada hissetmiyorum.

    Başka bir inancım da, arıcılar yaptıkları işten para kazanmaya, emeklerinin karşılığını almaya başladıklarında, tezgahlarındaki olumsuz görüntüler kendiliğinden düzelecek.

    Yani bu üreticisiyle, satıcısıyla, ihracatçısıyla sektörün birlikte çözebileceği bir problem.

    Abdullah Taşçı ve onun gibi bal ihracatı yapan ya da bal tüccarlığı yapanlar diyebiliyor mu ki, sayın arıcı balını şu standartlarda üret, şu standartlarda süz ben de sana emeğin olan parayı verip bu balı alayım.

    Hayır bu söylenmiyor, arıcı balını hangi şartlarda ürettiyse üretsin bu kimsenin umrunda değil. Üreticinin elindeki bal haciz malı gibi yok pahasına kapatılıyor, yetersiz imkanlarla üretim yapan üreticinin oluşturduğu manzaranın yayınlanması eleştiriliyor.

    Eğer müşterileriniz ve ülkenin bal ihracatını düşünüyorsanız mücadele edeceğiniz şey bunların yayınlanması değil, olayın kendisi olmalı.

    Bakın dünyaca ünlü gezgin arıcı Gilles Ratia geçtiğimiz yıllarda Türkiye'ye geliyor. Türkiyeli arıcılardan çektiği fotoğraflara bir bakın. Hele aşağıdaki linkini vereceğim el arabası fotoğrafına bakın.

    O el arabasında bal taşındığını düşünen hiçbir avrupalı tüketici Türk balını almaz.

    Arıcılığımızın genel manzarası bu, yurtdışından Türkiyeye gelip arıcılık fotoğrafı çekenin yakaladığı ve numune olarak sitesine koyduğu fotoğraf da bu.

    Ama eğer iyi niyetliyseniz fotoğraflarla mücadele etmeyi bırakın işin özünü çözecek adımları atın.

    Sizin gibi tüccarların lobi faaliyetleri sonucunda üreticinin kendi balını kavanoza koyup tüketiciye satması mevzuat olarak yasaklandı.

    Bunun açıklaması da AB normları gıda üretiminin hijyeni, gıda üretiminin denetlenmesi gibi konulara bağlandı.

    Bunu duyduğumda ben şu soruyu sormuştum, arıcı çadırında olumsuz şartlarda süzülen ve depolanan hijyenik olmayan bal, gıda üretme izni ve ambalaj yapma izni almış işletmeye gelince birden hijyenik mi olmuş olacak.

    Üretici tenekedeki balını kendi kavanoza koyarsa gıda üretimi ve hijyen koşullarına aykırı, ama aynı balı işletmede makine ile koyarsa hijyen koşullarına uygun.

    Artık birbirimizi kandırmaktan ve iyi niyetli yapılan şeyleri çamura batırmak alışkanlığından vazgeçelim.

    Bu işin tüccarlığını yurtdışına yapanlara sesleniyorum. Biraz Avrupalı müşterilerinizin zihniyetine sahip olun, bu sektörün sorunlarına ciddi olarak el atın, nalıncı keseri gibi hep kendinize yontmayın.

    Türk arıcılığını dünyanın en önemli arıcılık sitesinde temsil eden el arabası fotosunu aşağıdaki linkten görebilirsiniz.

    El Arabası

    YanıtlaSil